• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Hej alla shoppingtokiga!

Det var snart 2 månader sedan jag var in här senast. Jag har varit på landet sedan veckan innan midsommar, förutom förra veckan, som vi tillbringade på västkusten. Närmsta staden härifrån har ett skittråkigt barnklädesutbud, nästan så att man blir arg. Det är laban och labolina för hela slanten. Så klev jag in i en butik i Fjällbacka och lugnet la sig, när jag kunde gå och klämma på lurvar, linnen och tröjor från Molo. Det blev ett par jeansshorts och stjärnlinne till sonen. Hoppas att sommaren kommer tillbaka så att han får använda dem bara.
    Snart är vi tillbaks i stan igen och oj vad jag måste shoppa. Neah börjar ju på dagis om några veckor och visst behövs det MÄNGDER av kläder då?
    **Någon som vet om det går att få tag på småfolks londonbussar 92-98?**
    Jag har så seg uppkoppling här, att det är drygt att kolla runt bland alla nätshoppar.
  • Tejja

HELLO

Så, nu är jag hemma igen efter ett lååååååångt sommarlov utan shopping.
    Men det har jag nu ändrat på med råge. Denna vecka har jag lyckats köpa en underbar turkos lurv, molos mjukis-träningsbyxor, klänning; rosesky (de två sistnämnda har efter moget övervägande faktist lämnat tillbaks)
    Det som är på väg hem är rosa lurv, med gula kantband och knapptunika med roseskyprint.

Skor var det ja, måste oxå inhandla skor. I sommar har vi lyckats tappa bort ett par skor och en enkelsko...*morr*. Jag tycke ratt det är sådär kul att handla skor- känns som om man måste hitta ett par som passar till det mesta. Det är ju så dyrt med skor.

Eh...apropå skor...nu sitter Neah och river sönder en tidning och har hämtat sin pappas "fin-skor". Hon har ställt skorna i soffan och sitter och proppar i pappret i skorna...*ler* 

• Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-08-16 09:34:55 följande:
    Nån som har tips på snygga gympaskor till milo? Mätte hans fötter och gympaskorna hade hade på sig igår... Hmm. 4 mm för små var visst dom skorna Han måste ha ett par nya innan dagis! Jag skulle gärna vilja ha ett par som är lite högre, nu när det bara blir kallare och kallare... Gärna puma, adidas eller liknande.
    De här tycker jag är snygga!

http://www.busochrackartyg.com/product1022/category142/subcategory0/Molo---Newman---Pins
  • Tejja
    Busbellan skrev 2009-08-16 09:50:33 följande:
    Japp, i sidan Vi behöver anorakmodell till August eftersom han annars bara slänger av sig jackan.Sen är det ingen dragkedja som han kan tugga sönder heller
    Tack för det tipset! Jag hade nog inte alls tänkt på det annar, men Neah drar ju alltid upp dragkedjan på tröjor etc, så en sidoknäppning är nog guld!
  • Tejja

Här är det som vanligt brist på sovmorgon. *gääääsp*
    Fast det slog mig nu, att trots att vi varit igång länge, så är det bara Neah som ätit frukost. Borde nog se till att övriga petar i sig någonting oxå, innan det är dags för lunch.

• Tejja
    Buttelina skrev 2009-08-16 13:19:58 P
    Buttelina skrev 2009-08-16 13:19:58 följande:
    jaaa det har vi i linne och knickers men jag måste ändå lära mig att begränsa mig och inte köpa fleeera plagg i samma print tex... sommarkläder ska jag bara köpa LITE av nästa år
    Precis som jag gjorde nu då, lämnade tillbaks rose sky klänningen och köpte knapptröjan istället. *känner mig jätteduktig*

Men jag behöver en sälja-på-traderakurs! Hur man köper, det har jag stenkoll på, men det här med att sälja....
    Vi håller på att svämma över här av barnkläder. Har precis rensat stora killens garderob och snart blir det stortjejjens. Neahs orkar jag inte ge mig på ännu.
  • Tejja
    Buttelina skrev 2009-08-16 13:29:20 följande:
    ja jag är likadan!! jag beudrar verkligen tex julia och nelly som kan sälja så... jag FÄSTER mig massor vid kläderna
    Jag är nog mest lat!
    Jag har gett vidare mycket kläder till barnens lilla kusin, men nu får jag ju tillbaks allt igen, så jag står på ruta 1 igen, fast allt är i lite sämre skick!
  • Tejja

Jepp! C'est moi!
    Jag är så lat att jag har skickat mannen efter färdiglagad lunch.
    Han kommer nu, så nu måste jag sluta snabbt, så han inte tror att jag latar mig, utan att jag städar istället!

• Tejja
    Duntoffla skrev 2009-08-16 14:00:15 följande:
    Heeeeeej! Åh, vad kul att se dig igen. Nu måste vi träffas snart.
    Heeej vännen!
    Ja nu är det verkligen på tiden! Vet inte var tiden tog vägen.
    vi måste boka upp något strax, helst igår faktist!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14