• Milliz

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

THEA och Grodan skrev 2009-07-28 23:11:29 följande:
    Jag var allt först....men du kan ju ta över det sen
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-28 23:11:44 följande:
    Nä, det är nog inte det om du frågar mig. Ja rosa blev det tillslut, piggar upp till vintern om inte annat! Man får ju ett extra toppset så jag hoppas på svart så man får någon mer neutral färg också  Ja igår när jag pratade med Sofia så hade hon pratat med OTT om beställningarna, hade visst varit nått tjorv med deras system eller nått sånt. Men de var på G iallafall.. Hoppas jag får pippiklänningen och de nu snart, pussel osv lär väl dröja för de har ju inte ens släppts ännu.
    Jo pussel lär vi nog få vänta på.. Jag väntar på  tjejspacen (minns inte vad den heter) och en lila starsklänning och säkert något mer som jag inte minns nu. Jag som inte skulle köpa några klänningar och nu har jag redan köpt tre... Jag är helt hopplös, men de är ju så fina. Sen när småfolks höstkollektion kommer blir det väl någon mer klänning. Fast klänning är inte så praktiska nu när ella kryper, men om de inte är så långa funkar de iofs helt ok.
    Jag började rensa barnens garderober idag, men det tar emot. Jag är så dålig på att rensa och så är det ju så trist.. blääää
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-28 23:26:44 följande:
    Rensa gillar vi, så jobba på!  Är faktiskt inte så värst förtjust i Småfolk alls, men det kanske kommer! Klänningar på Milla går bra just nu, kan tänka mig att det blir lite mer opraktiskt när de kryper osv. Måste nog ha bagdes klänningen också, fast tänkte vänta tills pippiklänningen kommer så jag ser hur den är i storlek. Milla lär väl drunkna i 68 verkar det som. Och en pippihjälmis vill jag ha, och pusselhjälmis. Älskar jälmmössor men har bara en ju! Sambon hatar dom men det struntar jag i
    Molo och småfolk är mina absoluta favoriter! Badges klänningen är jättefin. Den kom ju till slut.. men det tog tid från att den var postad tills jag hade den tog det två veckor!! De hade skickat den till min gamla adress fast jag hade uppgett min nya. Posten hade delat ut den till min gamla adress fast jag har eftersändning. Så¨den hade legat hos de som bor på våran gamla adress ett tag innan de skickade den vidare, så irriterande!!!

Hur lång är hon? Ella är drygt 70 lång och har 74 på pippiklänningen. Jag tycker att den funkar rätt bra.  Pippihjälmisen är också fin en sån bor redan i ellas garderob Jag älskar hjälmmössor så hon har några såna
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    THEA och Grodan skrev 2009-07-28 23:36:42 följande:
    Ett litet tips till er med små flickor. Riktigt fina stickade randiga klänningar i "Katvigfärger" från HM Såg dom live idag, ursnygga shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=BARN_LFL_K...
    Tack för tipset! Synd bara att de inte fanns i mindre än 86. Hade de gjort det hade nog en sån fått flytta hit
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    THEA och Grodan skrev 2009-07-28 23:40:40 följande:
    Köööp ändå och lägg i växalådan, fanns enfärgade tights i samma färger. Jag var sååå nära att köpa några bara för att dom var så snygga och riktigt härlig kvalité
    Jag ska fundera på saken. Jag har dock ingen växalåda, än ska väl tilläggas Men fina var de!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-28 23:41:38 följande:
    Åh vad irriterande! Men huvudsaken är ju att den hittade rätt tillslut iallafall. Läängtar tills jag betalat buggan nästa månad så mitt shoppstopp är över. Vill handla maaassa höstnytt!  Vägde och mätte M igår, hon var 60,5 cm lång och vägde 6265 gr. Kanske lite stor nu, men om 1-2 månader lär den ju passa perfa då förhoppningsvis. Ja, min sambo tycker det ser så "bebis" ut. Men hon är ju en bebis så då får man ha hjälmisar  Nä, nu borde jag gå och sova minsann! Natti natt!
    Ja precis är man bebis så måste man ju få se bebis ut  Ella har fått en vanlig mössa som hon ska få ha i höst, annars är det bara hjälmisar.

Inte kul med shoppstopp. Jag vet inte hur jag skulle klara av något sånt Jo hon växer nog i klänningen ganska snabbt. De växer ju så fort de små liven. Det är ju inte kul om det är för smått direkt heller. Jag måste nog också gå och lägga mig nu. Natti natti
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz

Hej! Här var det väldigt lugnt Shoppas det något?

Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    H I L L A skrev 2009-07-29 13:46:13 följande:
    Ja och de är verkligen super trevliga (inte min butik)Humla -- Så fiiiin Moa är i Molo jackan !!!! Hej ! Jag shoppar inte...än Ska till stan en sväng i em och då kan hända det blir något handlat.
    Jag shoppar inte heller, men jag är så shoppingsugen. Jag ska in till stan jag också. Men det finns inte många roliga affärer här så jag lär inte hitta något att shoppa. Eller vi har förrsten en affär som säljer name it, det är väl det närmaste danskt man kan komma här.... Typiskt!!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Therese1981 skrev 2009-07-29 20:33:14 följande:
    bublan fina kort......vart hittar man mössan med stjärnor?Så fin men har inte sett den på någon shop
    Jag har en likadan mössa. Jag tror att det var på llm jag köpte den!

God kväll förresten!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    lillronya skrev 2009-07-29 20:41:31 följande:
    Ja det är det kanske. JAg kommer ju inte ihåg riktigt. Aj! Det där låter inte skoj! JAg tror det är bra att låte de bestämma lite. Sen måste de ju ha vissa saker, ja. Och då får man ju bestämma åt de. Just nu ska E bara ha tröjor med bilar, så jag kan snart sälja alla andra.
    Hihi det där känns igen. Elias ska bara ha bilar på tröjorna. Vissa morgonar då jag tar fram en tröja med något annat på springer han bara omkring och skriker nej nej nej Fast vissa dagar går han med på andra tröjor utan protester som tur är
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14