Inlägg från: Smileycat |Visa alla inlägg
  • Smileycat

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

RååSa BuBBlan skrev 2009-07-11 19:14:08 följande:
    Ååååå jag blir gaaaaalen här!!!Alltså jag har NIO plagg i ett print här Å jag kan fasiken inte välja bland dem... Några måste ju åka så e de bara..Vad hade ni behållt av följande:Tunika 92, leggings 92, muddisar 110, babybyxa 86, knapptröja 104, tunika 104, leggings 104, linne 104, hjälmis.Bubblan har ju baby 92 än å de är en av mina favvisar..
    Jag skulle iaf NOG ha valt att ha kvar åtminstone leggings 92, tunikan 104 o hjälmisen..
    De som klart skulle ha rykt skulle nog ha varit muddisarna i 110 o babybyxan i 86, för 86an blir snart för små om de inte är det redan, och muddisarna i 110 lär nog dröja innan hon kan ha de, Ebba kan ha sina rödprickiga i 104 med hela mudden uppvikt och de är lite stora i midjan o så, hennes tunika i 104 sitter jättefint samtidigt som den är fin på storasyster..
    (Men linnet, knapptröjan är ju en smaksak.. Svååårt.. fiint men jag skulle ha hellre tunikan än knapptröjan det beror på hur många som måste ryka..)

Leggingsen i 92, hur sitter de? Om de börjar bli små så spar dom
    104orna istället, annars har de nog ett hem här!
    Hahaa..
    För jag tror att du pratar om de rödprickiga eller orangerandiga
    (Ebba är typ 91cm o jag tycke rtunikan sitter bättre när den är stor, så hennes orangerandiga i 98 är int elika fin som rödprickiga i 104 nu faktiskt, muddisarna i 98 sitter fof bra..)
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:44:47 följande:
    Ja det blir väl bara till att ta sig i kragen och möta helvetet igen O nu blir jag ju mer o mer säker på att det är mjölken som är boven...så nu är det banne mig slut på hennes oboy-drickande!! Köpte hem oatly o blandade i oboy, men hon märkte direkt skillnaden och ville absolut inte ha. men nu ska hon inte ens kunna välja för det här måste få ett slut! jag får väl åka in imorgon med henne...släppa av felipe i någon lekpark med de andra två för jag vill definitivt INTE att de ska se vad de gör med Maia där inne på sjukhuset. Kan ju skrämma livet ur de stackarna o se henne skrika så där hysteriskt.

Men har ud tänkt på o prövat laktosfri mjölk?
    TYp Valios mellanmölks dryck?
    Den smakar typ som mjölk, lite sötare bara.. och det brukar vara ett plus
    Ebba märker ingen skillnad alls, snarare det att hon börjat dricka mer mjölk..
  • Smileycat
    Buttelina skrev 2009-07-12 15:29:32 följande:
    måste hoppa in i duschen men svara gärna ni som kan. *butte är förvirrad pojkmamma, inte van vid snoppar*
    Hahaa, samma här..
    Meeen har hört att man ska visa dom att de ska dra i den lite fram o tillbax i badet osv.. så blir den ren av sig själv..
  • Smileycat
    Zvartaliljan skrev 2009-07-12 19:40:30 följande:
    Nja...första gången på flera år som de åkt iväg någonstans så där....så jag vet att hon tycker att detta är väldigt typiskt. Men självklart är hon ju inte arg på mig eller så...men jag tycker ändå synd om henne Tänk dig köra hela vägen sthlm-karlskrona o sen karlskrona-bäckebo på en dag...fy f*n...hade inte jag pallatNu skriker hon att hon vill gå på toan, hörs sen!
    KLart man tycker synd om henne, men det kan inte hjälpas.. Maia kan ju inte vänta lixom..
    Hoppas det går bra på toan nu..
    Men du.. Finns det ingen möjlighet att hon kan sova kvar med tjejerna, så åker hon hemåt imorrn?
    Skulle ni köra helt mjölkfritt eller fritt från mjölkprotein? Det är lite skillnad..
    Min styvsyster har två söner, ena är överkänslig mot laktos men kan då dricka laktosfri mjölk", den andra tål ingenting med mjölk i.. Man får läsa ALLT, inte minsta tecken, typ skummjölkspulver osv.. det åker direkt bort!
    (Annars så är iaf Valios o Arlas laktosfria mjölkdryck mkt godare än typ Oatleys osv.. Men det ska vara den med skruvkork, inte de med extra långhållbarhet, Ebba har tom börjat dricka mer mjölk, för den är lite sötare.. Om ni skulle skippa laktosen bara..)
    HUr mycket Laktos ger ni då? Ni kan inte höja den oxå?
    Hoppas hoppas verkligen hon slipper stå ut med det här snart, och det blir allt bättre!
  • Smileycat
    lillronya skrev 2009-07-12 19:57:46 följande:
    Sådär har vi det med. Lite blandad överkänslighet och allergi här. Vissa tål all mjölk, vissa kör laktosfritt och Emilio helt mjölkfritt.Lätt  som en plätt att bjuda hem den här 9-personersfamiljen. Skickar ett gäng kramar till Maia och Malou med!!!
    Jobbigt det måste vara o få göra olika.. Min syster fick ta med eget fika till sonen tyvärr då vi inte visste om han skulle med eller inte fören typ dagen innan på Liams dop, men verkade inte göra så mkt för henne..

Låter faktiskt som det kan vara Hirschsprung, tycker iaf definitvt att de ska kolla upp det! Skönt om de kan utesluta det om det inte är så då..
  • Smileycat
    Busbellan skrev 2009-07-12 22:32:08 följande:
    Nej, han äter i princip ingen fixk alls, om han nu inte får fiskpinnar, för det brukar gå ner.giskoljetillskott har jag aldrig hört talas om, var hittar man det? Hälsokost?
    tror hon menade fiskolja
    Typ eskimåkids, olja som smakar tuttifrutti tex..
  • Smileycat
    Busbellan skrev 2009-07-12 22:43:46 följande:
    Ok, jo det har vi försökt med, men det får vi inte i honom tyvärr. Har försökt alla möjliga sätt, men inte lyckats.Ja, det har man ju hört kan ha positiv effekt på NPF diagnoser
    jobbigt..
    HUr tar han tabletter då? För det finns ju även i kapselform?
    (Ha rförresten tänkt ge barnen Eskimåkids eller åtminstone vitaminer, typ Minalvitt, nallevitaminer, men det blir ju aldrig av, Ebba är ju sån som äter så dåligt hon med..)
  • Smileycat
    Busbellan skrev 2009-07-12 22:48:56 följande:
    Nepp, funkar inte. Har fått prover med kapsalr fån eye q, men han vägrar ta dem
    jobbigt..
  • Smileycat
    Busbellan skrev 2009-07-12 23:01:11 följande:
    Japp, bara tråkiga köpefiskpinnar funkar tyvärr, är ju inte mycket fisk där inte, bara panering Men makrill som sagt, det går ner
    makrill på burk? Är ju sååå gott
    Har ni prövat "riktig rökt makrill" osv då..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14