• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Morty skrev 2009-07-11 21:59:13 följande:
    Tack! Köpte storlek 92 för att ha dem som knickers.....kunde nog ha köpt storlek 80!!! Men men, dessa varar ju läääänge. Han ville ha dem och sova i natt gullunge. Köpte dem ju tidigare i veckan men hade helt glömt bort att prova samt att jag & Moa letat i div. affärer efter en ENfärgad t-shirt vilke är HELT omöjligt!! Men sen kom jag på POP och där fanns!!!
    Men jösses, hur stora är det egentligen? Måste ju va felmärkta, eller?
  • Helle
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-12 09:14:04 följande:
    God morgon i tråden! Någon här som har kortarmad klänning från Nanoou!? Eller kankse vårens/sommarens boyd... Skulle behöva storlekshjälp....
    Klänningarna är ganska långa i storlek. Boyd vet jag inte vad du menar med men sommardräkterna rekommenderar jag att man går upp en storlek i
  • Helle
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-12 09:19:55 följande:
    E klänningarna långa så ger jag upp direkt....
    Alltså jag har inte provat nån på mina grabbar men alla som har köpt dem (som jag känner) tycker de är långa. Finns kanske nån mer här inne som har egen erfarenhet.
  • Helle
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-12 09:34:13 följande:
    Okej.. men som sagt, har du hört att dom e långa så e de kört.. T har ju igentligen bara 74, tänkt e e dom små så funkar kanske 80...
    Ja det blir nog stort tyvärr. Du få satsa på en summersuit i stället. Jättefina
  • Helle

God kväll

Nu är vi tillbaka efter ett par dagar i Västervik och besök på Astrid Lindgrens värld. Kanonbra väder både i går och idag så vi har haft det jättebra.

En liten molo-goding blev det shoppat också inne i Västervik. Gamla röd-oranga babytröjan till det fina priset av 99 kr.

• Helle

God kväll

Åh, idag fick jag hem flera paket Fin Molo softshelljacka och Katvig velourbyxor. Trodde jag köpt de blåa från våren men det visade sig vara de turkosa (det fanns ingen bild) Blev jätteglad då jag letat men inte hittat tidigare.

Det andra paketet var Katvigstövlar, regnbågsbyxor och en superfin dukatitröja (med enfärgade ärmar). Trycket var perfekt, nu hoppas jag den klarar tvätten också.

• Helle
    JuliaochNelly skrev 2009-07-16 19:47:26 följande:
    Är det bara jag som tycker det är sjukt svårt att hitta snygga shorts till killar ?? BUTTE har du några bra tips ?
    Vi har kört på jeansshorts från Lindex och KappAhl, mjukare shorts från Plastisock och frotté från Moonkids
  • Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-16 20:30:42 följande:
    Oj! Massa tjusigt där
    Ja Och tack för storlekstipset, blev perfekt med 86. Lite stora än så de blir nog bra till hösten
  • Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-16 21:44:05 följande:
    Jag e såååååå hoppingsugen här alltså!! De här förbaskade hoppstoppet driver mig till vansinne här Gahhhhhhhh!!! *hämtar en chokladkaka*
    Det verkar inte bra med ett sånt stopp. Hur länge ska det vara?
    SmillaMilla skrev 2009-07-16 21:46:22 följande:
    Åhhhh vad underbara molo anorakarna är!!!! www.olgasoldeboern.dk/shop/overtoej-efteraar-...
    Tyckte också de var superfina, om än lite saftigt pris
  • Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-16 21:51:15 följande:
    Typ ett H A L V Å R ska de vara å de lär ju gå sååååååå himla bra öh Jag kommer öka minst tio kilo och ha konstant pms humör om de ska vara så här
    Oj jösses Tror det är nån som kommer få smöra lite för mannen framöver
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14