Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

mortillsju skrev 2009-07-22 16:38:59 följande:
    Jag tycker de är snygga men barn ratar dem ganska sådär rakt av. Kanske inte de där snygga prickiga strumpisarna då. Däremot tycker jag deras ytterkläder är tokfina i härliga färger oftast.
    Alltså mina barn ratar dem
  • mortillsju
    jojoa75 skrev 2009-07-22 16:41:37 följande:
    hmm när lägga ut vinterkläder/lurv? Nu typ eller till bb augusti?
    Slutet av augusti och sen framåt tror jag på.
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-22 17:35:52 följande:
    Hej på er! Hur har ni det? Här har vi varit hos farmor och faffan och firat faffans födelsedag Inga mer Molo news?  Inte för att jag ska hoppa nåt
    Overallerna....jackorna
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-22 17:39:39 följande:
    Aha.. Ytterkläderna
    Kul...kul....kul *oerhört lättroad idag*
  • mortillsju
    H I L L A skrev 2009-07-23 19:02:36 följande:
    Tack söta ni Ja, Hilda blir 1 1/2 år 1 augusti  dock fortfarande liten som en 9 månaders till växten Såg lilla ljuvliga Livia i bt, hon har också blivit stooooor & underbart söt
    Måste också säga att lilla H är ljuvligt söt.

Jag vet inte om jag minns fel, men visst hade du en röd skaloverall till henne i våras. som du matchade med en fleece under? *försöker minnas bilden* vilken färg hade du på den? Och vilken mössa? *glömsk*
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-23 19:04:49 följande:
    Godkväll. är shoppingsugen som bara den Men vad ska jag köpa??? Hade möte på bvc idag ang. Maias "beteendeproblem" och det hela slutade med en remiss till bup. Får väl se vart det hela leder...Maia var ändå ganska snäll men visst visade hon sina inte så "normala" sidor.
    Vad nu?? Vad är det som inte är normalt??
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-23 19:11:51 följande:
    Enligt denna vi pratade med idag så har Maia "sin egen värld som hon lever i och den styr hon" det vi ska få hjälp med är att förstå vad hon tänker och få henne att komma in i "vår värld" och lära sig mer socialt samspel. Hon är ändå rätt ok i det sociala...hon leker bra med andra barn, så länge det är på HENNES villkor, hon behandlar andra barn som hon behandlar en docka ungefär...och så fort hon upplever stress, press eller för mycket intryck så går hon in i sin egen värld och där kan vi inte nå henne...sen kan hon ju aldrig sitta stilla mer än en halv minut och aldrig fokusera på något särskilt länge. Gnäller och skriker och full rulle hela tiden alltså...
    Fullt ös alltså. Hon är ju inte så gammal än och verkliget samspel BÖRJAR ju inte förrän runt treårsåldern. Men det är å andra sidan aldrig fel med en BUPbedömning. Men visst funkar det hjälpligt på dagis?

Jag kan ju säga att vi har skrik och tjut jämt här med men det beror mer på små syskonkonflikter det.
  • mortillsju
    H I L L A skrev 2009-07-23 19:17:38 följande:
    Åhh tack Ja, jag har en röd pop skaloverall till Hilda. Den är så stor så den räcker hela hösten och nästa vår också Har den mörklila lurven med röda kantband och katvigs röd/lila mössa. Men katvigs lila/vita mössa passar också super.
    Så var det. Minns en ljuvlig bild i BT i våras. Jag är inne på en röd skaljacka till lillasyster nu i höst (eller pops fuchsia) och en lurv under att komplettera med. Den lila med rött finns nog inte kvar men tänkte kanske på en lila med lime att ha till. Det kanske också skulle vara nåt.... Fast klart...jag har ju den lila/vita Katvigmössan hemma
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-23 19:30:02 följande:
    Nä dagis funkar inte så bra...oftast får en fröken koncentrera sig endast på Maia för att det ska funka...är det mycket barn så blir det svårt för henne och hon vill bara vara i frökens famn hela tiden. Maia förstår t.ex inte om någon har ont...inte alls...när jag låg på sjukhuset nu så var hennes kommentar "jag har också ont i magen mamma" o gnäll igen... Ofta sparkar hon o slåss o hon förstår verkligen inte när man säger till henne att det gör ont...hon bara skrattar...hur arg man än blir på henne. Hon är inne i sin egen värld då... Jag trodde också först att hennes beteende var normalt för åldern...men ju äldre hon blivit ju svårare har det blivit för oss att hantera henne och nu har t.o.m mormor och farmor reagerat och sagt att det inte är normalt...de har ändå 6 resp. 5 barn var så reagerar dom så lyssnar man... Sen är hon ju översmart också för sin ålder...också typiskt för en beteendestörning. Hur många 3-åringar klarar av ett 80-bitars pussel själv liksom?? och det är jättemycket mer småsaker som tyder på att det är något som inte stämmer...
    Vilken fantastisk unge ni fått med så många begåvningar. Klart ni ska ta hjälp för att förstå det ni är med om. Och jag vill att du ska veta att allt de du berättar faktiskt också är normalt för barn i Maias ålder. Frågan är hur intensivt hon uttrycker det. S som snart är tre kan vara oerhört empatisk och oja sig över mina små sår men ändå kan hon sen sparka på mig och bita sin bror. De liksom "övar" på empati sakta men säkert. Kankske är det varningssignalerna från dagis man ska ta starkast på. Jag hoppas verkligen ni kan få den stöttning som ni behöver.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14