Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

H I L L A skrev 2009-07-23 14:19:03 följande:
    Heeej !!!! Ja, här är allt bara fint Men va fasen tog sommaren vägen ???
    Var det inte du som klagade på att det var så olidligt varmt för inte så längesen
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-07-23 14:24:18 följande:
    ASG Ja herregud vad gammal jag är!! JA jösses det är inte klokt. Eller är det du som är en liten barnrumpa.
    hihi kanske det

Är man alldeles galen om man ställer fram spjälsängen o gör i ordning den när man är i v.14 {#lang_emotions_dreamer}
    Tänkte att Maia kunde leka lite med sin docka där i...ta hand om den o så...kanske vänja sig lite med tanken att där ska ligga en lillasyster sen...
  • Zvartaliljan
    H I L L A skrev 2009-07-23 14:25:50 följande:
    Jag har ALDRIG klagat på värmen !!!! Helt sant !!! Jag älskar värmen, ca 35 grader är lagom. Därför fryser jag 10 mån om året Så det måste varit någon annan som klagade på värmen. Hur är det med er ? Jag känner mig helt off efter alla veckor utan internet....
    Ja det var väl någon annan som klagade då {#lang_emotions_dreamer}

Jo just nu är det rätt ok. Maia mår bättre efter förra veckans pärs och jag fick behålla lite lunch (en halv potatis...)

Jobbigt o vara utan internet, jag är alldeles för beroende för att palla det, även om jag t.o.m ligger inlagd så har jag ju laptopen och dongeln med mig Knäppgök
  • Zvartaliljan
    H I L L A skrev 2009-07-23 14:34:01 följande:
    Men vad har hänt med Maia & dig ??? Totalt missat ju!
    Maia sket inte på 11 dagar...tog 7 lavemang innan det till slut kom. Nu är det mjölkprotein- och sojafritt som gäller och 2 påsar Movicol/dag. De senaste 3 dagarna har hon bajsat lite varje dag

Jag fick kraftigt illamående och magsmärtor i förra veckan som vägrade ge med sig så jag fick åka in. De misstänkte först blindtarmen men mitt CRP-värde höll sig på samma nivå 3 dagar i rad så de avfärdade blindtarmen då. Värdet är typ som vid en kraftig förkylning bara så någonstan har jag någon inflammation/infektion men de hitatde inget. Kollade både Gallsten, Njursten och levern men hittade inget.
    De slog iaf fast att jag har Hyperemesis så magvärken kanske i sin tur kommer av allt kräkande...fick ligga med dropp i två dygn sen fick jag åka hem.
    Har rätt ont i magen just nu men så har jag ju kräkts 3 gånger idag med. Så jag är inte så orolig längre, har fått se bebisen 3 gånger de senaste dagarna och h*n mår fint
  • Zvartaliljan
    Morty skrev 2009-07-23 14:35:01 följande:
    Är du på sjukhuset fortfarande. Din stackare att må så dåligt!
    Nä finns inte så mycket de kan göra mer än att jag ska ligga där o få dropp...o vätska får jag ändå i mig faktiskt så jag behöver nog inte mer dropp just nu iaf. De sa iaf att jag skulle åka in så fort jag kände att det behövdes. Så jag vet ju att jag får hjälp om jag känner att det behövs.
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 14:39:31 följande:
    Hörrni- det är ju jag som klagar på värmen Hej Hilla*vinkar* Ska du till halmstad i helgen?Om du är i vbg vill säga?
    Vad händer i Halmstad i helgen?
    Hur mår fiabiffen?
  • Zvartaliljan
    H I L L A skrev 2009-07-23 14:46:41 följande:
     Ja, du är en riktigt liten gnällspik Fast det FÅR man vara om man är höggravid på sommaren. Halmstad??? Vad händer där ??? Vi är ALLTID i Vbg nu På heltid.
    men åh tyvärr är de så korkade ofta {#lang_emotions_yell} Jag köpte mjölkfri glass på glassiären...javisst den var ju helt mjölkfri o inte bara laktosfri sa de {#lang_emotions_yell} men jag blev jättedålig av den!! Så man kan tyvärr inte lita på såna ställen...de vet inte skillnaden mellan helt mjölkfritt o laktosfritt o bara chansar att det inte har någon betydelse...i vårt fall är ju laktosfritt VÄRRE men det fattar de ju inte!!
  • Zvartaliljan
    H I L L A skrev 2009-07-23 14:48:53 följande:
    Jag är inte riktigt hemma på detta med kräkningar. Men har det med graviditeten att göra ?
    Ja Hyperemesis är något man får efter v.12, då blir illamåendet värre istället för att avta som det ju gör på de flesta. Beror på andra faktorer än hormoner, något med sköldkörteln trodde de också...jag förstod inte så mycket av vad de sa...

Det roligaste var ändå när de gav mig en stor spruta med smärtstillande rätt in i magen...fy vad lost jag blev F tyckte det påminde om när jag var hög på lustgas vid förlossningen
  • Zvartaliljan

Hörs senare...nu ska vi iväg till bvc på utredning hos läkare/psykolog
    skoj, nä {#lang_emotions_throwup}

• Zvartaliljan

Godkväll. är shoppingsugen som bara den {#lang_emotions_tongue_out} Men vad ska jag köpa???

Hade möte på bvc idag ang. Maias "beteendeproblem" och det hela slutade med en remiss till bup. Får väl se vart det hela leder...Maia var ändå ganska snäll men visst visade hon sina inte så "normala" sidor.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14