Inlägg från: Mamma Kråkan |Visa alla inlägg
  • Mamma Kråkan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

kexchoklad skrev 2009-07-25 23:08:29 följande:
    Usch vad jobbigt. Elias är född i v 38+4 och ella i 39+0. De där tre dagarna jag gick längre med ella kändes låånga. Man tror ju inte att man ska gå längre med andra barnet, men så kan det bli.
    kexchoklad skrev 2009-07-25 23:08:29 följande:
    Usch vad jobbigt. Elias är född i v 38+4 och ella i 39+0. De där tre dagarna jag gick längre med ella kändes låånga. Man tror ju inte att man ska gå längre med andra barnet, men så kan det bli.
    Oj dubbel citat {#lang_emotions_undecided}

Jo det finns ju ingen garanti..sen kom ju lilleman med besked efter ha tjockat på sig ett tag.
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Mamma Kråkan
    Tjollabolla skrev 2009-07-25 23:13:33 följande:
    ??
    nää vi ska börja baka efter resan i slutet av agusti...jag har behövt funder på det lite {#lang_emotions_dreamer}
  • Mamma Kråkan
    kexchoklad skrev 2009-07-25 23:19:43 följande:
    Fick du gå länge över tiden med honom?
    nää han kom på BF på kvällen men det kändes ju som en månads över tid jag var hela tiden inställd på att han skulle komma tidigare och när han inte gjorde det så höll man nästan på att bli galen {#lang_emotions_wink}
  • Mamma Kråkan
    LJ2 skrev 2009-07-25 23:19:48 följande:
    som jag med första!! spydde i 8 mån, konstant illamående till hon kom.. hennes hjärtljud va nere på 50 nåt? dock inte hela tiden!! men låga har jag fått veta, därför läkaren kom o började prata snitt..  hade en läkare som satt 2 timmar konstant mellan benen!! sugklocka som sista utväg, navelsträngen blödde, bajsat i vattnet o andades inte.. dessutom fastnade hon med axlarna ett tag, så dom typ drog ut henne nästan.. fick ligga inne 3 ggr, 2 helger, o sen sista ggn 2 veckor, de fick inte stopppå kräkningarna.. så efter en vecka fick jag nåt cvk, dropp i halsen med näring i.. då vände det sakta.. blev nåt krux med mig efter förlossningen med.. , så kunde knappt gå på 6 v efter.. plus några få stygn.. men allt gick bra..  tillslut så =) med 2:an spydde 7 mån, konstant illamående till han kom.. 15 dagar över tiden, o moderkakan gjorde inte sitt sista tiden, så något liten bebis i förhållande till tid o barn 1 o min längd.. i princip inget fostervatten kvar..  (svårt med koll vid fullgången tid då???)  så igångsättning.. 5 timmar senare, på min va han född.. =) allt gick kanon!! ok, moderkakan ville inte släppa, så sista utvägen typ häva sig på magen, o massa medicin i droppet?? släppte när de sa att jag skulle på operation,, bara lustgas o inte ens det sista stunden.. inte ett stygn, o mådde suuuper =)) o så lillasyster då.. spydde 4-5 mån, dock inte varje dag som med de andra, ca 1ggn veckanmen illamående fram till hon kom, dock lite lättare.. (så en vanlig grav nästan för mig, kunde njuta på ett annaat sätt av den) dock en liten bråkstake =)) låg så bra i säte tyckte hon, med foten under sig på nåt konstigt sätt.. vändningsförsök 2 ggr, men vägrade.. o min moderkaka satt i framvägg/sidan o va stor (bra eg, men inte vid vändningsförsök)..så hon kom till 6 dagar tidigare genom snitt, lilla tjockisen hade aldrig gått o försöka föda sa läkaren, fick inte försöka heller.. hade slutat i snitt ändå, med tanke på hur foten låg.. =) så.. ja.. nu e jag klar med barn!!! *o nu vet hela sverige hur jag hade det under grav, haha*
    wow jag är impad jag kanske inte ska klaga så mina har kommit på 1 1/2 timme & nio minuter på förlossningen..det jobbiga har varit efteråt min kropp har aldrig hängt med och jag har blivit dålig efteråt istället.
  • Mamma Kråkan
    LJ2 skrev 2009-07-25 23:32:31 följande:
    när man e upp i det så iaf jag, såg bara att "det släpper efter 3 mån, det säger dom ju.. det är bara 6 mån kvar, det är bara 4 mån kvar... " ungefär som vid värkar,, varje värk tar dig mot bebisen men man undrade iblöand hur man kunde vara så dum o gå på det igen.. fast sek senare ångrar man sig o längtar efter bebis efter första hade jag förlossningsskräck.. men ville ändå föda vanligt igen.. o sonen tog verkligen bort det kan jag säga.. drömförlossning =)) sa dom därinne med, så ska det gå till, o lagom tid o förbereda sig på.. wow..!! det e inte dåligt!! kan förstå att kroppen inte hänger med. hjärnan fattar ju knappt vad som sker!! vad blev du dålig med då??
    Med Nelly var det inte så farligt utan då fick jag bara feber och kräktes en del efter åt. Men med viggo mådde jag verkligen dåligt efteråt det blev ju en så stor chock för kroppen vi hade bara fem minuter att köra till förlossningen så 20 minuter innan han kom läste jag saga för Nelly. Jag hade jätte mycket kramper och fick hög feber hela min kroppen vart i ett enda koas.
  • Mamma Kråkan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:37:27 följande:
    Min mamma hade det oförskämt bra så hon har så svårt o förstå hur jag mår...En historia man hört ofta är om hur hon dansade hela natten ute i 9e månaden när hon plötsligt får en värk, 20 minuter senare är syrran född Pappa var fortfarande dyngrak
    *hihi* tuff mamma
  • Mamma Kråkan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:39:42 följande:
    ja hon födde ju ut både ena syrran o mig i säte också...o jag ahr verkligen ingen stor mamma med hennes 160cm och 50kg...jag låg dessutom med ena foten neråt och den andra i munnen Därav mina höftproblem som jag då får skylla mig själv för enligt henne
    Jag är impad {#lang_emotions_surprised}
  • Mamma Kråkan
    LJ2 skrev 2009-07-25 23:42:32 följande:
    oj, hjälp!! visste knappt att det kan bli så om det går för fort vid förlossningen.. hur länge höll det i sig då? febern?? fick du stanna längre då??
    Med Nelly fick jag stanna en vecka med viggo stannade jag bara 12 timmar Nelly ville ha hem mamma och jag fick ett par morfin sprutor under natten efter han kommit så kramperna och smärtan försvann & mot febern gjorde dom inte så mycket efter några dagar av sambo vård blev jag bättre. Däremot fick jag dyrt lova att nästa gång åka in direkt då det gör pytte lite ont {#lang_emotions_wink}
  • Mamma Kråkan

Nää tjejer nu kallar sängen sov så gott på er  {#lang_emotions_kiss}

• Mamma Kråkan

godmorgon tjejer

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14