Vi som shoppar danska barnkläder del 14
LJ2 skrev 2009-07-25 21:57:02 följande:
fy vad jobbigt o bo en bit ifrån.. är väl det som är fördelen med att alal bor kvar runt samma ställe, några mil ifrån bara, så lätt o ta sig till varandra.. ibland kan det bli mycket vid jul här med.. vi har 6 barn här, 8,3(snart)2,18 mån, 15 mån, 1 år så är höög nivå kan jag lova..! o stoooor hög under granen.. *suck* är väl nackdelen med stor familj, att barnen får såå mycket paket, så de värdesätter inte skaerna i dom, utan river upp, o sen ska ha nästa.. tycker det räcker med 1 paket åt mina har jag sagt.. men ingen lyssnar.. just för att de får typ 30 var annars.. så.. i år köper jag 1 enda var åt dom ist, o en dyrare sak ist.. *hmm.. hålla det med nu då*men vad synd om maia om hon ska må så dåligt över allt folk.. stackars liten.. du kan ju faktiskt skylla på en bra sak.. förmodligen är du ju typ sprickfärdig då, o inte orkar, eller så har du en mini mini hemma, o vill ha det lugnt.. =)) vi har tagit det lugnt nåt år med, innan de 2 små kom.. då åkte vi iväg med stora flickan.. enda sättet faktiskt för o få va ifred.. men rätt skönt.. man behöver ladda ibland med..
Mina barn har ju 17 kusiner + 3 bonuskusiner, så här är det livat när vi träffas allihop.
Våra kalas bruakr vi dela upp på 2 dagar, jag orkar inte med över 40 pers i huset samtidigt, man hinner ju inte prata med nån