Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

malinkaunitz skrev 2009-10-05 23:21:33 följande:
    Ja men det är klart jag sätter in .. Jag gör det imorgon bitti.. Då angelina tagit min internet dosa och den ligger nog under soffan eller något sådant .. Fast kan ju säga till gubben .. jag skriver när jag satt över :D Riktigt snällt av dig..TACK
    såg du bilden i bt? 110 satt helt ok på Maia så jag tror att 104 kommer passa din tjej rätt ok i år Hur stor är hon nu? Inboxa din adress så ska jag ge den till säljaren på ts.
  • Zvartaliljan
    malinkaunitz skrev 2009-10-05 23:29:31 följande:
    Jag vet inte riktigt.. ska på 15 månader kontroll nästa vecka.. men kan gissa på 83 cm .. Ja jag såg det .. Jätte bra satt den med ju ..Ja jag gör det nu..
    okej, kanske blir lite stor då men så kan hon ju ha den nästa år också
  • Zvartaliljan

Helt OT men någon här som har en Phil & Teds??

Funderar på denna kidzshop.jetshop.se/ProductPopup.aspx

Det står att den ska funka upp till 5 år o Maia är ju en liten 3-åring så när bebisen kommer så ska hon ju få plats då. Vill ha nåt komplement till Bugaboo been, känns inte riktigt praktiskt att trycka sig fram i slask o snö i vinter med en bee + ståbräda {#lang_emotions_undecided}

• Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-10-06 18:35:18 följande:
     Världens skitvagn enligt mig. Förstår inte alls varför man vill sätta eller lägga ett barn så nära marken. Har en del bekanta som har sådana med liten bebis i och dom ligger ju som i en skokartong. Ingen chans att se himlen där inte  Och jag har sett större barn sitta i den delen och redan vid 2 år det trångt. Nää Uj syskonvagn är så mycket bättre.
    ja UJ verkar bra men sambon tvärvägrar en syskonvagn på bredden....och enligt måtten är den sitsen mindre i bredd {#lang_emotions_undecided}

Nära marken är inga problem...ligger ju inte närmre marken i P&T än den kommer göra i been...och så skyddar ju syskonsitsen ovanför mot hemska vintervindar. Tror inte en nyfödd har problem med att dom inte ser ut...de ska ju inte överstimuleras när de är så små ändå...

Men tack iaf för din synvinkel på den
    Någon annan som har/ har haft vagnen själva?
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-10-06 18:36:46 följande:
    JAg har provkört det och tvivlar på att en femåring får plats... JAg tyckte den var trång.
    men vilken modell har du provkört? Det är ju tydligen skillnad mellan modellerna...dash ska funka till 5år enligt tillverkaren, stämmer inte det då?

Åhh skulle vilja prova men de hade den inte inne på babyproffsen här i stan
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2009-10-06 18:45:17 följande:
    Vi har den och jag tycker absolut inte att det är en skitvagn! Tvärtom faktiskt Jag fattar inte varför jag inte skaffade en tidigare- den är toppen även om enkelvagn, vilket är en stor anledning till varför vi köpte den. För då kan vi använda den som det när Max inte längre vill åka vagn.. Dessutom är den smal så man kommer fram överallt i smala gångar i affärer etc, och så går den in i mitt lilla bagageutrymme utan problem*gillar*
    åhh men om Max får plats så måste ju Maia göra det eller hur? Hon är visserligen lite längre men smalare va? kan du inte snäääälla ta en bild på när han sitter i skyskonsitsen fram {#lang_emotions_kiss} alltså när den andra sitsen är i liggläge bakom för bebis.
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2009-10-06 19:01:06 följande:
    Ja jag kan fixa en bild på det imorgon eftermiddag om du påminner mig..Just nu nattas nämligen liten Max
    vilket påminner mig om att jag bör nog ge mig ut o leta efter min dotter....försvann för 1,5timme sen in till grannen...
  • Zvartaliljan
    Emeli Johanna skrev 2009-10-06 21:37:04 följande:
    Emeli Johanna skrev 2009-10-06 21:33:59 följande: vi beställde våran på köpbarnvagn.se, kanonpris och fri frakt! såklart inte min butik
    Jo jag är lite inne på den sidan men väntar på svar från kidzshop...de har finare färger tycker jag
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-10-06 21:43:02 följande:
    liljan: tack för en superduper fin regnoberall=)... maxen va så fin i den =)..... å 86 kommer räcka ett tag framöver.... p&T e ja med helt såld på=).... få se när det blir två barn i fam så kanske =)..får bara övertyga maken innan =P...... vilken babyskydd kommer du ha?? ..för du kan sätta fast flertalet babyskydd på vagnen med hjälp av adapter..så g att våran maxicosi gick=).. perfekt när lill** sover=)
    hmm hittar inegn info om vilket babyshydd som passar?
    jag ska iaf köpa av Butte Kommer inte ihåg märket med det var nån med bas iaf.
    Butte - vad heter den jag ska köpa??
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2009-10-06 21:56:53 följande:
    har en P&T katalog framför mej =D.... ja man ju aldrig var för tidigt med å kolla sånt =P.. står att det finns adapter till ngn graco iaf=)...kan ju bara säga att kunna stta bilbarnstolen i en vagn har varit super duper.... å har man en barnstol med Bas =).. ja det e ju ett måste... iaf om man e lat åvill att allt så gåsnabbt =)... vi har ju maxicosi vagnen och babyskyddet med samma=)..
    Ja men då kanske de funkar ihop då
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-06 21:59:57 följande:
    sa stormis att hon köpte svart/vita katvig leggings till dig? jag har dom här
    jaaa jag fick ett inbox om det {#lang_emotions_laughing} Du får smuggla påsen med kläder till mig nästa vecka, måste ta det lugnt nu inför F om jag ska kunna köpa vagnen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14