Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Nu har jag spanat. På de där vinterkläderna. Orange och lila är fint. Och småfolkshuvor till. Det blir jag glad av. Så vart hittar man småfolk måntro? För det är vällika bra att börja samla nu? jag menar med mitt nya samlarintresse av vinterklädeskaraktär får man ju ta tag i detta redan nu....

• mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-20 22:59:10 följande:
    hmm kolla på llm?
    Där fanns bara äpplen. Jag vet att jag sett dem i vår på ajabaja. Jag ska dit i morgon så jag hoppas de har nån kvar.
  • mortillsju
    Raihana skrev 2009-07-20 23:16:29 följande:
    Tycker rånarluvorna är hel fula. Kul att alla kan tycka så olika! Men tur är väl det, tråkigt om alla skulle gilla samma saker. Funderar på en pussel hjälmis till min tjej men undrar om hon inte är för stor...
    Jag har inte heller gillat de där rånarluvorna men nu när jag sett Buttelinas små ha sina fina på sig gjorde jag en kovändning
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-20 23:23:24 följande:
    tackar för det jag tycker dom är så rackarns praktiska! Mössa o halsduk i ett! eg tycker jag bättre om "toppiga" mössor mer för de är finare men för mig kommer funktion före snygghet på vintern
    De är ju fiffiga, det ska bli intressant om S kan förmås ha på sig en sådan. Men ser hon pingvinerna kan det nog gå

En del av glädjen med att vara i denna tråden är all inspiration (förrutom det faktum att man inser att man inte är ensam i sin galenskap...det här med klädintresse och så ) man får. Och att alla med glädje delar med sig av åsikter och tankar.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-20 23:29:54 följande:
    ja visst blir man farligt inspirerad trevlig men stackars plånboken ja mina barn tog med glädje på sig rånarluvor förra året. HOPPAS att dom gör det i år med
    Saga är ju rätt bestämd om man säger så. Hon går inte att förhandla med alls när det gäller kläder. Just nu hänger hälften orört i garderoben för att hon tokskriker och slåss om jag försöker ta på det. Det sista har hon själv valt vad vi ska köpa och då funkar det (himmel, och hon är inte ens tre.....) Men vi ska tillsammans till ajabaja i morgon så jag hoppas hon ska ge sitt bifall

Klart plånboken tar stryk, men å andra sidan köper jag bättre och merv genomtänkta plagg när jag är här och inspireras. Det blir liksom bättre köp eller hur jag ska säga...
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-20 23:51:12 följande:
    ojsan hejsan ska nog besöka llm snart ser jag de har ju typ tagit in alla färger
    Har de lagt in mer??
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-20 23:51:12 följande:
    ojsan hejsan ska nog besöka llm snart ser jag de har ju typ tagit in alla färger
    Hoppla....ja det ser ju lovande ut. Det får bli en tur dit alldeles snart tror jag
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-20 23:55:50 följande:
    haha jaa verkligen  gubben här tycker att vi ska ha en unisexoverall till isabel så att bia kan ärva nästa år men jag vet inte om jag håller med
    Åhnä...... då har man ju inget att tråna över nästa år till lillebror. Synd juh
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-21 00:00:45 följande:
    jaa eller hur jag skulle vilja ha en crazy salmon eller lipstick overall till isabel juuu . sen vill jag ha en blå eller orange jacka till lillebror. fast han har redan en ny molo jacka... men skitsamma, det kan väl vara bra med två men jag avvaktar med overall till hummel kommit med sina. jag hoppas p toksnygga färger i år! typ en knallrosa med gula kantband eller nått
    Jag tycker det fanns flera jättefina färger till tjejer (om man nu ska va konventionell ) Det är lätt att köpa till dem i vinter. Jag ska också avvakta hummel och hela Reimas kollektion. Så det blir nåt jag blir nöjd med. Det är bara att hoppas att det finns Molo kvar sen i augusti.

Jag har en regnbågsjacka hemma som sagt. Till S. Jag var lite tveksam till modellen i vintras så hon ska få prova den noga innan jag bestämmer om vi ska köpa nåt annat eller ej.

Klart lillebror kan ha två jackor. Skulle det sen vara så att du bara använder den nya kan du ju sälja den äldre lite senare i vinter. Det är ju lätt gjort.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14