• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Raihana
    Busbellan skrev 2009-07-08 21:52:59 följande:
    ja, så hård hade jag också kunnat vara om det hade funkat, men tyvärr förstår ju inte August sambandet mellan orak och verkan så det går varken muta eller hota
    Måste bara få säga att det bara lyser bus om din söta kille! Blir så glad av att se 200% bus i hans blick, underbart!!!
  • ängeln83
    Zvartaliljan skrev 2009-07-08 21:53:10 följande:
    Hon somnar oftast kring 23. Sover MAX 8 timmar per natt, glad om hon gör det. Nu när hon är blöjfri så vaknar hon ju ibland o vill gå på toaletten o då tar det en stund innan hon somnar om så nu sover hon mindre. Nu har hon inte bajsat sen i lördags så hon sover ganska oroligt också...förstoppad igen men har gett movicol nu så hoppas det kommer imorgon (o inte i sängen inatt )
    Men oj...sover hon något om dagarna då? Verkar vara en pigg Maia det där

Hoppas movicolen hjälper, inget roligt att vara förstoppad, OCH att det kommer imorgon
    LIAM
  • mortillsju
    ängeln83 skrev 2009-07-08 21:55:37 följande:
    Jag hade nog köpt 80 om dom ska användas till hösten. Men sen beror det ju på hur man vill ha byxorna, jag gillar när dom är lite baggy.
    Håller med ängeln. Absolut 80, gulligt pösiga.
  • Busbellan
    Raihana skrev 2009-07-08 21:56:09 följande:
    Måste bara få säga att det bara lyser bus om din söta kille! Blir så glad av att se 200% bus i hans blick, underbart!!!
    Tack Ja han är en buskille.
    Idag gick det dock inte som han hade tänkt sig. vi håller ju på att få staket uppsatt, så idag har de kommit så långt så det går en vajer längst upp och en längst ner, bara nätet som ska dit alltså.
    August tänkte ta sin vanliga rymning och springa runt grannarnas hus. han såg nog den övre vajern och den kom han ju under, men missade den nere vid marken och föll platt fall ner i gräsmattan. ja så gick det med den rymningen
    Mamma till Nora, August och Ella
  • isako
    mortillsju skrev 2009-07-08 21:57:08 följande:
    Håller med ängeln. Absolut 80, gulligt pösiga.
    ängeln83 skrev 2009-07-08 21:55:37 följande:
    Jag hade nog köpt 80 om dom ska användas till hösten. Men sen beror det ju på hur man vill ha byxorna, jag gillar när dom är lite baggy.
    Ja alltså jag tror själv det med, då jag också gillar dem lite pösiga. Vet när jag köpte vårens sommarens i strlk 68 o de började sitta precis så slutade jag använda dem
    I värsta fall får jag la byta till 74

Tack tjejer
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-08 21:55:59 följande:
    Nä då är det ju ganska lönlöst Maia förstår iaf det, att vara hård mot henne verkar vara det enda som funkar...är jag snäll så skiter hon fullständigt i mig.
    Låter som det är ungefär samma sätt som vi får behandla Ella. Fruktansvärt humör, men ger man med sig en gång blir det ännu värre nästa gång.
    Nu är hon ju lite mindre, men varje gång vi t.ex ska gå hem från nån får jag säga hej då nu går vi och gå ut innan hon inser att hon faktiskt vill följa med, be henne komma funkar aldrig
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Raihana
    Willhellmina skrev 2009-07-08 21:58:07 följande:
    Long time no see..... Hoppas ni alla mår bra. Är shoppingsugen men hittar ingenting just nu Tror jag ska åka hem till Liljan o loppan och kolla i hennes lådor lite
    Ja, där lär du nog hitta en hel del.
    Så det är så man gör om man vill shoppa ngt kul!
    Ok, Julia och Bubblan: Here i come!!
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-07-08 21:52:59 följande:
    ja, så hård hade jag också kunnat vara om det hade funkat, men tyvärr förstår ju inte August sambandet mellan orak och verkan så det går varken muta eller hota
    men har ni fått några råd på hur ni ska hantera matvägrandet från en psykolog eller så?? Vi ska ju på utredning nu den 16 o få träffa en psykolog o jag hoppas att få tips på "metoder" för att få henne att äta och sova som en "normal" unge. Det är så svårt o veta vad som egentligen ger bäst resultat...tvinga henne att sitta vid bordet och äta med oss eller ständigt springa efter henne och försöka få i henne lite då och då med hjälp av både hot och mutningar...det senare verkar fungera bäst men det första kanske fungerar bäst i längden...så svårt o veta o jag skulle verkligen vilja få lite "proffessionella" (stavning???) tips på hur jag ska hantera henne.
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14