Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

RååSa BuBBlan skrev 2009-07-23 22:01:22 följande:
    ner till gren är den inte jättestor, men däremot i benen och en del i ärmarna.. Frågan är om hon kommer bli klumpig?
    Absolut för stor tycker jag...hon kommer nog ha svårt för o röra sig i den, du måste köpa en 98
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-07-23 22:10:06 följande:
    har du fått bekräftelse från mysgrodan nu? ingen verkar ha fått pinstunikan...
    ja hon har äntligen fått orderbekräftelse. men pinstunikan var som sagt slut, så ingen som beställde den av henne (i 104 iaf) har fått den då andra shoppar fått sina orderbekräftelser före fast de beställde efter henne...hon har fått påminna o tjata för att äntligen få denna orderbekräftelse
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-23 22:15:51 följande:
    Ska köpa en 98, nu har jag bestämt mig!! 104:an får nog åka.. *snyft* fina fina råååååsa favvisen!!
    Här åker nog regnbågsjackan och de gröna täckbyxorna i 98...men de är så små så jag tror de är felmärkta {#lang_emotions_undecided} typ 86or. Bara använda typ en månad ju, skitsurt men får väl bra för dom hoppas jag...tänkte köpa en enfärgad till regnbågsbyxorna istället, men vilken färg ska jag ha???
  • Zvartaliljan

Hej hej Här har jag precis stigit upp {#lang_emotions_tongue_out} Eller jag var uppe först vid 7 o körde in F o Maia till tåget men sen la jag mig igen o har sovit som en gris {#lang_emotions_innocent}
    Vaknade till ett skinande rent hus, inte en fläck någonstans, varje liten vrå är städad, all tvätt tvättad o struken o inlagd i garderoberna. T.o.m soffklädseln avtagen, tvättad, torkad och ditsatt igen {#lang_emotions_laughing} Fönstrena putsade, nya sängkläder överallt, t.o.m en ny fin bambujalusi i sovrummet. Jag tror att om de kom från det där tv-programmet med städtanterna så skulle de verkligen inte kunna hitta en endaste liten grej att klaga på!

Hihi....ibland är det bra att ha mamma här

Jag sjuk = mamma stressad
    Mamma stressad = STÄDAR pedantiskt!

• Zvartaliljan

och nu till shoppingbiten Jag vill ha en orange jacka som passar regnbågsbyxorna från i höstas, finns det någonstans?? Strl.98 eller möjligtvis 104 (vad tror ni?) behöver ju inte vara Molo, men helst

och vågar man vänta med att handla tills det blir lite erbjudanden tror ni?? Eller ja, jag brukar ju aldrig kunna hålla mig ändå så dum fråga

• Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-07-24 11:27:25 följande:
    Gud vad skönt... Tror ni man kan ha den orange jackan nu ifrån hösten med regnbågsbyxorna nu ifrån hösten? eller blir det för mycket?
    Precis den kombon jag vill ha ju {#lang_emotions_tongue_out}
  • Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-07-24 11:31:41 följande:
    hehe jag då blir det fint  har du sett mitt mejl & pengarna? Jag hade tänkt mig detta till dom Nelly hallonröd overall orange jacka & rengbågsbyxor Viggo   kan jag inte riktigt bestämma mig vad tror ni blir snyggast Turkos jacka & rengbågsbyxor orange overall eller orange jacka & rengbågsbyxor turkos overall
    har inte kollat mailen än men ska snart göra det

Till Maia har jag:
    Lila Hummeloverall strl.104 tror jag
    lila MAToverall strl.4 tror jag
    Regnbågsoverall str.92

Ida.T rött med hippos set jacka + byxor strl.98

Regnbågsjacka + gröna byxor som är för litet - goes T

Regnbågsbyxor strl.98 - vill ha en jacka till, röd, orange eller blå?? Vilken är Maias färg????????????????

Jag tror att både Mat och Hummel blir för stort i år men jag ska prova på henne, annars åker dom båda till fördel av en Molo istället, i så fall vilken färg där??? Skitsvårt detta tycker jag...det är Juli o vi snackar vinterkläder Typiskt oss

Regnbågsoverallen tror jag passar...men tveksamt även där...
  • Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-07-24 11:31:41 följande:
    hehe jag då blir det fint  har du sett mitt mejl & pengarna? Jag hade tänkt mig detta till dom Nelly hallonröd overall orange jacka & rengbågsbyxor Viggo   kan jag inte riktigt bestämma mig vad tror ni blir snyggast Turkos jacka & rengbågsbyxor orange overall eller orange jacka & rengbågsbyxor turkos overall
    Till Viggo tycker jag turkos jacka och regnbågsbyxor och orange overall Det vill jag ha till Maia
  • Zvartaliljan

Vad ska BEBIS ha????? Jag är stensäker på att h*n kommer runt jul, vad behövs?? Jag behöver ha något pyttigt i strl.50-56 till den första månaden, sen har jag Mololurv i 56, det räcker i åkpåse va??

Vad tror ni om Lundmyrs vita kabelstickade overall i strl.50 eller 60 till första overall???

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14