Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

nikki2006 skrev 2009-08-06 08:49:48 följande:
    Här fanns inte så mycket att välja på, jag fick ta 110 men tror det går ändå. Tog 92 till jessie och det är också på gränsen till för stort men hon växer ju fortfarande ganska snabbt så den passar nog bra till vinter och vår. Såg att butte tagit 104 till sin flicka som är ca 98 cm. Nikki är 104 cm så 110 borde inte bli sjöstort. jag läääääängtar tills posten kommer imorgon
    Aha, hur lång är Jessi? Och rund?
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-08-06 09:00:23 följande:
    haha, har du räknat ihop summan på det, eller vill du att jag gör det
    ha ha nä den summan vill jag inte ha
  • SmillaMilla
    nikki2006 skrev 2009-08-06 09:03:13 följande:
    Vet faktiskt inte så noga längden men hon har mellan 86 och 92 i molo nu. Hon har en klänning i 86 i velouren och den passar perfekt men kanske blir för kort i vinter. Nu vet jag inte om det är samma men jag har både en i 86 och en 92 av de kortärmade velouren från våren om du vill så kan jag mäta dem???
    Nä alltså jag har också en i 92 (lila/vit) men tycker att 92 är för liten för Svea. Men tydligen så skulle dessa vara större. Så det borde ju räcka med 92.

Nä nu skall det mätas ungar
  • SmillaMilla

Så där nu är alla barnen mätta

Svea är 87 lång. Så stl 92 borde ju passa Men ungen har vuxit 4 (!) cm i sommar.

• SmillaMilla
    nikki2006 skrev 2009-08-06 09:21:04 följande:
    Vad har Svea i molo kläder annars då????
    Stl 92 har hon nu o de sitter perfekt.
  • SmillaMilla

Duntoffla: Där är du ju! Frågade efter dig för några dagar sedan. Har saknat dig här i tråden Hoppas att Noel snart blir bra igen!

• SmillaMilla

HELLLE: Tusen tack för tidningsklippet! Underbar bild på Svea ju! Måste fota den så att ni andra också får se

• SmillaMilla
    Milliz skrev 2009-08-06 10:09:14 följande:
    Vad skulle ni köpa till en 1-åring. Två overaller eller en overall och byxa+jacka? Jag funderar på om man kanske inte använder byxa och jacka så mycket till en som är så liten..
    Jag skulle absolut köpa två overaller. Det gör jag till svea och hon blir 2 nu i september.
  • SmillaMilla
    Buttelina skrev 2009-08-06 10:09:49 följande:
    såg du bilderna jag visa
    Alltså tack för att få se på bilderna här ovan Då vet jag ju vilken stl jag skall ta till Svea
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14