Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

LJ2 skrev 2009-07-25 21:57:02 följande:
    fy vad jobbigt o bo en bit ifrån.. är väl det som är fördelen med att alal bor kvar runt samma ställe, några mil ifrån bara, så lätt o ta sig till varandra.. ibland kan det bli mycket vid jul här med.. vi har 6 barn här, 8,3(snart)2,18 mån, 15 mån, 1 år  så är höög nivå kan jag lova..! o stoooor hög under granen.. *suck* är väl nackdelen med stor familj, att barnen får såå mycket paket, så de värdesätter inte skaerna i dom, utan river upp, o sen ska ha nästa.. tycker det räcker med 1 paket åt mina har jag sagt.. men ingen lyssnar.. just för att de får typ 30 var annars.. så.. i år köper jag 1 enda var åt dom ist, o en dyrare sak ist.. *hmm.. hålla det med nu då*men vad synd om maia om hon ska må så dåligt över allt folk.. stackars liten.. du kan ju faktiskt skylla på en bra sak.. förmodligen är du ju typ sprickfärdig då, o inte orkar, eller så har du en mini mini hemma, o vill ha det lugnt.. =)) vi har tagit det lugnt nåt år med, innan de 2 små kom.. då åkte vi iväg med stora flickan.. enda sättet faktiskt för o få va ifred.. men rätt skönt.. man behöver ladda ibland med..
    Känner igen det där
    Mina barn har ju 17 kusiner + 3 bonuskusiner, så här är det livat när vi träffas allihop.
    Våra kalas bruakr vi dela upp på 2 dagar, jag orkar inte med över 40 pers i huset samtidigt, man hinner ju inte prata med nån
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 22:06:40 följande:
    Skelningen var en hjärntumör De är i Uppsala nu. Vad alla ens problem känns små helt plötsligt....bambinidolce.blogg.se/index.html
    Usch, det är ju sånt som inte borde få hända
    Kom i kontakt med flera familjer i samma sits när vi bodde på ronald-huset och varje historia om varje enskilt barn berörde mig otroligt
  • Busbellan
    LJ2 skrev 2009-07-25 22:08:13 följande:
    haha, ja.. precis som oss =)) idag var vi på 1-års kalas tex.. fullt runt bordet.. resten skulle komma i morgon.. så min syster hade sin familj idag, o han har sin i morgon.. =)) men bättre med utspritt med !! som du säger, man hinner prata med alla ist.. skönt på ett sätt ändå o få allt överstökat på en gång =)) när mina barn fyller blir det oftast bara en dag.. hans syster bor inte här, o hans föräldrar finns inte.. så min familj e hans familj typ..
    Nej, vi bjuder inga långväga släktingar heller
    Det är mina 5 syskon med familjer och sambons föräldrar och hans syskon med familjer
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-25 22:11:39 följande:
    Ja det kan man säga. Fast Emilios nya idé är att åla sej neråt under bygeln och landa på marken om vagnen står stilla för länge. Selen på där nu!
    haha, känner igen det där. Vagn använder vi dock knappt längre, men det där med att komma på alla knep.

Idag när vi var och handlade kom jag åter igen ihåg varför Ella inte får följa med i affärer, det GÅR INTE ha med henne där.
    Det första hon gör när vi kommer in är att nappa åt sig ett par chokladkakor som ligger lägligt till. Jag tar dom för henne och lyfter henne därifrån
    AJ; AJ skriker hon högt precis som jag gör illa henne, lite smått pinsamt {#lang_emotions_embarassed}

Vid frukten kommer nästa hinder, Ella vill smaka få alla äpplen, lyfter åter igen iväg henne.
    Sen kommer värsta utbrottet vid mjölken eftersom jag då fått henne att sitta i vagnen, men då börjar hon öppna alla bananerna
    Lyfter ur henne ur vagnen och hon ligger på golvet i affären och gallskriker "DUMMA MAMMA" och sen bara vrålar och är vansinnig.
    Sen ska hon helt plötsligt kissa. Ja, bara att ställa Nora till att vakta vagnen och springa ut med Ella så hon får kissa.
    Ja såhär fortsätter det och jag lovar det var sista gången på länge som hon fick följa med och handla
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-25 22:20:04 följande:
    Just därför är Anjelin sällan med i affären. Och just därför använder vi vagn ganska mycket fortfarande.
    Men hur får du i barnen i vagnen
    eller är det bara att trycka ner dem och sen stå ut med gallskriket
    jompa skrev 2009-07-25 22:20:05 följande:
    Men var det min dotter du hade med dig kanske Så är M oxå, helt hopplös just nu, kan det vara nåt med åldern, hur gammal är Ella?
    Kanske är det den där 2-års åldern, Ella fyllde 2 förra veckan, men har varit sån här i några månader
  • Busbellan
    LJ2 skrev 2009-07-25 22:22:30 följande:
    men vad får hon allt ifrån??? wow.. vilket trots!! "ett utbrott i affären för han inte får äta bananen de bjuder på är trots allt inte så farligt då?" jag som ibland tycker han kan va tjurig.. men han e snäll jämfört med allt det där! men det kommer väl mer o mer här med.. *suck* du skriver nog bara vad jag får snart..
    Ja, vänta du bara
    Jag hade gärna hittat en bjudbanan idag, men fatet var tomt
    gosmamman skrev 2009-07-25 22:22:34 följande:
    haha jag känner igen det där, bebben är exakt likadan. Stortjejjen har alltid varit sååå duktig i affärer och när hon var liten och jag såg andra hollösa barn i affären så tänkte jag bla "men det är väl bara att....." och "så kommer aldrig mina barn att bli" blaha blaha, jag har nu mer en av dom värsta affär ungarna
    samma här, mina två stora har alltid varit jättesmidiga i affären. Till och med August som är väldigt svår att ha med på andra ställen sitter som ett ljus i vagnen och bara älskar att handla
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-25 22:24:51 följande:
    JA det är skillnad förstås. Om det är ett eller två barn... HUr jag får i de? Ja med våld... Emilio gillar att åka vagn och studera folk. Anjelin får två val: vagnen eller at inte följa med.... Och ja en hel del skrik blir det.
    Ja, hon är ju lite äldre och kan förstå det valet. Brukar försöka med Ella, men det funkar inte alls än.
    Hur gammal är Anjelin? 3,5 år eller nåt sån va?
    Så det ska hålla i sig så länge alltså
  • Busbellan
    LJ2 skrev 2009-07-25 22:31:10 följande:
    men han fyller 3 snart?? hmm..iofs så trotsar han maaaasssa i bilen ist.. kommitpå att han kan knöppa bilstols bältet själv.. men om han får tiiid på sig.. slåss, sparkar, gapar i skriker om jag knäpper.. (vilket jag gör ändå oftast) eller ber han kliva ur.. men tycker han borde förstått nu?? haha.. ja se barn..
    Det där med bältet känner jag igen
    den dusten har vi varje gång vi ska åka bil. Ella ska knäppa själv, men det kan hon inte.
    Det slutar ganska ofta med att jag lyfter ur henne ur bilen och säger att då åker vi om jag inte får knäppa hennes bälte och det funkar ibland, men känns inte riktigt bra att behöva göra så
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-25 22:33:06 följande:
    Jag har inte heller haft jackorna innan. Har en overall i 98 till Anjelin som är ca 90 cm iaf, om det är till nån hjälp. Som sagt, så har ju alicia haft ett himla humör alltid. Men jag ser nu vinsten av att ha det.Hon var precis som Anjelin är nu. Väldigt jobbigt är det och så viktigt att man är tydlig och konsekvent för att minska ilska och gråt.Nu ser jag ju hur hennes starka vilja driver henne framåt i både skolarbete och i sporterna hon utövar. Hon ger sej inte med halvdant utan det ska vara perfekt.Ska tillägga att vi nu får jobba mycket på att man får vara lagom, man måste inte vara bäst.
    ja, så är det absolut. Jag vet ju var Ella fått sitt humör från (mig)
    jag hade det ganska lätt i skolan och även med idrott. Men fy vad jag kunde må dåligt ibland om jag inte var bäst på ett prov, i en fotbollsmatch osv. Nästbäst dög liksom inte, ville alltid lyckas bäst.
    Konstigt att man blev så egentligen för min mamma och pappa brydde sig inte det minsta om hur bra man var, bara man gjorde sitt bästa
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-25 22:40:36 följande:
    Då har du ju en jättefördel i att veta hur det känns om nu Ella blir likadan. Vi har heller aldrig drivit barnen uatn de är perfekta som de är.Så konstigt att hon blir sådär ledsen ibland.De nationella proven nu i femman var ju hemska för henne tex.
    Nej, det har ju inte alls med föräldrarna att göra. De allra flesta föräldrar hoppas jag inte driver på sina barn för hårt.
    Det konstiga är att jag fortfarande ibland kan bli frustrerad över Nora som inte har nån tävlingsinstinkt alls. Vill att hon ibland ska ge allt och våga lite, men hon är ju inte sån så jag håller tyst
    Men det sitter i hos mig fortfarande ibland tyvärr
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14