Vi som shoppar danska barnkläder del 14
Zvartaliljan skrev 2009-07-08 22:11:30 följande:
Nej så måste jag också göra...usch så folk tittade på mig igår när vi var i affären, ungen slänger sig på golvet o gallskriker, jag säger "nu går vi" och börjar gå mot utgången...folk tittade ju på mig som jag var världens hemskaste men det tog ju inte alls lång stund innan hon hoppade upp och kom springandes efter mig. Alternativet hade varit att bära en sparkande/skrikande/krälande unge i famnen med stor risk att tappa både henne och matkassar...sen har hon blivit något otroligt manipulativ, vad lär hon sig liksom Nu istället för att säga t.ex "Jag vill till parken mamma" så tittar hon på mig så fint och säger "Det var så roligt när vi var i parken mamma. När vi lekte med barnen och åkte rutschkana. Det var så jätteroligt mamma" sen ser man ju på minen vad hon egentligen vill komma med det hon säger...så jäkla manipulativ för att vara 3 år gammal!!! Hon säger likadant om allt nu när hon vill ha något..."det var så gott när jag fick glass förut mamma, det var jättegott", "jag älskar alla djuren i parken mamma, det var jätteroligt när vi åkte karusellen och badade med Ellen" o.s.v sådär kan hon hålla på hela dagen...