• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Pimm skrev 2009-07-28 17:16:51 följande:
    Jag hade nog valt vita väggar för resten och sedan lite tavlor med rosa ramar eller t o m kanske alla färgerna som finns i fjärilarna, hade nog blivit vackert. Är du händig så kan du ju måla liknande fjärilar och blommor i vattenfärg och sätta i ramarna. Så har jag gjort med djungeldjur som min son har som tema på sitt rum:)
    va så jag tänkte med.. tror det räcker med den rosa fondväggen.. hennes rum är lixom bara.. ca 3,70 * 2,10.. ena långsidan jag ska ha fond på, den man ser när man öppnar dörren tänkte jag.. o ena kortsidan ska jag ha tavleramar, så jag får undan hennes bokhylla med saker i, typ dopram o fotoalbum o sånt.. mer lekyta med..
    sen lite tavlor bara.. fast inget alls på fonden..
    hmm.. ramar i färgerna som e i vingarna e bra.. jodå.. klarar nog av o fixa likadana fjärilar tror jag.. ( har målat lite poslådor o nyckelskåp o tavlor i några år med disneymotiv på ju )
    wow.. djungelrum.. häftigt jag har ju ett pojkrum med som ska göras i ordning snart.. drar mig för det bara.. har väv på väggarna där, så sånt jobb!! funderar på att bara måla det nu, o va lat... o ist måla fondvägg åt han.. slippa stöket med o ta ner all väv o få väggen ok igen.. o ta det nästa gång, när han blir äldre, o man inte har små barn som kräver mamma o pappa på samma sätt =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    SmillaMilla skrev 2009-07-28 18:42:20 följande:
    Någon här som bor i Kalmar län och får tidiningen Barometen? När vi var i Kalmar i går så blev Svea stoppad på gatan av några journalister som var på mode span. De letade efter det nya modet eller ja något sådant. De tog massa foton på svea i klädd hennes molo handihand suit. Snacka om att hon fick beröm för hennes fina suit. Så om någon har tidningen så får ni gärna hålla ett extra öga på modet. Jag skulle gärna vilja se på bilderna. För de lär blivit fina.
    kan du inte ringa dit annars o prata med dom o be dom skicak ett nummer? säg att hon blev fotad =)) de kan väl itne va omöjliga med det??
    *kvällsmat här nu, sen bad o läggning o allt, inne senare igen*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-28 19:19:15 följande:
    Ja de är ju de där med ljustålighet o sånt när dom blir lite billigare, men iofs så vill barna ofta göra om ändå efter några år Tycker nog vitt till den tapeten tror jag! Blir lätt lite för mycket annars Vita tunna gardiner e fint.. Vi köpte på Ikea till Bellas rum, tror dom kostade 29.- för ett par
    då blir det nog vitt.. fler som sagt det, så lyssnar nog på alla andra, o på vad jag redan funderat på.. hmm.. ska apselut kolla in ikeas gardiner för 29! hon har bara ett fönster, o ganska smalt precis bredvid, så får komma på nån fiffig lösning där sen..
    ohh vad sugen jag blev på o göra om hennes rum typ nuu!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Pimm skrev 2009-07-28 19:53:05 följande:
    Vår grabb har ungefär samma storlek på sitt rum men det går att få till det med lite finurlighet Det låter perfekt så som du har tänkt dej och jag tror det kommer bli ett härligt rum, romatiskt:)
    tror jag med.. ska bara få lite mindre o göra först, så man kan ta tag i det sen.. hur det nu ska gå till..
    o köpa vita tapeter med då =))
    o vita gardiner ju..
    e som sagt såå sugen på att börja nu.. får väl låta sonen dra lite mer tapeter i hennes rum :-P
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-28 21:33:04 följande:
    Haha ja det blev rätt, bara jag som är knäpp men tänk på att jag inte fått behålla något på hela dagen så mitt korkade svammel var befogat huvudet fullt med bomull typ
    du e förlåten
    så vad blev det nu i slutändan i paketet? tog du nåt kort på det? o vad kostade frakten? behöver du mer pengar?? många frågor..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

nån som behöver kavatsandaler??
    coop i jkpg har 75% på massor.. de kostar 449 ord pris... så inte dyra nu.. fanns både rosa o blå kvar, en hel del.. nåt enstaka vita par.. (jag köpte 2 par rosa, till nästa sommar.. i 2 olika stl för o gardera mig)

de hade kläder med på 75%.. bra dagis inte va rädd om kläder typ.. =)

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-29 22:15:47 följande:
    å denna e ju sååå söt!!! Så himla fin till prickbyxerna www.annacill.se/show_product_pictures.asp?art...
    jag har de rosa med vita prickar, de blå med blå prickar o de lila med färgade prickar.. =)) inte de röda med vita prickar tyvärr.. men söt e den!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    FlowerPowerMama skrev 2009-07-29 22:25:00 följande:
    Åhh, hade jag velat ha! Här har de slutat att ha sån rea, fyndade jämt sandaler till året efter förut, men förra året var det stopp med det och Coop här tar fram sandalerna nästa år igen...
    hmm.. vilken stl o färg letar du då??
    jag shoppade 23 o 24.. köpte 21 i gympaskor åt henne nu, så hon borde kunna ha nåt av de paren (fanns inte mindre heller)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    FlowerPowerMama skrev 2009-07-29 22:36:59 följande:
    27 skulle kanske storfotade lilltjejen ha nästa år...Färg oviktig, men hon skulle nog svimma för ett par rosa.
    dom e rosa o vita..
    mina 24 är 15,2 innermått.. *har ett riktigt mått nu, råkat skaffa det.. oslagbart när man har 3 barn!!!!*
    23 är 14,6.. så skiljer 6 mm.. borde väl vara lika mycket skillnad till nästa stl med då va??
    tänkte så du får ett hum ca.. =)
    syrran bor i jkpg (jag bor 3 mil utanför, men e inne ofta) o jag tipsade henne nu ikväll om rean, så tror hon åker o kollar snart..
    ska jag hålla knas?? o köpa om jag hittar/får tag i på nåt sätt?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LJ2 skrev 2009-07-29 22:56:28 följande:
    dom e rosa o vita.. mina 24 är 15,2 innermått.. *har ett riktigt mått nu, råkat skaffa det.. oslagbart när man har 3 barn!!!!* 23 är 14,6.. så skiljer 6 mm.. borde väl vara lika mycket skillnad till nästa stl med då va?? tänkte så du får ett hum ca.. =) syrran bor i jkpg (jag bor 3 mil utanför, men e inne ofta) o jag tipsade henne nu ikväll om rean, så tror hon åker o kollar snart.. ska jag hålla knas?? o köpa om jag hittar/får tag i på nåt sätt?
    o jag kollade på 27 idag, så vet att det fanns.. o de hade flera par kvar i nån stl större eller 2 mot vad jag behövde... i båda färgerna.. vita fanns bara 2 par vad jag hittade.. stl minns jag inte..
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14