Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

ängeln83 skrev 2009-09-24 18:58:21 följande:
    Uff...prata inte om dagis, vi är såå kluvna här hemma just nu. Vi har ju sagt upp Liams plats med tanken att vi ville ha honom hemma nu när jag snart går hemma igen MEN han är verkligen helt besatt av dagis just nu, pratar om det precis hela tiden och blir sååå ledsen när man säger att han inte ska till dagis förens imorgon igen, han storm trivs verkligen och på nåt sätt känns det nu så fel att vi ska ta det ifrån honom, just nu känns det inte alls som han kommer trivas med att vara hemma. Hade det handlat om mindre pengar hade vi lätt haft kvar platsen men nu handlar det ändå om 1400 kr i månaden.
    Å.. svårt... Det går inte att han får gå lite då? Typ korta dagar eller tre dagar i veckan?
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    ängeln83 skrev 2009-09-24 18:58:46 följande:
    Ha ha...hockey är inget som lockar?
    Nja... Här e de fotboll som drar.. Men mest dom där Italienska eller va de nu e {#lang_emotions_dreamer} Å kort till Italien blir aningens kostsamt
  • RååSa BuBBlan
    Oj! Det va inte lite   Massa fint!!
  • RååSa BuBBlan
    FL Lisa skrev 2009-09-24 19:01:21 följande:
    din gubbe behöver nog inte något kort..han lär få fullt upp med att fixa ert nya boende..risken finns ju bara att du också får fullt upp då så du ändå inte får massa datatid Jag hade lätt haft kvar dagisplatsen till Alvin och låtit honom gå typ 15 timmar i veckan om jag skulle varit hemma med bebis. Men 1400 är rätt mycket pengar..förstår att ni inte riktigt vet hur ni ska göra
    Å här är det inte gubben som bygger   Det är Bubbelmamman som sågar, spikar, målar och hänger tapeter.. Gubben är bra på att stryka gardiner
  • RååSa BuBBlan
    saturnina skrev 2009-09-24 19:01:43 följande:
    Ska du flytta långt?
    Ja en bit.. Max 2 timmar från Sthlm har vi sagt
  • RååSa BuBBlan
    ängeln83 skrev 2009-09-24 19:02:53 följande:
    Jooo, det är ju 15 timmar i veckan som gäller om vi behåller platsen men vi får fortfarande betala fullpris, 1400 kr. Dessutom är ju sambon ledig 2 av 5 veckor och då lär vi ju inte lämna Liam eftersom vi båda är hemma.
    Aha... Då förstår jag.. Svårt {#lang_emotions_undecided}  Kan ju lägga sig hos Liam åxå, dom vill ju helt plötsligt bara vara hemma.. Hoppas det löser sig till något bra för er alla
  • RååSa BuBBlan
    FL Lisa skrev 2009-09-24 19:06:26 följande:
    haha..ja då är det nog bubbelpappan som får massa datatid framöver när bubbelmamman fixar och donar. Hur går det med det där huset du länkade till för ett tag sedan..har ni köpt det nu eller?
    Japp! Han kollar fotboll och surfar när jag målar han   *slö gubbe*

Nä vi har inte köpt det.. Vi har lagt bud men dom tycker det är för lågt.. Dock har dom ingen annan och redan köpt nytt plus att dom ska till Thailand för deras vinterboende dom har där.. Så tiden är på vår sida
  • RååSa BuBBlan
    Tjollabolla skrev 2009-09-24 19:08:24 följande:
    Vi är oxå kluvna till hur vi ska göra! Milo är ingen dagisälskare, varje morgon säger han att han vill va hemma och mysa. Men säger vi upp platsen kanske vi inte får plats här igen och det den enda förskolan som finns i byn och den är såå bra... Sen undrar jag lite om han inte kommer sakna det ändå, han kommer ju bli 4,5 innan jag börjar jobba igen. Men det är så jäkla mkt pengar! Å för min del kan han lika gärna vara hemma, tidenra här för föräldralediga är 8-11 varje dag och det känns så jäkla meningslöst. Det ligger dock på förslag att det ska bli allmän förskola från 3 år juni 2010, dvs. gratis 15 tim/vecka... Jag hoppas sååå att det går igenom...Godkväll alla!
    God kväll!

Hur e de med lilla magen {#lang_emotions_heart} 
  • RååSa BuBBlan

Hej tjejer!

Hoppas det nåt tjusigt? {#lang_emotions_dreamer}

Fick lite postelipost idag, orkar inte fota dock Haft kalas väder idag, iofs bara 4 grader i morse men när solen tittade fram blev det 15 så vi har varit ute och myst hela dagen nästan {#lang_emotions_sunny}

Kollade just statistiken på vår lägenhet å det är 415 klick på en dag {#lang_emotions_laughing} Man kan väl räkna bort 50 med vänner o bekanta, men ändå rätt bra med klickande

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14