• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Tasha78

håller med dom andra byt bm så ska det ju inte gå till, tycker inte om sjukvårdspersonal som ställer diagnos genom telefon. Läste något om immunisering som du skrev har du haft det innan eller

• Zvartaliljan

Tasha - Maia föddes för tidigt pga att jag börjat bilda antikroppar mot henne. Felipe är AB+ och jag O-, Maia fick då hans o blev B+. Eftersom jag skapade antikroppar med henne så finns de ju redan i systemet från början med denna så jag är ju lite orolig för att det ska påverka denna mycket tidigare...men det skulle de inte börja kolla förränns v.25 enligt den läkaren jag träffade. Efter det skulle de ta prover ofta för att kolla nivån av antikroppar i mitt blod. Innan dess var det tydligen ingen fara...

Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Pimm
    Zvartaliljan skrev 2009-08-24 08:52:13 följande:
    åh kan inte citera...Gillade denna barnmorskan vid första mötet och så mycket kan ju tolkas fel över telefon så jag ger henne en chans till...annars har jag ju haft funderingar kring att gå till den privata kliniken här i stan då den bm som jobbar där ska vara supertrevlig, men däremot har jag ju träffat läkaren där o det var en sliskig äcklig gubbe som jag inte vill träffa igen...vill inte ha honom som undersöker mig resten av graviditeten så därför utesluter jag det alternativet o står hellre ut med den bm jag har nu, för läkaren på den mvc var iaf en supertrevlig tjej så får jag väl träffa henne så hjälper hon säkert mig...det gäller bara att komma så långt så att jag får träffa henne...
    Är du rh negativ?
    Vardagen är viktig och måste bevaras med omsorg:)
  • Tasha78
    Zvartaliljan skrev 2009-08-24 08:57:38 följande:
    Tasha - Maia föddes för tidigt pga att jag börjat bilda antikroppar mot henne. Felipe är AB+ och jag O-, Maia fick då hans o blev B+. Eftersom jag skapade antikroppar med henne så finns de ju redan i systemet från början med denna så jag är ju lite orolig för att det ska påverka denna mycket tidigare...men det skulle de inte börja kolla förränns v.25 enligt den läkaren jag träffade. Efter det skulle de ta prover ofta för att kolla nivån av antikroppar i mitt blod. Innan dess var det tydligen ingen fara...
    samma sak hände mig så det är just därför jag undrar
  • Tejja

God morgon!!

Liljanoloppan: Hoppas att du blir av med huvud och magvärk snart och att det känns bra när du får träffa BM IRL igen- eftersom att byta BM inte verkade vara ett bra alternativ.

Men åhhh så söt Fiabus i tråden. LÅg och surfade i sängen från min mobil igår kväll för att se om det kom några nyheter från Smultron. Jag såg meddelandet, men kunde då inte se bilden- men som ni alla säger, Såååå Sööööööt!!!

Men, flickebarnet var ju helt utan danska kläder på kroppen! {#lang_emotions_surprised}

• Pimm
    Pimm skrev 2009-08-24 08:58:26 följande:
    Är du rh negativ?
    Ja det var du såg jag nu:) Jag är också det och har fått 3 postiva barn och ett negativt så det har blivit tre sprutor i baken efter förlossningen. Dock har allt gått bra alla gångerna men det är en hilma massa blod man ska lämna.
    Vardagen är viktig och måste bevaras med omsorg:)
  • Jes sica

Massor av grattis till smultron!!! Hon var verkligen hur söt som helst!!

• Jes sica

Massor av grattis till smultron!!! Hon var verkligen hur söt som helst!!

• Jes sica
    Zvartaliljan skrev 2009-08-24 08:33:45 följande:
    Godmorgon! Steg upp tidigt trots ensam hemma o inget jobb före 11 men skulle ringa mvc o som jag trodde...man blir aldrig tagen på allvar i sin oro som gravid. Fick en tid först 7/9 för att kolla järnvärdet pga huvudvärken. Hon bara sa till mig att köpa brustabletter om det är så att jag inte tar upp de vanliga järntabletterna men fy f*n vad jag skulle kräkas av brustabletter då...med Maia fick jag ju järnsprutor men nä det tyckte hon lät onödigt, men vad vet hon? Hon har ju inte träffat mig o kollat mitt järnvärde sen v.8! Magvärken o yrseln o allt skyllde hon på stress...utan att ens vilja träffa mig o kolla blodtryck o så. Kul verkligen att man blir tagen på allvar då...Har drömt om bebis inatt iaf Kan man drömma om annat efter smultrons lilla mirakel igår
    Ring henne igen och kräv att du får komma!
  • Zvartaliljan

Pimm - Men då bildade du väl aldrig antikroppar då? Jag har ju redan gjort det, sprutan får man ju efter förlossningen för att man inte ska bilda antikroppar men det hade jag ju redan börjat göra under graviditeten. Maia fick ju sola i 12 dagar...var nära att de skulle byta blod på henne. Åh vad jag hoppas att denna ungen är negativ...

Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14