Inlägg från: Smileycat |Visa alla inlägg
  • Smileycat

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Smileycat skrev 2009-07-30 22:23:39 följande:
    Heeej tråden Hållt mig i bakgrunden o läst bara, men ser att ni diskuterar overaller.. Var o handlade i Stinsen härom dagen, då såg jag HIMLEN *asg*Hahaa, jag såg affären Bubbel medans gubben var in på Claes Ohlssons, såå fina overallerna är, de är fina på webben men IRL ännu finare Men vi får nog vänta..Har ingen aning om Ebbas storlek nu!Hon var 91cm i maj, på tre års kollen, men verkar ha spurtat nu på sommaren, så jag får väl mäta henne snart.. Men tänk om hon växer mkt snabbt igen? nej, det får nog vänta med overall tills sommaren är slut iaf.. Har en rosa Holden från förra året, stl 92, satt väldigt bra förra året men var stor, så den kan hon nog ha i början kanske?Får nog pröva den, (när den kommer hem, är hos min farmor, utb. sömmerska på lagning Ebba hade fått hål på knät, så hon fixar det från "insidan" eftersom det är typ "dun" och sen sätter hon på sådant där fint reflexband över knäna, smalt strax över sömmen, fiiint blir det, nästan bättre än innan )Till Liam vet jag inte, han kommer vara nästan ett år då! Så säkert 74-80 iaf, inte mer än 80 dock skulle jag tro.. Verkar följa Ebbas längdkurva och hon var 80cm vid 1år.. Han var 71cm sist, vid 7mån..Men det får nog oxå vänta, inte kul o köpa overall för massa pengar om han int ekan ha den, och vad köper man för overall till en ettåring?Han lär nog inte slita på den så mkt tror jag..
    Molo jag pratar om då, om ngn missade det {#lang_emotions_dreamer}
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat

Tänkte bara angående denna diskution om felaktiga priser..
    Man kan inte riktigt avskriva sig helt för dessa felsättningar, men självklart förstår man att alla är mänskliga..
    Det LAGEN säger är iaf att har man passerat kassan så ska priset gälla MEN inte om det är uppenbart fel (Som i det här läget), för då har man handlat i "ond tro"..
    (MEN skulle det skilja någon hundralapp så brukar de dömma för köparen, för då är inte felet uppenbart.. men det är jobbig process som oftast tar lång tid om inte affären går med på ge varan för det "felaktiga priset".
    Men som sagt det är när det inte är uppenbart fel, som när en kamera råkar vara nedsatt från 4800 till 3600 tex, kan oxå gälla, för det är fortfrande ett "skäligt pris för varan".)
    MEN att ta 200kr får en overall som precis kommit ut på marknaden, som kostar typ det 6dubbla kommer räknas som ett uppenbart fel. Så om någon kommer bråka för det här, så säge riaf jag att det inte är värt det, för de kommer ändå int ebehöva sälja för det priset nu.

MEN de borde verkligen se över sitt prissättningsprogram, för det är verkligen INTE första gången de kör med sådana här katastrofalt låga prisnedsättningar!
    Och sen borde de förstå att de får nog kanske ge med sig de gånger priser INTE är så lågt nedsatta så man inte förstår att det inte är rea på dom, som för Rååsa smurfen, eller vem det var som fick bråka om några hundra, och att vissa får för det priset o inte andra gör det helt fel.. Hade det gått vidare, så hade de fått sälja till det priset för alla de kunder som köpte då.

• Smileycat
    Zvartaliljan skrev 2009-07-30 23:14:14 följande:
    bubblan försöker ringa dig men bara upptaget!!! har boende till din son!!!!!!!! hon är p´å flygplatsen just nu o försöker hitta honom!! ring mig!!!!!!!
    Pröva skicka meddelande, jag tror hon pratar med sonen ifråga...
  • Smileycat
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-30 23:45:20 följande:
    Ska slänga mig i sängen nu men om någon vill svara så får ni gärna inboxa mig. God natt!
    normala till lite stora tycker iaf jag
  • Smileycat

Någon som haft den rosa Holden overallen från förra året?
    SOm kanske kan jämföra med "vanliga molo overallerna? Tex. bubblan?

• Smileycat
    SmillaMilla skrev 2009-07-31 18:36:10 följande:
    ja men är det inte bara junior då?
    Jag har en 74 här hemma utan luva som väntar på lilleman
  • Smileycat
    Fiffa5 skrev 2009-07-31 21:47:14 följande:
    Finns Molos regnsbågslinnen i babystorlekar?
    bara från 92 o uppåt går alla linnena i storlek.. Men de är smala så ofta kan man ha de tidigare, låångt tidigare men de blir lite långa då bara
  • Smileycat
    Fiffa5 skrev 2009-07-31 22:14:24 följande:
    Bra då får det bli ett sånt! Har letat dalmatiner/lamm/katt/kanin-linne länge men nu ger jag upp! Gillar regnbågen med
    Har dalmatiner 110 till en tjeja som är ca 102 men hon är "bred" lixom, det sitter taight men hon får på sig det för det är strechigt
    Vet någon som haft 98 till en liten på typ 80, sitter ungefär som en klänning
  • Smileycat
    Fiffa5 skrev 2009-07-31 22:20:46 följande:
    Min tjej är 92 nu o runt 99 nästa sommar tror jag. Så jag funderade på 98 eller 104. Har bara hittat dalmatinerlinnet i 110 o det tror jag blir lite väl stort..
    Hade inte tjejerna sovit så hade jag kunnat pröva på min dotter, hon är ca 92cm
  • Smileycat
    Fiffa5 skrev 2009-07-31 22:25:14 följande:
    Åh vad snällt! Hinner du ngn gång i morgon får du hemskt gärna inboxa mig!
    Påminn mig, så gör jag det gärna! {#lang_emotions_embarassed}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14