Inlägg från: LA Woman |Visa alla inlägg
  • LA Woman
    Tjollabolla skrev 2009-08-25 22:43:22 följande:
    Jaa det var jag...  Så det är väl därför vi inte sagt ngt förrän nu. Det hela känns fortfarande overkligt! Tack!
    Förstår det!!!! Jobbigt med foglossningen! Vet precis vad du menar, det är största anledningen til att det inte blir fler barn här. Hoppas det håller sig på en uthärdlig nivå för dig
  • LA Woman

Gokväll

Har varit och shoppat lite på B&R idag såklart Bidde bara OT men ändå...plyschklänning från Villervalla med matchande strumpor och mössa från Plastisock. Nöjd med inköpen även om jag trodde jag skulle dö av skam i butiken som Felicia härjade!!!!! Sååå trött så hon bara kastade sig å golvet och skrek samt försökte riva ner så mycket hon kom åt... Det slutade med att hon slet av mig glasögonen och lyckades riva mig i ögat, jättekul...not!!! Nåja nu sover hon iaf occh glorian är tillbaks

• LA Woman
    lillronya skrev 2009-09-02 19:45:13 följande:
    Godkväll!Är det den regnbåge randiga klänningen du köpt? Hur är den i stl?LÅter som att Anjelin och Felicia kan slå sej ihop då. A skrek hela vägen ut från öppna förskolan och dit vi skulle för att se när MIchaela drillade. Sen skrek hon hela vägen därifrån också. När vi var där sprang hon omkring så att vi knappt visste var vi hade henne. Suck...
    Blev avbruten när jag skulle svara, men bättre sent än aldrig Jag köte 98 till Felicia som är nånstans mellan 85 och 90 i längd och den satt bra.

Trotsålder på hög nivå Visst är det underbart!!!
  • LA Woman
    lillronya skrev 2009-09-02 20:24:35 följande:
    Ah där kom ju svaret! Tror du 92 skulle funka? På vv:s hemsida finns inte 98...
    92 fanns inte så den jämförde jag aldrig med men mellan 98 och 104 skillde ganska lite´(nästan inget i ärmarna men ett par cm i längden typ) jag tog 98:an eftersom 104 blev lite lång på min fisa
  • LA Woman

Gokväll

Nån här med tandläkarkännedom? Idag slog Felicia ut en tand med hela roten, finns det en chans då att hon får en ny tand där? Alltså min man kom just på att när man tappar en mjölktand så finns ju inte roten med...men hon på rådgivningen sa att den inte skulle sättas tillbaka eftersom det bara var en mjölktand....

• LA Woman
    snigelina skrev 2009-09-03 18:35:22 följande:
    Oj oj oj, lilla Felicia! Vad hände?Har ni inte ringt tandläkaren för att få komma dit på koll?
    Hon ramlade med ansiktet i kanten på en bänk när jag hämtade henne på dagis Hon hade liite för bråttom hem.)
    Greksmurfen skrev 2009-09-03 18:35:48 följande:
    jag skulle ringt ngn jourtandläkare om saken..... de vet nog bättre än 1177
    Finns visst ingen tandläkarjour här...jag ringde folktandvården först men blev kopplad till växeln som kopplade mig vidare nånstans där en telefonist blev arg för att jag kommit dit eftersom de hade stängt...fick nummer till andra tandläkare men alla hade stängt sen ringde jag rådgivningen soom sa att det inte fanns nån jour....
  • LA Woman
    Zvartaliljan skrev 2009-09-03 18:38:48 följande:
    oj fy så läskigt det lät Tycker nog ni ska prata med en riktig tandläkare...de på rådgivningen chansar tyvärr väldigt ofta med sina svar...(talar av erfarenhet )
    Men HUR fr man tag på en läkare vid den här tiden?
    melizza skrev 2009-09-03 18:39:59 följande:
    Man ska nog inte stoppa tillbaka en mjölktand men däremot får du åka och röntga för att se så att den inte har skadat kommande tand när hon slog sig. Min äldsta råkade ut för det och jag anmälde det till försäkringsbolaget med att hon hade slagit i tänderna för ifall det kommer skador på kommande tänder senare. Det kan ju komma långt efter att tanden börjar bli svart eller nåt.
    Vad min man började fundera på var ju just det att när man tappar en mjöllktand så är det ju bara det översta skiktet, alltså ett tomrum i tanden, här fäljde alltså HELA roten med ut....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14