Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

jojoa75 skrev 2009-07-26 12:21:44 följande:
    Gomorron.. sovit nästan till nu.. min mamma har sovit här o lät mig sova ut, sååå skönt! Mätte Emma nu.. hon är för tusan 99 cm lång nu! Men mina Hummeloveraller är i 98 o när hon provade dom så var där rejält växtmån... Molo vinterjacka i 98 var oxå stor. Har beställt vinterbyxor i 98 oxå, för de jag beställt till Lucas var jättestora i modellen. hmm nu blir jag ju orolig att 98 inte räcker.. samtidigt så kan de ju inte var FÖR stora ju, jackan hade absolut inte kunnat vara större, den var ganska stor o större hade blivit otympligt. Moloplaggen jag beställt var oxå 98, de sitter bra med växtmån alla... Ska kanske mäta henne en gång till när mamma kommit hit igen, kanske fuskade hon lite o stod på tå?
    Men Maias regnbågsjacka i 98 ser ju alldeles för liten ut o Maia är bara 95cm {#lang_emotions_undecided} Undrar allvarligt om inte den jackan är en felmärkt 86a...var liksom t.o.m liten på henne förra året!!

Hummeloverallen i 104 ska passa Maia enligt måtten...men får väl se om hon vill prova när hon kommer hem ikväll *saknar*
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Zvartaliljan

God kväll

ÄNTLIGEN kommer jag in igen!! Fan vad löjligt o bli avstängd för att jag inboxade 5 personer på raken...det räknades tydligen som spam {#lang_emotions_surprised} Så fler hann jag alltså inte meddela...och vågar inte inboxa nu utan de som vill vara med får inboxa mig istället så svarar jag tillbaka med infon.

• Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-07-26 19:47:23 följande:
    Godkväll! Visst har väl Maia molos softshelljacka? Hur tålig är den isf? Funderar nämligen på softshelloverallen till E. Men då får den ju tåla lite väta och så.
    Ja lite tål den ju, den är vattenavstötande men den är inte helt tät. Jag skulle nog inte ta softshelloverallen till en aktiv liten kille som E...eller jo möjligen om du använder galonisar över, annars lär den nog bli hemskt skitig och sliten på knäna.
  • Zvartaliljan

Godmorgon!

Ni som vill vara med på presenten till Lova, Inboxa mig.

Idag har Maia provat sina vinterkläder. Jisses vad hon drunkade i hummeloverallen

• Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-27 12:01:17 följande:
    Har ni provat nu? *kul*
    ja o de där med att overallen ska vara lika lång som barnet stämde inte i detta fallet iaf Men tack ändå
    Bilder komemr strax i bt
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-27 12:14:57 följande:
    På bildernma tycks Molooverallen sitta perfekt nu i juli jackan och byxan är bra...kanske kan du köpa ett par lösa hängslen till byxorna? MAT perfa!! Och Hummel, ser inte så stor ut på bilden men kanske är för stor i grenen?
    Regnbågsoverallen tror jag kommer vara för liten när det väl är dags, så den åker. MAT satt helt underbart men ändå så man kunde ta ett ordentligt grepp i grenen Hummel kunde hon inte röra sig i, o där kunde jag ta TVÅ knytnävar i grenen Hängde ner till knäna och bena var alldeles för långa, bara armarna som satt ok men så har hon ju orangutangarmar
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-07-27 12:15:31 följande:
    Åhh vad fin den lila MAT var! Underbar! Hummel med, men ja, lite stor! Regnbågsoverallen kan du skicka hit direkt, för den var ju för liten
    haha den får ni slåss om du, lawoman o everlonn
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-27 12:16:37 följande:
    Håller med MAToverallen är ju bara ljuvlig *vill ha*
    Åh ja jag tyckte den var sådär först men när jag såg den på henne så blev jag alldeles förälskad
    Färgen passade henne SÅ bra o passformen o ALLT så den får absolut stanna, kommer nog passa jättebra hela vintern!
    Men nu till det knepiga då, VAD SKA HON HA FÖR MÖSSA TILL DEN?????????????
  • Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-07-27 12:17:11 följande:
    LOPPAN det finns ju lösa hängslen på LLM till molos termobyxor
    ???? MÅSTE HA!!!!!
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-07-27 12:23:01 följande:
    Men ååh!!
    ja men när det är tre vänner som frågar efter den så kan jag ju inte lova den till nån, känns liksom taskigt mot de andra två {#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14