Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Hej hej Här har jag precis stigit upp
Eller jag var uppe först vid 7 o körde in F o Maia till tåget men sen la jag mig igen o har sovit som en gris
Vaknade till ett skinande rent hus, inte en fläck någonstans, varje liten vrå är städad, all tvätt tvättad o struken o inlagd i garderoberna. T.o.m soffklädseln avtagen, tvättad, torkad och ditsatt igen Fönstrena putsade, nya sängkläder överallt, t.o.m en ny fin bambujalusi i sovrummet. Jag tror att om de kom från det där tv-programmet med städtanterna så skulle de verkligen inte kunna hitta en endaste liten grej att klaga på!
Hihi....ibland är det bra att ha mamma här
Jag sjuk = mamma stressad
Mamma stressad = STÄDAR pedantiskt!
och nu till shoppingbiten Jag vill ha en orange jacka som passar regnbågsbyxorna från i höstas, finns det någonstans?? Strl.98 eller möjligtvis 104 (vad tror ni?) behöver ju inte vara Molo, men helst
och vågar man vänta med att handla tills det blir lite erbjudanden tror ni?? Eller ja, jag brukar ju aldrig kunna hålla mig ändå så dum fråga
Vad ska BEBIS ha????? Jag är stensäker på att h*n kommer runt jul, vad behövs?? Jag behöver ha något pyttigt i strl.50-56 till den första månaden, sen har jag Mololurv i 56, det räcker i åkpåse va??
Vad tror ni om Lundmyrs vita kabelstickade overall i strl.50 eller 60 till första overall???