madebyinferno skrev 2009-08-01 20:43:30 följande:
Måste bara fråga, är inte de kläderna ni shoppar ganska dyra och vad gör ni med fläckar och liknande som inte går bort/laga, gråter ni blod vid missöden?? Missförstå mig rätt nu, detta är ingen kritik utan bara en ärlig undran
de allra flesta fläckar går faktiskt bort.. *yes, vanish, tabort, blötlägga i tvättmedel mm*
de som inte går bort, tja.. lite surt, men det kan det ju vara med ett plagg jag köpt på lindex med, som jag tycker e jättefint?
mina barn får leka o äta o kladda som vanligt.. lillan har börjat äta själv här, o ser ut som vet inte vad efter vajre måltid.. men det går bättre o bättre för varje dag

*o man lär sig massor om vilka fläckar som kräver vilket fläckmedel!!!*
idag tex.. sonen va med pappa o åkte lastbil. *ganska smutsigt* sen grävde vi mask *jord!!!* o sen fiskade

o allt i "dyra kläder" spela roll?? han gillar ju dom med =)
klart man har nåt enstaka fint plag man gillar extra, eller som lillan.. hon har precis börjat gå ordentligt nu.. hon fick inte krypa ute med sina "dyra" kläder.. jo, nåt enstaka, som redan va förstört ändå.. men hon får inte krypa med vissa plagg från pop eller lindex eller hm heller.. det beror på vad man fastnar för.. tryck, färg osv.. allt beror på färg, gräsmattekondition *regnat innan = fläckar!!!* osv..
nu får hon ha nästan vad som ute..
finns folk som lägger pengar på det mesta onödiga enligt mig.. *naglar 1 ggn/mån, sprit? cigaretter, bilar, smink, frissan, hunden, katten, krogen*.. etc.. jag lägger mina pengar på mina barns kläder, då det är mitt stora intresse