Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Everlonn skrev 2009-07-08 22:21:08 följande:
    Trist reaktion Kommer ihåg när jag blev gravid med Niclas, vi var sååå lyckliga!! Vi hade ju haft ett missfall innan honom oxå och vad säger släkten (främst makens) "är ni säkra på att ni verkligen vill ha en unge nu"  Kul dom var liksom Det var ju inte precis kramar och "åh, vad roligt" från någon alls!! Fyyy  vad besviken man blir när man själv är jätteglad! Tur att vi fick sonen liksom för annars hade vi ju inte fått nåt barn alls (förrens Bus då) med tanke på alla bekymmer vi hade sen!
    Ja man blir ju verkligen ledsen....varför ställer de ens såna frågor??? Berättar man glatt att man ska få en bebis så är man SJÄLVKLART säker på att man vill ha den!
    Det var ungefär samma reaktion här..."men det passar väl ändå inte så bra för er just nu med en bebis!?"
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Zvartaliljan
    LA Woman skrev 2009-07-08 22:31:31 följande:
    Fy så tråkigt Att folk tycker att de kan lägga sig barnplanerande hur som helst!!!! Har man inga barn så är det fel, har man 1 så måste man skaffa fler, har man två av samma kön så bör man skaffa fler och då av det andra könet såklart, har man för många så fy, får man barn för tätt så är det sååå jobbigt och är det för långt mellan barnen så är det synd om barnen typ!!!! *SUCK* Speciellt tråkigt när ens familjer har såna här tankar!!! Min farmors kommentar när jag ringde och berättade att Matilda skulle få ett syskon var "men då blir du ju tjock igen...." WHAT?????? Kan säga att jag bad pappa att inte tala om för farmor att jag var gravid nästa gång
    Håller med...alla ska bara lägga sig i...fick också den kommentaren av en kompis nu "men tänk om du går upp sådär mycket i vikt igen, du har ju fortfarande en massa kvar" jaha...tack för den liksom...folk kan verkligen komma med de mest idiotiska kommentarerna!! Vad är det för fel på ett enkelt GRATTIS????
  • Zvartaliljan

Sen kan man ju tänka på hur man lägger fram det om man nu måste kommentera eller ställa en fråga...Fs mamma sa att "det passar väl inte så bra just nu?" vilket i mina öron lät jävligt taskigt sagt. Min mamma sa "Åh vad roligt, men hur går det med butiken då?" Hon ställde alltså egentligen samma fråga som Fs mamma men på ett MYCKET bättre sätt!!

• Zvartaliljan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-08 22:36:29 följande:
    Hon e säkert inte så himla smal själv!
    haha nä verkligen inte
  • Zvartaliljan
    Raihana skrev 2009-07-08 22:37:20 följande:
    Eller som en kommertar jag fick: Tänk att det syns så bra på dig att du är gravid, fast du är så tjock.....
    {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_surprised} fy FAN vad jag flugit i taket där alltså!!
  • Zvartaliljan
    Raihana skrev 2009-07-08 22:49:11 följande:
    Ja, alltså jag kan ju förstå vad dom menar. Var ju själv ganska förvånad över min stora gravid mage, men jag skulle ju ALRDRIG komma på tanken att ge ngn en sån kommentar! Man är väl väluppfostrad!
    Nej precis! Hemskt sagt! Visst fick man ofta kommentarer med ungefär samma mening som din men meningen fick man ju själv tolka in i kommentarer som "är du säker på att det bara är en där inne??"
    Eller "missade de en?" fick den kommentaren efter jag fött min 2,5kg-klump men gått upp 30kg...
  • Zvartaliljan

Godmorgon.

Tjolla - maia och en kompis hängde sig på eltråden här nere vid hagen och flög bakåt båda två, absolut ingen fara med dom. De blev bara lite skrämda. Så oroa dig inte, han mår säkert fint

• Zvartaliljan
    snigelina skrev 2009-07-09 08:55:31 följande:
    spännande Vad visade det?
    Flicka, hade det visat motsatsen hade jag blivit mycket skeptisk o inte trott ett skit på det men nu är jag ännu mer säker på att det är en liten tös till där inne {#lang_emotions_sunny}
  • Zvartaliljan
    Emmsan skrev 2009-07-09 09:03:05 följande:
    hahaha näää det är ju en KILLE har jag ju redan bestämt ;)
    haha du o Maia då för när jag sa till henne att det är en lillasyster så tittade hon förbannat på mig och skrek "nej det är en LILLEBROR har jag ju sagt!"
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14