Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

H I L L A skrev 2009-07-23 19:02:36 följande:
    Tack söta ni Ja, Hilda blir 1 1/2 år 1 augusti  dock fortfarande liten som en 9 månaders till växten Såg lilla ljuvliga Livia i bt, hon har också blivit stooooor & underbart söt
    oj redan 1½ {#lang_emotions_surprised} Så liten o söt, älskar de där ögonen
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-23 19:06:54 följande:
    Vad nu?? Vad är det som inte är normalt??
    Enligt denna vi pratade med idag så har Maia "sin egen värld som hon lever i och den styr hon" det vi ska få hjälp med är att förstå vad hon tänker och få henne att komma in i "vår värld" och lära sig mer socialt samspel.
    Hon är ändå rätt ok i det sociala...hon leker bra med andra barn, så länge det är på HENNES villkor, hon behandlar andra barn som hon behandlar en docka ungefär...och så fort hon upplever stress, press eller för mycket intryck så går hon in i sin egen värld och där kan vi inte nå henne...sen kan hon ju aldrig sitta stilla mer än en halv minut och aldrig fokusera på något särskilt länge. Gnäller och skriker och full rulle hela tiden alltså...
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-23 19:15:28 följande:
    Fullt ös alltså. Hon är ju inte så gammal än och verkliget samspel BÖRJAR ju inte förrän runt treårsåldern. Men det är å andra sidan aldrig fel med en BUPbedömning. Men visst funkar det hjälpligt på dagis? Jag kan ju säga att vi har skrik och tjut jämt här med men det beror mer på små syskonkonflikter det.
    Nä dagis funkar inte så bra...oftast får en fröken koncentrera sig endast på Maia för att det ska funka...är det mycket barn så blir det svårt för henne och hon vill bara vara i frökens famn hela tiden.

Maia förstår t.ex inte om någon har ont...inte alls...när jag låg på sjukhuset nu så var hennes kommentar "jag har också ont i magen mamma" o gnäll igen...
    Ofta sparkar hon o slåss o hon förstår verkligen inte när man säger till henne att det gör ont...hon bara skrattar...hur arg man än blir på henne. Hon är inne i sin egen värld då...

Jag trodde också först att hennes beteende var normalt för åldern...men ju äldre hon blivit ju svårare har det blivit för oss att hantera henne och nu har t.o.m mormor och farmor reagerat och sagt att det inte är normalt...de har ändå 6 resp. 5 barn var så reagerar dom så lyssnar man...

Sen är hon ju översmart också för sin ålder...också typiskt för en beteendestörning. Hur många 3-åringar klarar av ett 80-bitars pussel själv liksom??

och det är jättemycket mer småsaker som tyder på att det är något som inte stämmer...
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-23 19:37:17 följande:
    Vilken fantastisk unge ni fått med så många begåvningar. Klart ni ska ta hjälp för att förstå det ni är med om. Och jag vill att du ska veta att allt de du berättar faktiskt också är normalt för barn i Maias ålder. Frågan är hur intensivt hon uttrycker det. S som snart är tre kan vara oerhört empatisk och oja sig över mina små sår men ändå kan hon sen sparka på mig och bita sin bror. De liksom "övar" på empati sakta men säkert. Kankske är det varningssignalerna från dagis man ska ta starkast på. Jag hoppas verkligen ni kan få den stöttning som ni behöver.
    Maia har aldrig någonsin visat empati...

Det är svårt o förstå när man inte träffat henne...men de som träffar henne brukar reagera på hennes beteende. Jag tror Tjolla var ganska slut efter vårt besök hemma hos henne Tur att Milo var lugn som en filbunke för Maia for fram som en bulldozer Men inget klår nog när hon var hemma hos bus o lekte, det blev battle of the titans
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-23 19:39:43 följande:
    Jag har blivit gaaaaaalet sugen på den orange overallen Molo kommit med, guuuu så snygg den ser ut!! Visst blir väl 104 i den råååsa vi har alldeles för stort för Bubblan i år va?
    Nä herregud, ska jag handla en overall till Maia i år så blir det en 98, så då tror jag absolut inte att bubblan kan ha 104!
  • Zvartaliljan

haha nu har Maia dragit fram ett blått lakan på köksgolvet...hon har gått till stranden säger hon...o så leker hon att hon badar med hennes bebis...men istället för någon av hennes dockor så använder hon trosorna som bebis {#lang_emotions_dreamer} o så har hon självklart tvingat av pappa kläderna också...han fick inte ha dom på sig på stranden så jag har två näckisar i köket, tur man inte har nyfikna grannar

• Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-23 19:47:45 följande:
    Jag tror de flesta med barn man oroar sig för mår bra av att få stöd och en utredning kan ge svar på ens frågar. Att inget veta är det värsta . Hoppas ni snart får tid.
    Ja jag känner att jag vill gärna få hjälp (aldrig medicinering...) med hur vi ska hantera henne så vi kan göra henne lyckligare, för nu gnäller/skriker hon typ 70% av dygnet och hon sover jättedåligt...mycket drömmar...hon tar för mycket intryck av allt under dagen. Hon behöver lugn o ro kring sig samtidigt som hon kräver så mycket stimulans så det är svårt o veta hur vi ska göra...man kan aldrig få för mycket råd och stöd, särskilt inte från de som ska kunna sånt här.
  • Zvartaliljan
    LA Woman skrev 2009-07-23 19:52:02 följande:
    I eftermiddags fick min kusin en liten tös  Känner att jag måste köpa nåt riktigt girly till henne eftersom de trott att det skulle bli en kille Nån som har förslag på nåt råååsa på rea???
    åh en liten aquaflowersuit tycker jag {#lang_emotions_heart} GRATTIS {#lang_emotions_flower}
  • Zvartaliljan
    Everlonn skrev 2009-07-23 19:55:44 följande:
    Vilken underbar bild det frammanade
    ASG det du
  • Zvartaliljan

Åh nu är jag förbannad {#lang_emotions_yell} Molo har strulat med Mysgrodans order så de har skickat till andra först trots att hon beställde först, så nu trots att jag var den första att beställa Pinstunikan med huva så är den slut nu {#lang_emotions_yell} Jag blir ARG!!!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14