mortillsju skrev 2009-07-23 19:15:28 följande:
Fullt ös alltså. Hon är ju inte så gammal än och verkliget samspel BÖRJAR ju inte förrän runt treårsåldern. Men det är å andra sidan aldrig fel med en BUPbedömning. Men visst funkar det hjälpligt på dagis? Jag kan ju säga att vi har skrik och tjut jämt här med men det beror mer på små syskonkonflikter det.
Nä dagis funkar inte så bra...oftast får en fröken koncentrera sig endast på Maia för att det ska funka...är det mycket barn så blir det svårt för henne och hon vill bara vara i frökens famn hela tiden.
Maia förstår t.ex inte om någon har ont...inte alls...när jag låg på sjukhuset nu så var hennes kommentar "jag har också ont i magen mamma" o gnäll igen...
Ofta sparkar hon o slåss o hon förstår verkligen inte när man säger till henne att det gör ont...hon bara skrattar...hur arg man än blir på henne. Hon är inne i sin egen värld då...
Jag trodde också först att hennes beteende var normalt för åldern...men ju äldre hon blivit ju svårare har det blivit för oss att hantera henne och nu har t.o.m mormor och farmor reagerat och sagt att det inte är normalt...de har ändå 6 resp. 5 barn var så reagerar dom så lyssnar man...
Sen är hon ju översmart också för sin ålder...också typiskt för en beteendestörning. Hur många 3-åringar klarar av ett 80-bitars pussel själv liksom??
och det är jättemycket mer småsaker som tyder på att det är något som inte stämmer...