Inlägg från: Mitt livs lycka |Visa alla inlägg
  • Mitt livs lycka

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

1 och 1 är 3 skrev 2009-07-13 19:36:42 följande:

Vad jag har hört så blir inte dom danska overallerna blöta, så dom behöver alltså inte torkas mellan utgångarna, därför köpte jag en
    Ok! Och du är nöjd med din?? Vilket märke hade du köpt?
  • Mitt livs lycka
    Greksmurfen skrev 2009-07-13 20:06:41 följande:
    tycker de ja köpte va fina=) pop overaller asså=) ena kostade 295 (ord 1195) å andra 595=).. finns på min blog greksmurfen.blogspot.com =).....
    Ja, jag såg dina fynd i Pop-tråden! Den för 2095 var ju ett RIKTIGT fynd - till det priset hade kanske tom jag kunnat tänka mig en Pop till dagis!
  • Mitt livs lycka
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 20:08:30 följande:
    Ja, jag såg dina fynd i Pop-tråden! Den för 2095 var ju ett RIKTIGT fynd - till det priset hade kanske tom jag kunnat tänka mig en Pop till dagis!
    För 2095 är ju ett "riktigt fynd" eftersom jag är flickan med guldbyxorna! NOT!

Menade såklart 295 kr!
  • Mitt livs lycka

Jag blir galen på det här med vinteroverall - känns inte som att jag någonsin kommer kunna ta ett beslut! *suck*

Jag är världens vel-maja och kan hålla på så här i evigheter! Min sambo har redan tröttnat på mitt tjat och visande av bilder på olika vinteroveraller!

• Mitt livs lycka
    Greksmurfen skrev 2009-07-13 20:12:42 följande:
    vilken stl är du ute efter??ja visst va det e kap..det e oxå den kommade dagis overallen.. de e rätt stora i stl så tro den räcker hela vintern =)
    Det där med storlek är ju också något att vela om! I vintras hade William en Pop-overall (den med två dragkedjor) i storlek 80 men den växte han ur mot slutet av säsongen så jag vet inte om man kanske ska gå på 92 direkt i år??
  • Mitt livs lycka
    BebeonBoard skrev 2009-07-13 20:57:50 följande:
    Kastar mig in i vinteroverallsdebatten, det är ju i alla fall 13 Juli, hrm...Jag har bunkrat med en Reima, en IdaT och en LecoTec. Alla är olika stora så vi får se om någon passar när det väl är dags. Kommer att köpa ännu en Reima tror jag...sen är jag sugen och testa Molos.Tipsar i alla fall om att INTE köpa för stor storlek så de kan "växa" i, det är hopplöst att vika upp och ogillar när det korvar sig.Kommer inte att köpa Pop's igen, de är verkligen för varma. Bättre att bulla upp med ullunderställ etc.
    Är alltså Reima, Molo mfl alltså inte lika "varma" som Pop.

Finns Reima i "roliga" färger?? *noll koll kokosboll *
  • Mitt livs lycka

Nä, ska jag slå till på en Molo-overall kanske?!

Om min son nu är 16 månader och 80 cm lång ska jag isf ta en stlk 86??

Är overallen slitstark?

Ska jag ta en svart eller regnbågsfärgad?? Vad tycker ni?

*tjatar vidare*

• Mitt livs lycka
    Plummy skrev 2009-07-13 22:29:02 följande:
    Någon som vet när nya Katvig kommer? Eller till o med vilka färger som är på G?
    Vill också veta färger om någon har koll!
  • Mitt livs lycka
    Zvartaliljan skrev 2009-07-13 22:31:35 följande:
    regnbågsfärgad absolut. 86 om det är höst08, 80 om det är höst07-kollektion.
    Då ska jag kolla upp vad det är för "årsmodell" på overallen!

Tack!
  • Mitt livs lycka
    Zvartaliljan skrev 2009-07-13 22:41:53 följande:
    är det mörkare grön rand är det höst08, ljus grön höst07
    Har möjlighet att köpa den "privat", den är i nyskick men ska kolla upp vilken nyans på den gröna randen det är. Den som hon säljer är i stlk 86 så jag hoppas att det är en -08:a då för annars kanske den blir för stor då eller?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14