Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tjollabolla skrev 2009-09-04 20:47:25 följande:
    Hej hopp!!Nu har Milo fått syn på tågtröjan och står och tjatar om att ha den på sig. Han är tookig i tåg just nu
    åhh lillebror ÄLSKAR med den tröjan och sin jäkla småfolktröja med traktorer i strl 110/116 han har den på sig så FORT han får syn på den, senast idag
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-09-04 20:48:53 följande:
    ÅHHHH vad jag skulle vilja ha den om det är en grabb till SÅÅ FIN!
    fin, men ser GRYMT bökig ut att peta ner lilla bebisen i.
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-09-04 20:57:46 följande:
    Jag har läst så jäkla mkt om det där vaccinet att det snurrar runt i huvudet på mig. Känns som att välja mellan pest eller kolera. Jag tror ändå att jag kommer vaccinera mig, med tanke på mitt jobb och med tanke på att bebisen får ett sydd genom mig... Jag vet inte. Har inte bestämt mig. Är såå jäkla svårt.
    jag förstår att du är kluven! passerar vaccinet genom moderkakan till barnet???

känns ju sådär om man inte får vaccinera småbarn men så ska fostert få genom dig liksom..
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-09-04 20:59:10 följande:
    ja men den sidan de länkar till är anonyma privatpersoner som driver...så jag tar det de skriver där med en nypa salt.....
    ja man ska nog ta det mesta med en nypa salt..
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-09-04 21:04:14 följande:
    nej vaccinet passerar tydligen inte till barnet vad jag förstått, utan de antikropparna som jag då bildar i mitt blod efter vaccinet passeras till barnet via moderkakan, så även det har ett visst skydd mot influensan
    jo men ett foster i din mage kan ju inte få smittan ändå?!
    det är bara du som behöver skyddet. jag hade fasiken inte vågat ta vaccinet om jag hade varit gravid
    Tjollabolla skrev 2009-09-04 21:05:00 följande:
    Alltså det är ju ingen som vet. Men bm rekomenderade absolut att man skulle vaccinera sig, alla läkare och smittskyddsinstitutet rekomenderar det. Jag tror att tidningarna skriver så mtk skit dom bara kan... Läste idag att detta vaccinet är i stort sett samma som alla andra influensa vacciner, inte alls mer farligt, det är i stort sett samma ämne i det.
    ja jag tror det har förstorats upp GRYMT MYCKET!! risken att smittas är minimal och risken att dö av det är ju pyyytteliten
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-09-04 21:06:08 följande:
    alltså, ingen som vill svara på mitt inlägg om risgrynsgröt vs. riskvikk ? Är det bara jag som är gravidknäpp eller så det egentligen är samma sak
    haha du är lite knäpp men visst är väl riskvikk mer vanlijigt?? sötare liksom?
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-09-04 21:11:36 följande:
    Jo men alltå bebisen får ett skydd mot influensan när det föds. och det är ju bra o lär behövas....men ja, det är ändå ett val mellan pest eller kolera.jag ska försöka att inte tänka för mycket på det än, vaccinet finns ju inte ensa att ta än så lika bra o vänta med det jobbiga valet tills man faktiskt måste göra det.
    jaa det är ju sant! din pedro kommer ju födas mitt i vintern!! ja fyy vad svårt!!
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-09-04 21:12:45 följande:
    Fast risken att smittas är ju inte så liten. Inte när man har barn på dagis och jag jobbar dessutom på dagis, däremot så är ju risken att man blir allvarligt sjuk väldigt liten... Men ändå ganska mkt större om man är gravid. Åhh det är så jäkla svårt!!
    ja sant! svårt detta!! jag funderar här med angående barnen. lillebror med sina astmabesvär (dock milda) och isabel som är 4 och att dom nyss börjat på dagis...

JAG själv åker på den vanliga influensan VARJE år, så jag känner mig sådär lagom trygg jag med {#lang_emotions_undecided}. en kompis till mig har haft svininfluensan för drygt en månad sen...
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-09-04 21:16:01 följande:
    TACK! Ska säga åt sambon att ni håller med mig I Argentina har de bara "aros con leche" som de äter kallt, så han förstår verkligen inte hur vi kan ha två olika
    åhh nu fick jag den sånge "aros con leche" på huvudet
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14