• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

RååSa BuBBlan skrev 2009-09-21 08:04:13 följande:
    God morgon!Nu har jag vinkat av gubben som bor i Danmark denna vecka *sakna*  Själv ska jag börja få lägenheten visningsklar Bubblis och jag får ta varsin trasa helt enkelt, hon gillar iofs att städa De visste jag redan    *finaste mössorna ever*
    Hej vännen
    Har ni jobbat färdigt nu med lägenheten? Hur gick det med huset, är det ert?
  • jompa
    RååSa BuBBlan skrev 2009-09-21 08:10:28 följande:
    Hej sötis Härliga skogsbilder i bildis Ja vi är nästan klara, lite fix runt kyl o frys samt rensa ur förråden som är mördande röriga, snyggt blev det, hojtar till när den e ute så får du se hur det blev, rätt stor skillnad sen du va här
    Åhh spännande att få se.
    Hoppas ni får det andra och att de ger sig eller att ni hittar något annat fint.
    Ska hålla tummsen för det och att ni får en riktigt bra budgivning på er.
  • jompa

Liljan: Har du någon MATvinterjacka till Maia?
    Har för mig att du skulle köpa den där fina mörklila till henne.

• jompa
    Zvartaliljan skrev 2009-09-21 20:41:11 följande:
    köpte en annan M.A.T till henne, en lila dunkappa med röda knappar. insvängd i midjan
    aha, vad har du för stl till henne?
    har hittat en rosa vinterjacka men är osäker på om 92 blir för stort på min lilla tjej. Hon har 92 i Molo tröjor nu men mest 86 i byxor.
  • jompa
    Zvartaliljan skrev 2009-09-21 20:47:28 följande:
    98 och den är ordentligt stor på Maia, hade hellre haft en i 92. Men de nya ska inte vara lika stora i storleken. De som är från vinter08 eller senare. De tidigare (min är från 07) är större i storleken
    Jag tror denna är från förra vintern alltså 08.
    Åhh så svårt. Finns ju nästan inga vinterjackor i stl 86
  • jompa

God morgon

Inge kul med sjuka barn, hoppas alla kryar på sig snabbt.
    Åhh jag längtar så efter att jag ska få hem dotterns MAT jacka jag köpte igår. Är lite nervös för att den kan bli för stor då får jag börja om och leta efter en annan.
    Drygt det är när barnen är så små och bra ytterkläder inte görs i så små storlekar.

• jompa
    Busbellan skrev 2009-09-22 07:55:19 följande:
    Här är jag hemma med sjuk Ella. Sambon kommer och tar över i em när jag ska till skolan.Ungen måste ha kasst immunförsvar. Hon har gått på dagis 1 månad och varit hemma i 7 dagar Får väl igen nu för alla VAB dagar vi INTE fått med August
    Men du det är nog inget ovanligt att de blir sjuka så när de börjat. Sen går det ju runt en massa nu.
  • jompa
    RååSa BuBBlan skrev 2009-09-22 18:50:43 följande:
    Go kväll Idag har jag garderobsrensat igen   Nu blir det ett T omgång igen å jag kör ut ALLT vinter som sommar, börjar inte dra med allt i en flytt liksom Fick en uuuuunderbar suit i lådan idag
    Hej sötis.

Har ni fått ut lägenheten på nätet ännu?
    Ohhh Bubblan auktioner, måste hålla lite koll tror jag
  • jompa
    Rååsa Smurfen skrev 2009-09-23 07:29:24 följande:
    Godmorgon både först och sist här i tråden   .Ni vet tråden med villervalla  TS ska maila länk till den tråpden till dem och jag tycker att vi alla här ska gå in och skriva ett ett inlägg att vi kommer att bojkotta deras kläder om de inte sluta med sådan maffios metodor så de förstå att de kommer att mista många köpstarka kunder då !!!
    Vad är det som hänt? Är Villervalla själva inne i VV tråden?
  • jompa
    RååSa BuBBlan skrev 2009-09-23 07:36:30 följande:
    God morgon.. Eller god och god...Mitt sjuka ex har låtit pierca Emelie... Hon har tjatat om det i ett halvår och jag har sagt tvärt nej då hon bara är 13.. Å nu känner han sig sååååå snäll och bra som lät henne göra det och han kommer låta Bella göra detsamma om hon vill när hon vill oavsett vad jag säger, å Bella som följer allt Emelie gör lär ju ha en piercing nu när hon är 11 Vad gör man?
    Fy satan vad arg jag hade blivit. Så gör man inte utan att prata igenom det med den andra föräldern.

Hoppas Bella inte gör det.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14