Inlägg från: Mamma Kråkan |Visa alla inlägg
  • Mamma Kråkan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Raihana skrev 2009-07-12 10:44:04 följande:
    Lämnade precis omdöme osså
    Hej hej gumman...*tänker* hmm inget jag reagerat på men jag tycker överlag dom ifrån våren blivit lite tunnare i lurven Nellys lila & den rosa är med lite tunnaren medans dom äldre är mycket tjockare trots jag tvättat dom en massa.
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Mamma Kråkan
    Raihana skrev 2009-07-12 10:56:39 följande:
    Hmm, kanske gjort dom tunnare för att vara vårlurvar. Har ju också den turkosa, rosa och den lila sen innan, men dom är nog bara tvättade 2 ggr och dom är som nya.Gosiga är dom i alla fall. Näe nu är batteriet slut. Tjingeling på er! Jag tycker tvärtom, köpte en från i höstas på T och den är tjockare än de från i våras.
    Jo precis jag tycker dom är mycket tunnare. Men det beror väl lite på hur man andvändt dom med. Men jag har tex en röd med svart kant band och den är dubbelt så tjock som den lila
  • Mamma Kråkan

Hej hej tjejer...Allt bra här inne ?

wow BUTTE det var verkligen en rensning..

Jag har rensat ut massor som inte passar längre & tro ett eller ej så ser barnens garderober lite tomma ut stackars Nelly kom ner i 10 par leggings 5 byxor, 20 tröjor & linne & si sådär 10 kläningar så nu kan mamma shoppa med gott samvete. Hon har ju verkligen dragit iväg på längden bara på senaste..

Det som verkligen grämerna mig är baby kläningarna dom sitter verkligen precis runt halsen och armarna lite tight till och med men jag kan inte skiljas från dom {#lang_emotions_undecided}

• Mamma Kråkan
    Buttelina skrev 2009-07-12 17:38:43 följande:
    ska jag göra oj imponerad att du har så lite kläder! du är en mästare på att rensa!
    Eller hur , jag tröttnar dock så jäkla snabbt på vissa saker. Sen har jag fått plocka bort alla överdelar i 104 & i princip nästan alla underdelar. Nelly måste växt otroligt mycket på senaste...

allt bra mer er?
  • Mamma Kråkan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-12 19:38:20 följande:
    Åh fy låter hemskt för honom och er Ännu värre när de är så gamla...då sitter det väl i längre. Maia hade ju precis börjat glömma förra gången trodde jag. När jag sa att vi skulle åka till sjukhuset så gick hon direkt in o hämtade en film som hon ville ha med sig, hon sa att på sjukhuset tittar man på film Hon var jätteduktig när läkaren skulle känna efter, satt helt stilla, däremot när klyxet skulle ges så fick det ju bli med våld. Men oljan gick lättare nu, då fick hon ju även lite bedövning innan och blev lovad glass efteråt. Det jag inte förstår är hur hon kan skrika av smärta ena sekunden och knipa så man märker att det trycker på och gör ont, för att sitta här och pussla o leka lugnt o fint i nästa sekund...Jag ska be dom att de verkligen kollar upp hennes ändtarm...har läst lite om det här Hirschprungs eller vad det nu heter och vill att de kollar upp det.Men de tycker hon ligger för bra i vikt för den sjukdomen...eh...vägde 13,2 efter att inte ha bajsat på 8 dagar...tycker inte jag är särskilt mycket för en 3-åring.
    Tycker jätte synd om er verkligen & håller tummar och tår att det ska lösa sig.
  • Mamma Kråkan

Heeej heeej tjejer{#lang_emotions_laughing} Nu har nelly och jag tillbringat 40 minuter med att kolla på filmen från hotellet..sötisen är så glad för att vi ska åka..

Allt bra här?

• Mamma Kråkan
    Mosen08 skrev 2009-07-13 09:02:50 följande:
    Vart ska ni åka?? *avis*
    vi ska åka till tenriffa faktiskt...har varit där förr så vi körde ett säkert kort.I två veckor med ska bli så himla skönt..Känns inte som om vi haft mycket värme här{#lang_emotions_cry}
  • Mamma Kråkan

Heej heeej tjejer...

Idag har vi varit en tur på hippokids ...även om jag ogillar hennes hantering av sin webbshop är hon verkligen sjukt trevlig IRL och Nelly fick en liten väska med pärlsaker och blev givetvis super glad.

Det fanns ju inga nya molosar & lite kvar på rean men det blev iallfall kidkid plyschbyxor & molo svettis byxor till lilleman

LILJAN hur gick det ? är ni hemma nu?

• Mamma Kråkan
    isako skrev 2009-07-13 16:26:21 följande:
    Hej gummanTjejer - Behöver Molo rea. Gärna 50%.. ngn som vet. Ngn som skickar snabbt, behöver det innan fredag.
    hej hej gumman...
  • Mamma Kråkan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-13 16:43:20 följande:
    nä inte hemma än...fortfarande inte kommit ut någon klump
    stackars lilla gumman *skickar en stoooor kram*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14