Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

saturnina skrev 2009-09-28 09:37:17 följande:
    En fråga ang lurvoveraller till barn som går. När har ni på dem? Blir det inte smutsigt? Jag skulle gärna själv köpa en till lillan, men känner mig tveksam till användning.
    Vi använde våra långt in på vinter och från tidigt på våren med regnbyxor eller skaloverall över.
    Trodde inte att jag skulle använda de så mycket till barnen.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Rååsa Smurfen skrev 2009-09-28 09:39:01 följande:
    ungefär som här då ,vi har regnkläderna på dagis om det behövs ,men de gummikläderna funkar bra även i lite regn
    Gummikläder är toppen tycker jag! Fast i år har vi inga.

Skolbarn tycker visst att de är för stora för regnkläder.
  • lillronya
    Rååsa Smurfen skrev 2009-09-28 09:45:00 följande:
    ja det vet jag med timmy han gillar inte regn kläder alls  men Tara älskar dem då hon vet att då är dex dags för att hoppa i vatten pölar
    KOnstigt... Undrar när det där ändras? Från att älska sina regnklder till att hata de?
  • lillronya

Hej i tråden!!

NU är vi äntligen hemma igen!
    Jag trodde vi skulle en snabb sväng till vårdcentralen med Alicias svulna hals. Men det blev en heldag på sjukhuset också.
    Tur man har en snäll omgivning som ställer upp omedelbart och hjälper till med de strandsatta barnen som fanns kvar hemma. 

• lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-09-28 19:45:44 följande:
    Hej!Precis den personen jag gick in för att hitta- kan du inboxa din egen och Flocks(om du har den) mailadress? Salgdetaljer kommer via mail Och en hel dag vad var det då som är på tok?
    Japp jag mejlar! Behöver goda nyheter.

JAdu.... Det började med en svullen hals som läkaren på vårdcentralen trodde berodde på en inflamation i sköldkörteln. Hon ville inte göra något åt det utan skickade vidare till barnakuten.
    Där visade det sej att svulnaden beror på för låg produktion av sköldkörtelhormon och att Alicia förmodligen har struma....
    Ska tillbaka imorgon för mer prover.
  • lillronya
    Flock skrev 2009-09-28 19:53:42 följande:
    Men OJ!! Va???? Vilken tur ni åkte till vårdcentralen!! Hur mår hon i övrig??Springer iväg..Lägga godis innan idol..
    Hon är trött efter den här långa dagen med stick och allt.
    Annars mår hon nog som vanligt.
    Hon har ju vart trött ett tag men det har jag trott berodde på allt nytt som skola, klubb och sånt.
  • lillronya
    THEA och Grodan skrev 2009-09-28 19:55:20 följande:
    Nämen lilla gumman, skickar en stoooor kram
    TAck!
    Pimm skrev 2009-09-28 19:56:17 följande:
    Hann inte se ditt svar innan jag ställde frågan. Det låter inte så bra men verkligen tur att dom tog tag i det och fick klarhet i vad det är och kan åtgärda det. Hur mår hon nu?
    Hon mår ganska bra ändå. TAck
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-09-28 19:58:49 följande:
    Åhh fy så jobbigt! Men du, när Maia var 1 gav de ju henne diagnosen struma fast motsatsen då, för hög produktion, och det har hon inte alls längre! Så hon kanske aldrig haft det. Enligt den läkaren vi har nu så kan hormonvärdena påverkas av så mycket och vara väldigt tillfälliga, särkilt för växande småbarn, så en diagnos som struma ska inte sättas så lätt egentligen. Så jag hoppas att det bara var tillfälligt för lilla tjejen och att svullnaden försvinner utan en massa medicin
    Precis som du säger ska man vara försiktiga med den diagnosen. Därför har de ännu inte bestämt sej för vad det är.
    Vi ska tillbaka imorgon för att de vill se om proverna visar samma. Medicin måste hon få för att få ner svulnaden.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-09-28 20:16:37 följande:
    Jag har samma problem. Åkte in med svullen körtel. Fick medicin o svullnaden gick ner. Äter nu tabletter mot problemen. Så det skall säkert gå bra för alicia också. Skickar en stor kram!
    Ja det gör det säkert. TAck så mycket!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14