• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Rååsa Smurfen

smillamilla fick fin post i dag men du hade rätt den var lite liten i armarna ,den var mindre än den med katterna ,men konstigt att den med katterna är större .
    Om nu den jag har är i stl 86/92 köpte den ny på tradera och har för mig att den stod som 86/92 när jag skulle kika i den så var stls lappen bortklippt {#lang_emotions_surprised}varför har de gjort det på en ny tröja,hatar när stls lappen klipps bort ,nu vet jag ju inte säkert vilken stl det är när jag ska sälja den sen .
    Nån som har både katterna och denna http://www.tradera.com/SMAFOLK-troja-stl-86-92-auktion_98266655 och kan jämföra dem , kan kanske skilja i stl .

Julia och nelly Tara blev glad för sin bok som kom i dag tack

• Mamma Kråkan
    Rååsa Smurfen skrev 2009-10-01 18:18:25 följande:
    smillamilla fick fin post i dag men du hade rätt den var lite liten i armarna ,den var mindre än den med katterna ,men konstigt att den med katterna är större .Om nu den jag har är i stl 86/92 köpte den ny på tradera och har för mig att den stod som 86/92 när jag skulle kika i den så var stls lappen bortklippt varför har de gjort det på en ny tröja,hatar när stls lappen klipps bort ,nu vet jag ju inte säkert vilken stl det är när jag ska sälja den sen .Nån som har både katterna och denna www.tradera.com/SMAFOLK-troja-stl-86-92-aukti... och kan jämföra dem , kan kanske skilja i stl . Julia och nelly Tara blev glad för sin bok som kom i dag tack
    Vad bra trodde någon hade kidnappat den {#lang_emotions_wink}
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Blackie

God kväll. Jag var inom för några dagar sedan och frågade om råd angående storlekar i mini a ture overaller. Jag beställde en 98:a men jag tror att årets overaller måste vara mindre än tidigare. Overallen blev i minsta laget så det blir en retur på den och byte till en 104:a, tror jag. Frågan är bara om ni tror att en 104 blir alldeles för bred? Hon har en mini a ture jacka i storlek 98:a som är mycket längre i armarna än vad denna overall var.
    Slänger in en bild

• Mamma Kråkan
    lillronya skrev 2009-10-01 18:13:20 följande:
    Hej i tråden!
    hej hej
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Rååsa Smurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-10-01 18:13:15 följande:
    Undrar hur lång 98 kommer va på Maia Idag låg det 6 avier i brevlådan när jag kom hem Jag tror allt att min postis fått en liten reprimand av chefen nu
    ner till fötterna ,har du tur skiljer det inte så mycket i längd på stl 92 och 98 för du tog 98 va ?
    Bra att brevbäraren skärpt till sig ,har du hämtat avierna ,tänkte om hummel jackan var med så vi få en modell bild på Maia okså   ,och de gula byxorna för du beställde de där okså igen väl
  • Zvartaliljan
    Blackie skrev 2009-10-01 18:20:45 följande:
    God kväll. Jag var inom för några dagar sedan och frågade om råd angående storlekar i mini a ture overaller. Jag beställde en 98:a men jag tror att årets overaller måste vara mindre än tidigare. Overallen blev i minsta laget så det blir en retur på den och byte till en 104:a, tror jag. Frågan är bara om ni tror att en 104 blir alldeles för bred? Hon har en mini a ture jacka i storlek 98:a som är mycket längre i armarna än vad denna overall var. Slänger in en bild
    Men OJ {#lang_emotions_surprised} De måste verkligen ha gjort dom mindre i år! Så synd
    Det går väl att dra in i midjan så den inte blir för bred i 104?
  • Zvartaliljan
    Rååsa Smurfen skrev 2009-10-01 18:22:25 följande:
    ner till fötterna ,har du tur skiljer det inte så mycket i längd på stl 92 och 98 för du tog 98 va ? Bra att brevbäraren skärpt till sig ,har du hämtat avierna ,tänkte om hummel jackan var med så vi få en modell bild på Maia okså   ,och de gula byxorna för du beställde de där okså igen väl
    Nä har inte orkat sätta mig i bilen igen så hämtar dom imorgon.
    Ja jag tog byxorna också i strl.104
  • Blackie
    Zvartaliljan skrev 2009-10-01 18:27:55 följande:
    Men OJ De måste verkligen ha gjort dom mindre i år! Så synd Det går väl att dra in i midjan så den inte blir för bred i 104?
    Jag vet! Blev jätteförvånad när jag provade den så jag mätte dottern igen och hon är fortfarande 96 cm lång.
    Jo, man kan ju dra in den i midjan men du tror inte den blir jättebred i benen? Men det kanske inte skiljer så mycket i bredd på en 98:a eller 104 iofs?
  • Zvartaliljan
    Blackie skrev 2009-10-01 18:32:48 följande:
    Jag vet! Blev jätteförvånad när jag provade den så jag mätte dottern igen och hon är fortfarande 96 cm lång. Jo, man kan ju dra in den i midjan men du tror inte den blir jättebred i benen? Men det kanske inte skiljer så mycket i bredd på en 98:a eller 104 iofs?
    ingen aning...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14