Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-07-08 22:11:30 följande:
    Nej så måste jag också göra...usch så folk tittade på mig igår när vi var i affären, ungen slänger sig på golvet o gallskriker, jag säger "nu går vi" och börjar gå mot utgången...folk tittade ju på mig som jag var världens hemskaste men det tog ju inte alls lång stund innan hon hoppade upp och kom springandes efter mig. Alternativet hade varit att bära en sparkande/skrikande/krälande unge i famnen med stor risk att tappa både henne och matkassar...sen har hon blivit något otroligt manipulativ, vad lär hon sig liksom Nu istället för att säga t.ex "Jag vill till parken mamma" så tittar hon på mig så fint och säger "Det var så roligt när vi var i parken mamma. När vi lekte med barnen och åkte rutschkana. Det var så jätteroligt mamma" sen ser man ju på minen vad hon egentligen vill komma med det hon säger...så jäkla manipulativ för att vara 3 år gammal!!! Hon säger likadant om allt nu när hon vill ha något..."det var så gott när jag fick glass förut mamma, det var jättegott", "jag älskar alla djuren i parken mamma, det var jätteroligt när vi åkte karusellen och badade med Ellen" o.s.v sådär kan hon hålla på hela dagen...
    Hon är en smart tjej det där alltså, hon kommer bli nåt stort
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2009-07-08 22:12:18 följande:
    var inte du sugen på en lammtröja
    Ja!! vet du möjligtvis var det går att få tag på en {#lang_emotions_dreamer}
  • Busbellan

Nej, tror jag ska gå och va lite social här, kollar in senare igen

• Busbellan
    Tjollabolla skrev 2009-07-08 23:44:48 följande:
    Hej flickor! Måste fråga er en sak..Har precis kommit hem efter att varit på konsert Sambon berättar att Milo fått en elstöt av ett stängsel innan ikväll, ett kostängsel. Han hade skrikit som en tok, men sen hade det gått över och han hade lekt hela kvällen och sen somnat vid nio som vanligt... Jag undrar ju såklart om det är farligt? Kan ngt ha hänt som vi inte ser??
    Jobbigt för Milo, men jag tror inte det är nån fara alls.
    Ella tog i tråden runt hästarnas hage för några veckor sen, visst gjorde det ont på henne, men hon mådde bra.
    är ju inte så hög spänning i trådarna runt hagarna, men obehagligt är det såklart
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-09 09:32:12 följande:
    *ångest feeling*Bubblan har fått plats på dagis från 1:a Sept Åååå blandade känslor..
    Det kommer bli sååååå bra
    Har haft ångest med både Nora och August när de skulle börja dagis, de kändes inte redo.
    Men nu med Ella så känns det riktigt bra. Jag har sett hur social hon är med andra barn och hur roligt hon tycker det är. Tror dagis kommer bli toppen, båden för Ella och Ida

De är ju inga bebisar längre

Nu ska jag bara få besked om att jag kommit in på skolan sen kan jag slappa resten av sommaren
  • Busbellan
    snigelina skrev 2009-07-09 09:36:29 följande:
    Vad vill du plugga?
    Förskollärare, eller lärare mot tidigare år heter det nog nu för tiden

Är nästan 100% säker på att jag kommer in, men man vill ju ha det svart på vitt
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-09 09:37:03 följande:
    men hjälp mig nud å Vilken storlek?? När Maia var 6 månader började hon precis ha strl.68, ska jag satsa på det tycker ni??
    Ja, 68 blir säkert jättebra, men 62 funkar säkert också, är ju inte så noga med klänningar, mycket hjälp du fick där va

Men tror du bebisen kommer krypa runt den tiden så hade jag inte satsat på så mycket klänningar, det blir bara trassel av det
  • Busbellan
    snigelina skrev 2009-07-09 09:40:20 följande:
    Ja, det är klrat man vill veta säkert! Förskollärare är något jag också skulle kunna tänka mig..
    Ja, jobbat på dagis är ju nästan det enda jag gjort sen jag slutade gymnasiet (förtuom ett år som hästskötare)
    Kanske lika bra att skaffa sig en utbildning också så man kan få ett fats jobb
  • Busbellan

August var med en liten tjockis
    han vägde 10 kg vid 7 mån, men var bara 67-68 cm lång då så kort och tjock var han.
    Lite skillnad mot Nora som vägde ca 8,5 kg vid 1 år

• Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-09 09:58:34 följande:
    mmm har liksom redan tröttnat på dalmatinerna Men vill ha fjärilar och regnbåge Cups har jag redan i 62 och den ser lagom ut i storleken. S i Molos mössor kunde väl Maia ha när hon var 1 vad jag minns...hon hade M när hon var 2 och L nu. Så jag vågar inte köpa så många babyhjälmar från Molo...
    Då kan du ju säkert ta 68 i de andra babyklänningarna, cups är ju mycket längre än regnbågen i samma storlek t.ex
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14