Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

H I L L A skrev 2009-07-24 19:08:49 följande:
    Vi ska också äta kvällsmat *alla drar iväg och äter*
    inte jag.....vill inte ens tänka på mat {#lang_emotions_throwup} idag har jag fått i mig 2 riskex och en morot...nåt iaf Funderar dock på att slänga ihop en liten sallad {#lang_emotions_undecided}
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-07-24 20:28:53 följande:
    Hej flickor! Äntligen har jag med shoppat lite Molo news! Eller rättare sagt, sambon  Han såg dukati tröjan och det var kört. "DEN SKA HAN HA!" Han har aldrig köpt några kläder åt Milo frivilligt innan, ska tilläggas . Och sen hittade jag dom. HÄNGSELBYXOR i 98!! Weee finally! Höstens är mörkare med mörkare stars. SÅÅÅ underbara!
    Åh VART hittade du hänglisarna???

Fast...blir det kanske lite krångligt på maia nu när hon är blöjfri o går på toa själv? {#lang_emotions_undecided}
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-07-24 20:36:58 följande:
    På Barnlek i Åhus. Fanns nog bara dessa... Jo det blir nog krångligt. Vi har ju inte lyckats få Milo blöjfri så han kan ha dom Det gick så bra ett tag med blöjan, men nu vill han inte. Han bara skriker efter blöja när vi tar av den, så vi lägger ner ett tag nu tills han själv vill. Är ju inte meningen att han ska stå och vara ledsen vid blöjorna liksom
    Nä skiter nog i o ens jaga efter dom då...märkte att det var krångligt för henne häromdagen när hon hade Kik-Kids röda frottéoverall. Ändå dragkedja men det var ändå krångligt. Enklast just nu är absolut klänning och leggings.

Låt honom ta sin tid, bättre o sluta när han själv vill, se bara så snabbt det gick med Maia, blöjfri dygnet runt sådär bara över en dag liksom Bara hon själv bestämde sig. Mamma var här i helgen o envisades med att ta på Maia blöja när de skulle gå på stan för hon litade inte på henne, men Maia ställde sig o skrek att hon behövde gå på toa o höll sig tills mormor hann med henne till butiken, blöjan var snustorr
  • Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-07-24 20:41:38 följande:
    Hon hade aldrig kunnat ha större eller mindre. Den går lätt på men där är och växa i med. Jaap hon är 4 1/2 men en liiiten sådan tydligen alla hennes kompisar är mycket längre och tyngre
    hon är 99 lång och kan ha overallen i 110?? Ser den inte lite stor ut {#lang_emotions_undecided} Kan hon röra sig i den utan att det blir klumpigt? Bör jag satsa på 104 till Maia då som är 95 lång och väger 12-13kg?? Skitsvårt detta ju...

Frågade innan men kanske någon mer är online nu, hur lång ska overallen vara nacke-fot för att passa en som är 95-98 lång i vinter?? (ja hon växer ju sakta så jag gissar på nåt sånt?) Regnbågsoverallen är 80cm, för liten??
    Hon är ju itne hemma så kan inte prova {#lang_emotions_yell}
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-24 20:48:18 följande:
    Man brukar säga, generellt att overallen från axel till fot ska vara ungefär lika lång som hela barnet. Men sen är det ändå individuellt hur barnets kroppsform sedan är, grenlängd, benlängd mm.
    oki, men då låter det ju som regnbågsoverallen är liten ju {#lang_emotions_undecided} den passade förra vintern o var t.o.m lite stor, då var hon runt 87-90 lång.
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-07-24 20:48:45 följande:
    jag kommer nog köpa 110 till isabel i år. hon hade 98 gamla modellen förra året.. då var hon 94cm ca
    så Maia som hade 92 förra året i gamla modellen bör alltså ha 104 i år då...hmm skitsvårt detta ju...104an i Hummel som jag har här hemma ser GIGANTISK ut!
  • Zvartaliljan
    Rååsa Smurfen skrev 2009-07-24 20:53:11 följande:
    som Tara då jag brukar okså sätta på blöja om vi åker in till stan ,men hon säger ändå till att hon behöver gå på toa där ,hon har heller inte blöja  annars om dagen eller natten .
    så duktigt Det är sååå skönt o tänk vad pengar man spar in på blöjor nu egentligen!

http://www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/phpsy5txe.jpg

Här är overallen i Februari, sen dess har hon växt ca.3cm och lär väl växa sådär 3cm till nu under höst/vinter. Bara att ge upp va?? Bättre o sälja o köpa ny än att leva på hoppet eller??
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-07-24 20:53:50 följande:
    ja det är svårt... men då hade hon ju motsvarande 98 förra året... hur mycket har hon växt?
    förra vintern låg hon på runt 87-92 lång och denna vintern räknar jag med ca.96-100 lång, kan det stämma?
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-24 20:54:39 följande:
    När de provar ska man kunna ta ett rejält lager med "overall" med handen i grenen på overallen, då passar den bra (dvs lagom växamån samt går att böja sig lätt för barnet) Om overallen sen i övrigt inte passar barnet (fel ärm- benlängd) ja då är det modellen som inte passar barnet och då får man testa annat märke.
    okej, men då kanske hummeln jag har ändå inte är så stor {#lang_emotions_undecided} ska gå o mäta!
    Maia har ju lååååånga armar så där blir det nog absolut inget problem
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-07-24 20:55:38 följande:
    men du?? du behöver väl inte köpa en enda overall egentligen ?? har inte maia typ 100st
    det jag funderar på är ju vilka som åker, vilken/vilka som får stanna och om jag ev. behöver köpa någon
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14