Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

SmillaMilla skrev 2009-07-28 21:34:08 följande:
    Ja  vi har haft det underbart. Men nu är vi trötta. Så skönt att vara hemma och kunna släppa ungarna fria. Men det var tur att mina föräldrar följde med till Öland så kunde vi vila oss lite. För dessa ungar är verkligen vilda när vi är på resa.Vad gör ni på er semester? Det böev inget Öland för er?
    Nepp, inget Öland.
    Vi gör faktiskt inte särskilt mycket. Mest dagsutflykter, det är det som funkar bäst.
    Vi var på äventyrsbadet i Halmstad i fredags, imorgon ska vi till Borås djurpark.
    Önskar bara det kan blir lite bättre väder så man kan ligga vid sjön

Liseberg ska vi till en runda också, men det blir inte förren första helgen i september när August har sin första helg på kortis. Nog för att han älskar karuseller, men om nån ska kunna åka lite med Nora så akn vi tyvärr inte ha alla barnen med oss
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-28 21:39:31 följande:
    Hoppar in och måste fråga om det går bra på kortis?Brukar tänka på er när jag jobbar helg.
    Åh det går jättebra
    Han är iväg inatt.
    Underbar personal med massvis med tid för alla barnen.
    Men det känns fortfarande lite som att vi överger honom när vi lämnar honom där. Trots att jag vet att han har det hur bra som helst, men man vänjer sig väl.
    Och vi måste ju liksom. Ikväll t.ex var vi iväg och spelade minigolf en runda, sånt kan vi aldrig göra när August är med
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-28 21:45:54 följande:
    Å vad skönt att det går bra!Är där många barn där samtidigt?Vi har ju bara två platser där jag är så vi har ju max två. Och då är vi två personal också såklart.Ja ni vänjer. Det är, som jag sagt innan, en process. Härligt för tjejerna att få göra nån annat också.
    De har plats för 4 barn på den sidan August är, sen har de en avdelning till där det finns minst lika många rum till.
    Men när August sovit där har det varit max 3 barn som sovit där, på 2 personal på natten, men de är 3 personal på em och kvällen.
  • Busbellan

Hej tjejer

Nu är vi trötta, men nöjda tillbaka från Borås djurpark.
    Fy f*n vad folk det var där. Blev en liten miss i planeringen när alla skrindor var slut när vi kom in och vi som bara hade en vagn med oss. Men det funkade bra ändå, Ella vägrar ju ändå sitta i vagnen

• Busbellan
    JuliaochNelly skrev 2009-07-29 20:38:18 följande:
    Fast zoo i danmark är såååå mycket bättre än kålmården tycker jag iallfall. Mycket mer närkontakt med djuren. Helt OT tjejer men *uaaah* jag var och "fixad" min ögonbryn för första gången någonsin på en salong idag. jädrans vad ont det gjorde gör fortfarande ont för sjutton*hehe*
    Ja, det är därför jag gillar borås bättre än kolmården, man kommer närmre djuren.
    Frågan är bara var djuren har det bäst egentligen
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-29 20:41:31 följande:
    Ja det är det kanske. JAg kommer ju inte ihåg riktigt. Aj! Det där låter inte skoj! JAg tror det är bra att låte de bestämma lite. Sen måste de ju ha vissa saker, ja. Och då får man ju bestämma åt de. Just nu ska E bara ha tröjor med bilar, så jag kan snart sälja alla andra.
    Här skulle Ella nog helst bara ha kläder med hästar på
    Helt otroligt att man kan vara så inriktad på ett intresse redan vid 2 år.
    Här leks enbart med hästarna, eller så galopperar hon runt inne eller ute på sin käpphäst och hoppar över hinder.

fasar för den dagen när hon vill börja på ridskolan. Två barn med en så dyr hobby vill vi INTE ha
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-29 20:53:52 följande:
    Vad gullig hon är! Nä usch det är dyrt!Michaela sålde sina hästar förra sommaren och det är så skönt att slippa det ansvaret nu!
    Ja, har man egen häst också så är det ju ett stort ansvar som tar massvis med tid.
    Jag har haft häst och vill gärna ha det igen.
    Men jag väntar tills Nora blir så stor så vi kan rida på samma häst
  • Busbellan

Sitter här och funderar på om jag ska lämna mitt första negativa omdöme på tradera. Har ju fortfarande inte hört nåt från henne med den där kotröjan.
    var ju runt 20/6 som jag fick senaste mailet av henne och sen dess har jag mailat massvis med gånger.
    Vet ju att hon haft tillgång till dator i sommar också eftersom hon fått omdömen på T för saker hon köpt där under denna perioden

• Busbellan
    Pejo skrev 2009-07-29 21:04:16 följande:
    Har fått ett kärt problem på halsen, en tjejkompis har fått en liten flicka o tänkte inhandla o inviga henne i danska klädmärken.Har lite svårt att bestämma mig vad jag ska satsa på? Använder man klänningar när de pytte? Känns som om de skulle åka upp hela tiden? Eller ska man satsa på heldräkt?
    Satsa på bodysuit absolut, det perfekta babyplagget ju
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-29 21:45:13 följande:
    Å Bubblis är i säng!!  Ja pappan åxå iofs Har hoppat Dessa har jag letat efter lite billigare.. www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=96239...Obs! Inte min auktion!!
    Jag har många gånger tänkt köpa molovantar, men hur sitter de på egentligen?
    har hört av vissa att de inte sitter alls bra på handen.
    Du kanske ha koll
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14