• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

isako skrev 2009-08-01 00:01:05 följande:
    Ja alltså det är inte den störtföräslkelsen som jag hade i våras. Är fortfarande käääär i den kollerktionen. Men printetn börjar växa för mig. Dock hittade jag INGET till isak på killkollektionen, men han är ju som han är. Han kommer få Babuschka o pussel
    nä.. vår e ju heeelt underbar!!! vill ha alla print i allt.. typ =))
    nåt entaka til tjej som e ok, liite mer till killen.. men inga måååsten.. ev tåg, dukati o älg åt sonen.. ananrs inget tror jag..
    till tjejn vet jag faktikst inte..
    shit vad stavfel.. jaja, sak samma.. sängen när som , klockan har slagit midnatt ju!!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Buttelina skrev 2009-08-01 00:08:03 följande:
    jag är kär i denna finns MYCKET jag vill ha som vanligt

ja, o jag tycker det är tur att alla inte gillar samma saker =))
    jag gillar ju tex nästan bara fotoprint.. =)) men inte vad som.. står tex i valet o kvalet om jag vill ha space åt lillan. däremot space åt sonen va (är fortfarande) jag sååå kär i..
    stjärnor nu i höst gillade jag nte alls.. inte fina färger, enligt mig..
    så får väl se.. nåt måste jag nog se innan jag bestämmer mig mer..
    gillade space tjej innan, sen såg jag den irl, o tyckte den inte alls va lika fin.. däremot gillad jag inte lapptäcke innan, men det va finare irl!! o så va "stickat" rätt coolt.. fast fult.. fast coolt ändå.. =)) så tvekar där med..
    men.. älg, dukati o nu tåg e fina =)) fanns nåt motorcykel med ju, men liknar automobile för mycket tycker jag..
    jaja.. =))
    tur alla e olika!! tänk vad bud man hade fått på tradera annars =))
    o vad man hade fått ge!!! hua.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    isako skrev 2009-08-01 00:10:49 följande:
    Ja är lite småkär. Men som vanligt blir jag la störtförälskat lagom tills allt är slut överallt Men Katvig lila velourklänning o pusselbyxor eller babuschka byxor... Me loooove!!! Tom kanske lapptäcken,,, Hmm Skall ha 3 sådana klänningar! 80, 92 & 104
    ja, faktiskt kollade jag lite på pussel.. =) men vet inte, måste nog se det irl.. =)
    hmm.. o varför vaknar dottern nu då???? hoppas hon drömde o somnar om... *lyssnar*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

nä.. godnatt nu..
    sonen vaknar runt 7 ju!!

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-08-01 20:06:44 följande:
    Rotar i garderoben.... Hur många kortärmade resp långärmade tröjor har era barn? Bara en stilla undran så jag vet hur mpnga som ska bort.
    haha.. jag vill nog inte räkna
    iofs har han faktiskt en del långärmade nu som han kommer kunna ha ett liitet tag till, men som inte är små riktigt än..
    lika med t-shirt.. dom brukar jag rensa lagom till våren ska komma med nya kläder =)
    men.. nu måste jag nog räkna, bara för att.. *går o räknar*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LJ2 skrev 2009-08-01 20:12:15 följande:
    haha.. jag vill nog inte räkna iofs har han faktiskt en del långärmade nu som han kommer kunna ha ett liitet tag till, men som inte är små riktigt än.. lika med t-shirt.. dom brukar jag rensa lagom till våren ska komma med nya kläder =) men.. nu måste jag nog räkna, bara för att.. *går o räknar*
    24 tunna långärmade här uppe.. 12 ziptröjor, 28 kortärmade, 9 linnen o 10 skjortor.. (5 kort 5 lång)
    sen har jag en hel del i tvätten.. har massa på tork, plus 5-6 maskiner som jag ska ta tag i .. o däri ligger det nog en del om jag känner min son rätt..
    kanske +10 långärmade ca o +10 kortärmade ca, 3-4 linnen o 2-3 zip.. nåt sånt..
    har säkert nån liggandes ute på inglasade, eller i vagnen, eller i hyllan.. =))
    men han har så han klarar sig!!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LJ2 skrev 2009-08-01 20:19:01 följande:
    24 tunna långärmade här uppe.. 12 ziptröjor, 28 kortärmade, 9 linnen o 10 skjortor.. (5 kort 5 lång) sen har jag en hel del i tvätten.. har massa på tork, plus 5-6 maskiner som jag ska ta tag i .. o däri ligger det nog en del om jag känner min son rätt.. kanske +10 långärmade ca o +10 kortärmade ca, 3-4 linnen o 2-3 zip.. nåt sånt.. har säkert nån liggandes ute på inglasade, eller i vagnen, eller i hyllan.. =)) men han har så han klarar sig!!!
    han har kanske 10 som e på gränsen, som ska bort om ett tag.. o kanske 3-5 zip..
    t-shirt vet jag inte,, det har han massa nu som han använder hela tiden, så det ser jag knappt.. långärmade har han knappt använt sen i maj ju.. =) så de ser man lite mer vad som passar o inte när han väl tar en.. enkelt o jämföra.. =)
    sen så gör min son åt en väldans massa kläder med!!! vet inte vad han gör eg.. ??? jaja.. skitiga barn e lyckliga barn.. *o så lillan som har minst 2 ombyten om dagen, ofta 3*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-08-01 20:21:11 följande:
    Okej, som sagt, jag skiter i rensningen.
    jag brukar rensa stort inför skol/dagis start i juli-aug.. så jag vet att de klarar sig över hösten..
    o en stor innan sommar, mars-april, så jag vet vad de behöver inför den.. annars är det bara liten mellankoll runt jul.. sen ser man oftast om nåt börjar se litet ut..
    har precis haft jeansrensning här hemma =)) o hel rensning i lillans.. (fast hon byter ju stl med 3 mån mellanrum än, nu börjar det sakta ner äntligen.. )
    så ska med ta tag i tröjor snart tänkte jag.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    madebyinferno skrev 2009-08-01 20:43:30 följande:
    Måste bara fråga, är inte de kläderna ni shoppar ganska dyra och vad gör ni med fläckar och liknande som inte går bort/laga, gråter ni blod vid missöden?? Missförstå mig rätt nu, detta är ingen kritik utan bara en ärlig undran
    de allra flesta fläckar går faktiskt bort.. *yes, vanish, tabort, blötlägga i tvättmedel mm*
    de som inte går bort, tja.. lite surt, men det kan det ju vara med ett plagg jag köpt på lindex med, som jag tycker e jättefint?
    mina barn får leka o äta o kladda som vanligt.. lillan har börjat äta själv här, o ser ut som vet inte vad efter vajre måltid.. men det går bättre o bättre för varje dag *o man lär sig massor om vilka fläckar som kräver vilket fläckmedel!!!*
    idag tex.. sonen va med pappa o åkte lastbil. *ganska smutsigt* sen grävde vi mask *jord!!!* o sen fiskade o allt i "dyra kläder" spela roll?? han gillar ju dom med =)
    klart man har nåt enstaka fint plag man gillar extra, eller som lillan.. hon har precis börjat gå ordentligt nu.. hon fick inte krypa ute med sina "dyra" kläder.. jo, nåt enstaka, som redan va förstört ändå.. men hon får inte krypa med vissa plagg från pop eller lindex eller hm heller.. det beror på vad man fastnar för.. tryck, färg osv.. allt beror på färg, gräsmattekondition *regnat innan = fläckar!!!* osv..
    nu får hon ha nästan vad som ute..
    finns folk som lägger pengar på det mesta onödiga enligt mig.. *naglar 1 ggn/mån, sprit? cigaretter, bilar, smink, frissan, hunden, katten, krogen*.. etc.. jag lägger mina pengar på mina barns kläder, då det är mitt stora intresse
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

nä.. varit full fart hela dagen här..
    har lagt in kort på datorn som jag eg skulle ut med på t.. men jag orkar inte!!! e sååå trött..
    så ska lägga mig isoffan framför tvn för en gångs skull tror jag
    så.. nu kopplar jag ner.. =)) *ska lägga upp i morgon.. tror jag *
    ha det bra tjejer!!

* 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14