Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

solouniko skrev 2009-07-20 21:47:28 följande:
    Tror Milla ska få en multicolor overall i vinter. *tokig mamma*
    Hur ser den ut? Har du någon länk?
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-07-20 21:48:37 följande:
    Hoppar in och svarar att Anjelin kunde ta på sej sin hummeloverall själv förra vintern då hon fyllt tre. Halkigt tyg i benen.
    I rumpan med?? *frågvis*
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-07-20 21:53:35 följande:
    Japp!
    Då måste lilleman prova den så han inte riskerar att "fastna" med velourbrallorna i fleecen när han tar på den *asgarv*
  • mortillsju
    kexchoklad skrev 2009-07-20 21:53:19 följande:
    Hej i tråden! Shoppas här något?
    Nä jag bara gnatar om vinterkläder
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-20 21:54:44 följande:
    hummel har ett glatt material. mycket enklare att ta på och smidigare att använda. dessutom inte så tokvarm som molo kan vara här i sydsverige
    Ja det är viktigt att tänka på. Den måste vara lagon tjock. Speciellt M här hemma har en tendens att bli jättevarm och svettig så det är också viktigt. Oavsett vad vi köper måste den testas dvs han ska få klä på den själv. Viktigt är att det inte blir en kamp att få på den över armar och dra upp i ryggen.

Vi har haft Reima förra vintern. De är superbra men ack så tråkig design. Men annars är de perfekta ur påklädningssynpunkt, funktion och tjocklek. Men skulle som sagt vilja köra nåt annat i vinter.
  • mortillsju
    kexchoklad skrev 2009-07-20 21:58:26 följande:
    Ok, jag köpte en vinteroverall till sonen idag. Känns lite knasigt att köpa en redan i juli, men då är det fixat iaf. Dock blev jag lite tveksam till färgen nu, den kanske åker tillbaks.. Jag har svår beslutsångest
    Vilken köpte du?
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-20 22:01:44 följande:
    jag har haft molo och hummel. mest praktisk är helt klart hummel!
    Bra att veta sen när jag ska köpa. Du har ingen bild på den hummel ni haft? (helst med ett barn i så man ser hur modellen sitter)??
  • mortillsju
    kexchoklad skrev 2009-07-20 22:05:29 följande:
    Molos gröna, men nu när jag börjar fundera lite så tycker jag att den är lite väl mörkgrön. Jag är alldeles för duktig på att göra impulsköp. Jag hade så gärna velat ha den gröna som fanns förra vintern, men en ny sån lär jag ju inte hitta.
    Ja eller den gröna som fanns för två år sedan än hellre Jag hoppades att jag skulle gilla den gröna men det gör jag inte tyvärr. Du får prova den på, för viktigast är ju att barnet passar i den och gillar den med såklart!!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14