Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 18:28:01 följande:
    Funderar faktiskt åxå på Molo till Bella i höst  Så jag undrar åxå över mått
    Vilken färg vill hon ha??
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 18:32:15 följande:
    Å har hon 140! Då ska jag maila henne om lite mått på dem.. Bella har långa armar o kommer nog behöva en 152 bara för det De vet vi inte än Hon har täckisar från förra året i rosa/grå/vit/beige/svart så kanske bra om de går ihop med dom, iofs kanske dom e för korta nu kom jag på Men typ hallon och lila skulle va tjusigt ihop i vinter
    MIna tjejer behöver också 152, det är jag säker på. JAg är bara rädd att de blir korta i ärmarna..
    Tänkte bara jämföra med 140an så man har nåt att gå efter.
    Jag tror vi kör på svarta brallor här. Vet inte om det blir molo eller nåt annat. Känns överflödigt iaf till MIchaela som knappt använder de.
    Michaela vill ha hallonröd och Alicia vill ha klarröd.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 18:38:43 följande:
    Å tror du de kan vara för korta i 152? Jag gillar den klarröda massor åxå, kanske lila jacka o klarröda byxor? Eller tvärtom? Bella använder täckisar rätt mycket, ute o leker jämt jämt jämt
    Nä allts jag vet inte alls. Jag har ju aldrig haft molos ytterkläder. Men det känns ju onödigt att beställa två jackor för den summan och att de sen inte passar...

Hur stor är Bella?

Michaela är 147 och Alicia 142.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 18:42:55 följande:
    Bella är 150 lång..Risken finns att hon inte kan ha dem alls  Jag vågar inte beställa nån innan jag vet mått, de kostar ju en del liksom..
    Jag beställer inte heller om jga inte hittar mått.
    Incommunicado skrev 2009-07-18 18:42:46 följande:
    jo jag har skickat i mailingbags.  Hej, molos fula ytterkläder - du har inget missat med andra ord. kolla annacill, BoR, matadorkids och Veras Hus.
    Nä de har jag inte missat. Såg de igår.
    Just nu letar jag mått på jacka i stl 152.
    SmillaMilla skrev 2009-07-18 18:46:25 följande:
    Vilken menar du? Molos vinter? Den hallonröda ser läckare ut men skulle gärna vilja se dem irl. Sambon skall dock köpa vinteranoraken till Anton (i svart).
    Men den är inte vinterfodrad, anoraken. Om det inte finns nån som jag missat...
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-07-18 18:48:22 följande:
    alltså på annacill finns den hallonröd jacka o halare.
    Fast jag tror att den är ljusare i verkligheten.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 19:02:41 följande:
    De gick inte alls att väcka   Blev sova för natten å mamman o pappan kommer få gå upp kl 04 i morrn
    Hopplöst...

Emilio bad om melle nu och sa snällt natt natt till pappan. Traskade sen in till syrrorna och bad om somne-sällskap.

Glömde skriva innan att lila och rött säkert blir toppenfint!
    Sen tänkte jag på att lurvarna i 152 ju passar då borde ju jackorna också göra det...
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 19:04:30 följande:
    Kanske cillen kan kolla upp det på nåt sätt? Eller va tror du?
    Pratade med henne om det, men hon visste inte.
    Hmm är det nån butik som tagit in större storlekar?
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 19:07:46 följande:
    Ja nu är sömnen helt upponer här verkligen!! Hoppas man kan få nån rätsida på det snart Naaaw.. Gulle E då rå Ja eller hur! Lurvarna e jättebra i 152 här så då borde ju jackorna funka tycker man, dom kan ju inte vara mindre liksom!?
    JAg tänkte att overallen i 98 är jämförbar med lurv i 98? Då borde det vara så med de större också..
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 19:08:19 följande:
    Aj då.. Hm... oki-doki brukar ju ha större Kanske vi ska kolla om dom vet?
    Ja det kan vi väl göra? Mejlar du eller?
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 19:11:53 följande:
    Ja de borde ju funka! jag mailar på stört brb..
    Ok, tack!
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 19:11:13 följande:
    Ingen som sett nåt kampanj pris på Brios sitty? Letar en svart som vi ska ha till dagis vagn nu..
    Ingen koll på det. Emmaljungas softy borde väl också funka då. Menar om det skulle finnas nåt erbjudande på den.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 19:15:42 följande:
    Mailat Ja softyn funkar åxå, men jag vill absolut ha en svart Letar o letar men hittar bara typ gul å sånt 
    Bra!

Vi har en svart softy. Väldans snygg!
    Ska hålla ögonen öppna.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14