Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Incommunicado skrev 2009-08-07 18:38:57 följande:
    BoR, LLM, matador, EST tror jag.
    Grattis till lillkillen i magen! Han har väl en massa fint att ärva från Damien

Vet någon hur den rosa/röda molo lurven ser ut IRL? ÄR det väldigt tjejjig? Eller härligt hallonröd?
  • Duntoffla
    Mitt livs lycka skrev 2009-08-07 18:57:44 följande:
    Har aldrig testat NS-byxor (bara tröjor och t-shirts) så jag undrar hur de är i storlekarna? Är lite sugen på ett par sandfärgade byxor... William är ju lite rund om magen och har stl 92 i jeans från ex. Lindex och 86 från H&M. Ska jag ta 92 i NS?
    Jag har 92 till min kille och de är perfekta. Sen beror det på hur baggy man vill ha men går du upp till 98 blir de tokstora (skillnaden mellan 92 och 98 är rätt stor i NS). Tar du 86 kommer du inte kunna ha dem så länge antar jag. Hur lång är han och hur mycket väger han?
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2009-08-07 19:23:42 följande:
    Här är den det, men förmodligen inte hos er. Fin!
    Haha...men tycker DU det? Din man verkar ju ha lite nojja
  • Duntoffla
    jompa skrev 2009-08-07 19:33:25 följande:
    Och där gick en till på Köp NU. Hmmm har jag satt för låga priser kanske.
    lillronya skrev 2009-08-07 19:27:47 följande:
    Alltså jag håller oftast med mannen här. Men tror mer att det handlar om att vi gillar att klä Emilio grabbigt. Jag tycker den röda lurven är fin både till killar och tjejer, men inte till min kille.
    Och det får man ju tycka
    ängeln83 skrev 2009-08-07 19:29:47 följande:
    Absolut inte tjejig, bara röd och fin
    Insåg precis nu att jag har en till lurv liggande ( en ny grå med gula kantband köpt på TS)  Hmm...kanske inte blir någon i alla fall.
    jompa skrev 2009-08-07 19:32:00 följande:
    Här hann man knappt lägga upp auktionerna ikväll förrän en tog på köp nu och en fick bud på sig Det gillar vi.
    Kul! Jag ska ut med lite så snart mannen kommit hem och kan natta. Vägrar natta efter gårdagens dust. Blir tokig snart på detta!
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-08-07 19:47:00 följande:
    Duntoffla Åh den fina Hur många har han då? Jag shoppade just Liams 5:e lurv
    Han har 4 med den grå. Fem men en är på¨väg bort... Funderar på att göra mig av med hans röda också. Mest för luvans skull. Är mer praktiskt utan tycker jag.

Vilken färg tog du? jag blev lite sugen på en ny brun men har inte sett den utan luva
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-08-07 19:57:11 följande:
    Jag gillar också mest utan luva, eller ja...det är mest praktiskt iaf. Jag har köpt dom här: www.matadorkids.se/images/uploads/DSC02682.jp... cdn.shopify.com/s/files/1/0017/4582/products/... Och sen har han ju dom här sen innan, funderar på att sälja den blå, tror den är för liten men jag har liiiite svårt att skiljas från den Isf kommer jag nog köpa en ny blå.
    Åh, där var ju den bruna med röda kantband utan luva. Det är den jag vill ha
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-08-07 20:05:24 följande:
    Japp, underbart fina bruna, fast jag tror det är orange kantband. Jag hoppade den hos Veras Hus fast 98 var minsta storlek.
    Jaha, är de oranga? Jaja, det funkar det med
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-08-07 20:09:36 följande:
    Den var ju fin ihop med förra höstens bruna iaf. Eller vad har du tänkt ha för mössa till? Vore härligt med en i velour i samma orange.
    Har inte VV en orange i velour?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-08-07 20:08:52 följande:
    Urläcker Hoppas den är lika fin som den bruna med blå kantband som kom förra hösten *love*. Har den i overall i 92, ingen risk att Liam kan ha den till hösten men jag kan bara inte sälja den, får väl hoppas att bebis växer i storlek 92 fort
    HAha...från 50-92 i ett nafs! Du får shoppa på salgen om det blir någon. Små lurvar fanns det rätt gott om. SNodde åt mig en liten ärtgrön jacka i strl 62
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14