Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Emmsan skrev 2009-07-12 22:34:31 följande:
    all mjölk soja mjölkprotein  tja you name it :)
    Då vet jag var jag ska vända mig när jag behöver hjälp sen då
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Emmsan skrev 2009-07-12 22:39:33 följande:
    haha så välkommen så ;) det ÄR lite lurigt i början men man lär sej snabtt. o visst sen är det kanske ngt lättare med en 1 åring som äter vad som serveras men det ska nog gå bra ska du se.. vi har hittat mjölkfria glassar som är mycket godare än vanliga o det är ju ett pluss iallafall
    Ja, det hade säkert varit enklare om det bara skulle vara låglaktos eller nåt sånt, men mjölkfritt kan jag tänka mig är lite värre.
    Ja, glassen brukar vara god. Hade en kompis på gymnasiet som var vegan och hans glass var ju mycket bättre än den vi brukade köpa
  • Busbellan
    Smileycat skrev 2009-07-12 22:41:08 följande:
    tror hon menade fiskolja Typ eskimåkids, olja som smakar tuttifrutti tex..
    Ok, jo det har vi försökt med, men det får vi inte i honom tyvärr. Har försökt alla möjliga sätt, men inte lyckats.
    Ja, det har man ju hört kan ha positiv effekt på NPF diagnoser
  • Busbellan

Ja, just det makrill äter han gärna. Kan sätta i sig en halv burk ibland så det brukar han få

• Busbellan
    Smileycat skrev 2009-07-12 22:47:08 följande:
    jobbigt..HUr tar han tabletter då? För det finns ju även i kapselform?(Ha rförresten tänkt ge barnen Eskimåkids eller åtminstone vitaminer, typ Minalvitt, nallevitaminer, men det blir ju aldrig av, Ebba är ju sån som äter så dåligt hon med..)
    Nepp, funkar inte. Har fått prover med kapsalr fån eye q, men han vägrar ta dem
  • Busbellan
    Stormis skrev 2009-07-12 22:57:38 följande:
    Men det är ju perfekt! Går inte att överdosera. Ge honom så mycket du kan utan att han tröttnar på det! Kanon om han äter det. Testat att göra egna fiskpinnar på lax? Eller är det bara tråkiga köpe som funkar?
    Japp, bara tråkiga köpefiskpinnar funkar tyvärr, är ju inte mycket fisk där inte, bara panering
    Men makrill som sagt, det går ner
  • Busbellan
    Smileycat skrev 2009-07-12 23:08:27 följande:
    makrill på burk? Är ju sååå gott Har ni prövat "riktig rökt makrill" osv då..
    Japp, det har vi testat, det är ju också jättegott tycker ja, men inte August
    Men makrill på burk kan jag lätt sätta i mig en burk själv också
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-12 23:20:19 följande:
    Godkväll i tråden!HÄr pratas det allerigier ser jag. På tal om sånt så kan man ju undra hur 17 man håller en allergisk kille ifrån att plocka smutron och blåbär när man bor mitt i skogen.....Dagens problem i detta hemmet.
    Ja, du inte lätt antar jag. Men trösta dig med att han snart vet vad han får och inte får äta.
    Men tills han kommit så långt har jag nog tyvärr inga tips är jag rädd.
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-13 15:20:14 följande:
    Ang. Molos overaller så har Maia en regnbågsoverall i 92 som var lite för stor i vintras (då var hon ca.90cm). Den lär passa perfekt nu till vintern, räknar med att hon är ca.97-98cm då. Men den overallen är från höst07 och de är större än höst08.Nu till vintern har jag redan 3 overaller En lila Miniature, en lila hummel och regnbågsoverallen. Sen regnbågsjacka + regnbågsbyxor + gröna byxor, idaT röd hippojacka + byxor, Hmm glömmer jag något behöver iaf inte handla vinterkläder
    Åh, du ska inte ta och sälja den lila hummeln {#lang_emotions_dreamer}
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-13 16:44:01 följande:
    haha får se vilken det blir sen till vintern, men två lila overaller ska jag ju inte ha
    Du vet var du hittar mig om du ska sälja den ena
    Fast den kanske är för stor för Ella

Hur är det med Maia nu förresten?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14