Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Incommunicado skrev 2009-08-22 10:16:43 följande:
    God morgon, vad shoppas? NS verkar det som.   Jag är dödstrött. Har inte alls blivit piggare av att sova. Sover rätt oroligt, tror jag är för stor, men som tur är ska jag til mvc nästa vecka, för det kan ju vara något värde som är åt skogen. Jag äter järn så det ska inte vara problemet... jobbar heltid med, det är tufft utan att få en tupplur på dagen. Jag behöver också lite hjälp. Funderar på vad min lila kille kan behöva när han kommer ut, vil veta hur ni resonerar. Han ska komma runt 11 nov: Jag Har: en lurvfleece i stlk 50 och en Molo i 68 (motsvarar 62) tjock vinteroverall stlk 60 vinteråkpåse till vagn Vi åker mkt bil, då måste man ju ha varmt också. Så vad mer ska jag köpa? vinteroverall stlk 56 har jag sett, behövs det så tidigt tro? Den är som molo Holden, alltså inte jättetjock. Funderar också på en Molo Holden eller en riktig vinteroverall i stlkl 68  - vad hade ni tagit? Med vinteråkpåse behövs ingen vinteroverall, inte heller i bilen. Men de bärs ju ibland de små, jag har bärsele/sjal. Hjälp!
    Jobbigt när man är så trött.

man behöver "tyvärr" inte så mycket tycker jag när de är så små. noel hade en lurvoverall och det räckte gott.
  • Duntoffla
    Tejja skrev 2009-08-22 10:32:13 följande:
    Hm...en lite ot fråga bara; Är myror på diskbänken någonting bra eller dåligt??
    Haha...det är ju bra. De äter upp alla kvarglömda smulor
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2009-08-22 10:34:33 följande:
    gumman kul att se dig här man ser dig ju nästan bara i om tråden nu *smygläsare*
    Ja, jag har varit dålig på att hänga här. har haft shoppingtorka på barnklädesfrpnten. Och de få gånger jag skrivit något har inläggen försvunnit i mängden och jag har knappt fått svar. Så är det när man inte hänger med längre
  • Duntoffla
    Tejja skrev 2009-08-22 10:44:09 följande:
    Det är en svår tråd att hänga med i!
    Ja, särskilt om man inte sitter med fingret på F5 hela tiden.

Mitt shoppingsug kommer säkert tillbaka snart. Det tråkiga är bara att nu sliter han så jäkla mycket på alla plagg på dagis så jag vill inte använda allt där. Fläckar är en sak men när de går sönder så är det inte lika kul. Bättre i vinter när de har overall på sig

När börjar Neah dagis?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-08-22 10:44:46 följande:
    Nån som har tips på fina pytte kläder att stoppa i BB väskan? Letar som en tok men hittar inget. Lite tidigt att packa redan men denna gången ska jag vara mer förberedd, när Liam föddes hann vi inte packa ner nånting, det var rena rama turen att kamera råkade ligga i väskan
    Jag köpte en del på Lindex inför Noels födelse. De har en del fint smått.
    Buttelina skrev 2009-08-22 10:48:04 följande:
    SÅÅÅÅÅ fint!!!!
    Tack sötnos!
    Tejja skrev 2009-08-22 10:46:43 följande:
    Nu ska jag och barnen göra oss färdiga för att göra affärerna osäkra. Nu är ju frågan bara vart vi ska- Forum, City eller Kista...*funderar* Duntoffla: Du är borta må-on, jag on-fre- sedan får ni beök till helgen. En träff verkar liiiite svår att få till alltså...Veckan efter det då?

Helt ärligt kommer det vara helt kört en månad framåt Jag har 4 deadlines på jobbet, 4 födelsedagar att hänga på/ta hand om, Bordeauxresa, Konferens och renovering. Kommer nog inte orka så mycket tyvärr . Längtar till oktober
  • Duntoffla
    Tejja skrev 2009-08-22 10:50:01 följande:
    Nä, trasiga kläder är ju ingen höjdare. Neah börjar på onsdag! 
    Spännande! Hur lång inskolning är det?

Ja, de är ju ute nästan hela dagarna på nya dagiset och det är ju så pass varmt så att inga "skyddskläder" används.
    Incommunicado skrev 2009-08-22 10:51:50 följande:
    en Molo? de är så himla tunna tycker jag... kul å se dig igen här!
    En Lindex i början men sen Molos lurvjacka. När han var helt "fri" dvs inte i vagnen hade jag POP´s fleeceoverall med dubbla dragkedjor. Helt klart bäst!

Tack förresten!
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-08-22 13:33:52 följande:
    Jaaa, storlek 98 Fanns dom? *hoppas*
    Ja, de finns. Visst var det med blå mudd och blått band med röda stjärnor?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14