Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

isako skrev 2009-07-08 21:44:59 följande:
    hihi Preciiiiiis det man vill höra när man har maten halvägs mellan magen o munnen hela dagen Naaaw hoppas det blir bättre snart.
    Nä inte precis...men så har hon aldrig varit med om det heller så jag förväntade mig nästan en sån kommentar från henne
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-07-08 21:52:59 följande:
    ja, så hård hade jag också kunnat vara om det hade funkat, men tyvärr förstår ju inte August sambandet mellan orak och verkan så det går varken muta eller hota
    Nä då är det ju ganska lönlöst Maia förstår iaf det, att vara hård mot henne verkar vara det enda som funkar...är jag snäll så skiter hon fullständigt i mig.
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-07-08 21:52:59 följande:
    ja, så hård hade jag också kunnat vara om det hade funkat, men tyvärr förstår ju inte August sambandet mellan orak och verkan så det går varken muta eller hota
    men har ni fått några råd på hur ni ska hantera matvägrandet från en psykolog eller så?? Vi ska ju på utredning nu den 16 o få träffa en psykolog o jag hoppas att få tips på "metoder" för att få henne att äta och sova som en "normal" unge. Det är så svårt o veta vad som egentligen ger bäst resultat...tvinga henne att sitta vid bordet och äta med oss eller ständigt springa efter henne och försöka få i henne lite då och då med hjälp av både hot och mutningar...det senare verkar fungera bäst men det första kanske fungerar bäst i längden...så svårt o veta o jag skulle verkligen vilja få lite "proffessionella" (stavning???) tips på hur jag ska hantera henne.
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2009-07-08 21:56:48 följande:
    Men oj...sover hon något om dagarna då? Verkar vara en pigg Maia det där Hoppas movicolen hjälper, inget roligt att vara förstoppad, OCH att det kommer imorgon
    Hon sover ungefär en timme om dagen, gör hon inte det så däckar hon på eftermiddagen istället helt slut (totalt omöjligt o hålla henne vaken tills kvällen) och vaknar en timme efter det och så blir natten ännu värre.
    Just nu håller hon på o sätter "stenar" av leklera på alla fingrar och tår, väldigt roligt tydligen {#lang_emotions_dreamer}
  • Zvartaliljan
    Willhellmina skrev 2009-07-08 21:58:07 följande:
    Long time no see..... Hoppas ni alla mår bra. Är shoppingsugen men hittar ingenting just nu Tror jag ska åka hem till Liljan o loppan och kolla i hennes lådor lite
    vad vill du ha {#lang_emotions_dreamer} Har några kassar här som snart ska ut...men vet inte om det går så bra på T just nu...
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-07-08 21:58:59 följande:
    Tack Ja han är en buskille. Idag gick det dock inte som han hade tänkt sig. vi håller ju på att få staket uppsatt, så idag har de kommit så långt så det går en vajer längst upp och en längst ner, bara nätet som ska dit alltså. August tänkte ta sin vanliga rymning och springa runt grannarnas hus. han såg nog den övre vajern och den kom han ju under, men missade den nere vid marken och föll platt fall ner i gräsmattan. ja så gick det med den rymningen
    Nämen stackarn, han var väl trött på er där hemma
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-07-08 22:00:30 följande:
    Låter som det är ungefär samma sätt som vi får behandla Ella. Fruktansvärt humör, men ger man med sig en gång blir det ännu värre nästa gång. Nu är hon ju lite mindre, men varje gång vi t.ex ska gå hem från nån får jag säga hej då nu går vi och gå ut innan hon inser att hon faktiskt vill följa med, be henne komma funkar aldrig
    Nej så måste jag också göra...usch så folk tittade på mig igår när vi var i affären, ungen slänger sig på golvet o gallskriker, jag säger "nu går vi" och börjar gå mot utgången...folk tittade ju på mig som jag var världens hemskaste men det tog ju inte alls lång stund innan hon hoppade upp och kom springandes efter mig. Alternativet hade varit att bära en sparkande/skrikande/krälande unge i famnen med stor risk att tappa både henne och matkassar...

sen har hon blivit något otroligt manipulativ, vad lär hon sig liksom {#lang_emotions_surprised}
    Nu istället för att säga t.ex "Jag vill till parken mamma" så tittar hon på mig så fint och säger "Det var så roligt när vi var i parken mamma. När vi lekte med barnen och åkte rutschkana. Det var så jätteroligt mamma" sen ser man ju på minen vad hon egentligen vill komma med det hon säger...så jäkla manipulativ för att vara 3 år gammal!!! Hon säger likadant om allt nu när hon vill ha något..."det var så gott när jag fick glass förut mamma, det var jättegott", "jag älskar alla djuren i parken mamma, det var jätteroligt när vi åkte karusellen och badade med Ellen" o.s.v sådär kan hon hålla på hela dagen...
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-07-08 22:03:49 följande:
    Jo, vi är ju inskrivna på hab med honom där all kunskap är samlad på ett ställa. Det är psykologer, kuratorer, specialpedagoger, logopeder, läkare mm mm Ska ta och prata med dem om vi kanske ev. behöver näringspulver utskrivet, sånt som kan störs över maten, men som inte smakar nåt. För vissa saker brukar gå ner, makaroner brukar han t.ex för det mesta äta endel av. Förstår att det är skönt att få proffisionell hjälp, hoppas ni får träffa en bra psykolog och få hjälp!
    Så bra att ni har tillgång till det, jag hoppas att vi också ska få det. Näringspulver låter ju verkligen som en bra idé för honom, mer näring = mer energi = mer ork att äta mer mat
  • Zvartaliljan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-08 22:12:03 följande:
    Hej! Måste ju fråga vad Fs släkt sagt!? Eller dom har inte sett mailet än?
    Jo dom såg och det var väl ljummet mottagande från hans föräldrar...orkar inte dra det nu men de kan dra dit pepparn växer om nu DE tror att vi inte är redo för en till för det tror VI! Nä det sjunker väl in så småningom....vill ju att de ska vara lika glada som vi är...
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-07-08 22:12:58 följande:
    Hon är en smart tjej det där alltså, hon kommer bli nåt stort
    haha ja man vet väl aldrig...just nu känns det som det bådar illa...hon påminner liksom om de där tjejerna som man själv inte tyckte om i skolan...bossig, söt och smart manipulativ...vad hände med min gulliga lilla docka liksom {#lang_emotions_cry}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14