Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

saturnina skrev 2009-10-01 11:19:17 följande:
    Nää, oj. Det finns såååå mycket kängor som är nästan i nyskick. Sen är det bara att byta sula om man vill. Och så blir det bra kvalitet. Hellre det än att barnens fötter är blöta, genomsvettiga eller luktar illa.Om jag ska vara ärlig är det sällan jag köper stövlar på Tradera, helst på loppisar och marknader där man kan se dem och mäta.Men tur att vi alla är olika.
    mm men jag tycker man formar en sko så snabbt. jag vill inte heller att barnen ska ha svettiga fötter. men det är som att välja mellan pest eller kolera... nä inga beg här och inga coop heller om de inte är bra ville bara veta vad folk hade för erfarenheter
    Zvartaliljan skrev 2009-10-01 11:20:20 följande:
    Maia hade från Max&Maya förra året med och de funkade precis lika bra som de hon hade från Kavat tycker jag Annars kan du ju som sagt köpa från Ellos med rabattkod så blir det inte riktigt lika dyrt.
    har ellos fortfarande rabattkod?
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-01 11:25:56 följande:
    kolla rabattkodstråden...tror de har det iaf. Jag beställde senast i förrgår ett par Kavatstövlar med 40% rabatt.
    ok tack
  • Buttelina
    Tindrisen03 skrev 2009-10-01 11:15:40 följande:
    Fast är det ngt man SKA lägga pengarna på så är det väl bra skor. Barn har inte fullt utvecklade nervtrådar i fötterna under de första åren och kanske inte känner fullt ut att skorna inte sitter som de ska. En barnfot är inte heller en miniversion av en vuxenfot och jag tycker att det är viktigt att det är en tillverkare som tänker på hur en barnfot är konstruerad när man skapar stödet som en sko skall ha på olika ställen.Tycker inte heller att KAVAT är ngn höjdarsko men älskar Superfit och Ecco. Visst de är snordyra men jag lägger hellre pengar på BRA skor än på massa vanliga innekläder i så fall om jag måste välja. Innekläder går ju faktiskt bättre att ersätta med billigare varianter i så fall.
    jag menar bara att jag inte tycker att man BEHÖVER lägga mycket pengar om man får något likvärdigt bra förmindre pengar... jag ville bara veta om det var nån som hade bra efrarenheter av billigare skor.
    Jag prioriterar såklart mina barns fötter och betalar vad som krävs. det är ju inte liksom så att jag köper två innetröjor för att det är kul och sen snålar med skor så att barnen blir kalla omfötterna ute.
    Du missförtog nog mig
  • Buttelina
    Tindrisen03 skrev 2009-10-01 11:30:36 följande:
    Nej, det behöver de ju inte vara men jag tycker ofta att man får vad man betalar för. Testade ex Coops "Friend"-vinterkänga ett år när den fått bra i test i Vi Föräldrar. Den blev dock liksom hängig i formen nästan på en gång. Generellt tycker jag även ofta "billigare" vinterskor är mkt klumpigare än de "dyrare" som om man kompenserar bra material som värmer med att göra dem tjockare. Sulan brukar också kännas stum och oflexibel.  Gillar också att få proffessionell hjälp med utbildad personal när jag köper skor och går därför ofta till en butik med olika märken så de kan säga vilken sorts sko som passar just mina barn som har väldigt smala fötter. Om en sko är för liten el sitter fel kommer foten att försöka forma sig efter skon vilket ju kan leda till problem i framtiden..En barnsko skall ex inte ha hålfotsstöd för att musklerna där skall utvecklas på egen hand, låg hälhöjd så att kroppsvikten fördelas jämnt över större delen av sulan, sluta om runt vristen men vara lösare runt främre delen av foten mm mm. Förlåt lång uppsats och det låter en smula överdrivet kanske. Man får ju såklart själv klämma och känna på en sko för att bedömma vad man tycker om den
    jo sant! men ofta är det ju tyvärr så att man betalar en del extra för märket.
    Mina barn har något breda fötter. Och angående hålfot så kan mina barn inte ha hålfottsöd i nån sko för de har båda plattfötter
    så coops sko har fått bra i test stumma skor vill vi inte ha nä vi får ut och prova helt enkelt
  • Buttelina
    saturnina skrev 2009-10-01 11:37:00 följande:
    Det är kanske därför mina barn går så konstigt de stackarna. Liksom haltar. Jag får nog börja köpa nytt.
    haha nää gums!! det var ju inte så jag menade jag är bara lite känslig när det gäller beg skor! jag har själv ingen hålfot och har problem med skor... bägge mina småttingar har heller ingen hålfot.. så jag är rätt noga när det gäller skor

Vissa här verkade missuppfatta mig lite.. det är inte det att jag VILL ha billiga skor till barnen, absolut inte. jag undrade bara om dyrare skor var så mycket bättre att det är värt att lägga så mycket mer pengar. Jag blev så förvånad när typ alla på föräldramötet tyckte att jag var helt koko som köpte kavat eller liknande när coops var preciiiis lika bra (sa dom). det var därför jag undrade
  • Buttelina
    Tindrisen03 skrev 2009-10-01 11:39:15 följande:
    Nej men nu blev det fel Jag tolkade det inte alls som att du inte prioriterade dina barns fötter. Det tror jag verkligen du gör. Ville bara varna för att det finns en hel del billigare skor som inte är genomtänkta el som håller så bra så det ändå i slutändan blir dyrare när man får köpa ett par till (som i mitt fall med Friends fr Coop)
    haha ja vad bra nä nu släpper vi detta slutar säkert med att barnen blir utan skor för jag inte kan bestämma mig
    Tindrisen03 skrev 2009-10-01 11:41:16 följande:
    Samma sko fick bra i test ena året och underkännt andra året
    oj haha ja det blir inga coop i alla fall

äsch jag kör nog på kavat som funkat så bra alla andra år, i alla fall till lillebror. isabel får själv känna efter lite mer
  • Buttelina

hitta inga bra kavat på elles barnen här har ju strl 27

• Buttelina
    ängeln83 skrev 2009-10-01 12:01:45 följande:
    Oj, har Bia också 27?
    jaa {#lang_emotions_dreamer}
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2009-10-01 12:05:05 följande:
    Hihi, Liam har 23, har precis börjat köpa 24 till honom
    JuliaochNelly skrev 2009-10-01 12:04:46 följande:
    wow
    haha ja han är en liten bigfoot hade problem med det i somras för alla isabels skor passade honom och han ville hellre ha hennes med glitter på
    de har just nu exakt lika stora fötter
  • Buttelina
    JuliaochNelly skrev 2009-10-01 12:18:20 följande:
    hehe lilla sötfisen...har du fått posten idag?
    japp den har kommit med post från dig

aquaflwer kommer bli URFIN till anoracken
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14