• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Alltså undrar vilken sjukdom det är man har när man precis handlat det man ville ha i NS på rea och så hör man om alla som varit på mässan och handlat och man blir nästan sur att man själv inte åkt dit och shoppat. Men hallåååååå jag har ju redan köpt det jag vill ha ju

• jompa
    Tejja skrev 2009-10-03 08:35:55 följande:
    Nämen, det fanns ju kanske en jacka till i 4 när jag kom, men som jag inte kollade mer på eftersom att det var just storlek 4! Men om jag hade kollat hur stor den var så hade jag ju sett att den hade räckt till Neah och hon är ju inte 4 år...Jaja, Dunis trodde ju att det bara var ytterkläder där, så hon åkte inte dit. Men när hon hörde att de hade småfolk där, så ångrade hon sig en aning. Men jag norpade några tröjor till Noel iallafall.
    Hahaha, vilken tur att Noel fick nån tröja så för ungen skulle väl fått gå naken annars
    Möjligt att det fanns nån jacka men det kan vi inte gå och grubbla på nu
    Hojta till bara när det är nästa tillfälle så ska jag se till att vara där
  • jompa
    Buttelina skrev 2009-10-03 08:38:19 följande:
    meeen man kan ju alltid handla lite extra när det är billigare juuuu
    jo men risken är ju att man köper sånt man inte vill ha.
    Tejja skrev 2009-10-03 08:38:57 följande:
    Det är det som är så farligt med rea...Man köper lite extra av sånt mant egentligen inte skulle ha köpt annars...Jag köpte 2 byxor till Neah, ett par till Dante, en dunväst till Neah (för 200:- ) och en vespa-tröja. Och just det, en filt som jag varken behövde eller ville ha- men som var så billig att jag bara råkade lägga med den ändå...
    hihihi låter precis som jag skulle kunna göra, så fort det är rea dyker helt plötsligt ett behov upp
  • jompa

Hahaha sitter och skrattar åt min lilla smala kille. Han var på 4års koll igår. Vägde 15,4kg och var 101,5cm lång.
    I veckan fick jag hem lite NS jeans till honom i stl 104 och jisses så stora de är. Så kostigt då 98orna satt verkligen precis. Undra om de görs lite extra stora från 104 {#lang_emotions_undecided}

• jompa
    Buttelina skrev 2009-10-03 08:51:25 följande:
    han o isabel är ganska så exakt lika stora. lillebror däremot är 93-94cm och väger lika mycket
    Ja men fyller inte Isabel nu oxå? Har för mig det.
    P var ju ganska seg i starten och jag vet att han alltid var mindre än Isabel men nu har han spurtat lite på slutet. Ok han ligger ju fortfarande under medel men ändå.
    Tycker du att många byxor blir för stora till Isabel? Jag har svårt att hitta bra till P. För stora i midjan ofta.
  • jompa
    nikki2006 skrev 2009-10-03 08:58:47 följande:
    Tycker de sitter perfekt på nikki, men jag gillar ju mycket häng Hon är 102 cm
    har du bild på det *ber snällt*
  • jompa
    Buttelina skrev 2009-10-03 09:04:41 följande:
    jo det går bra men jag har stått stilla nu en vecka hur går det för dig?
    så duktiga ni är som är med i sånt.
  • jompa
    nikki2006 skrev 2009-10-03 09:19:52 följande:
    insåg när jag började leta att jag använder ns flitigt men är inte så bra på att fota dem så detta var vad jag hittade. Skall se om jag kan ta några bra bilder de närmaste dagarna
    Jag tycker att deras army byxor är helt underbara och de sitter faktiskt bättre på mina små, kanske får ge upp dessa jeansen och sälja vidare på T. Kan säga att i XL jeansen skulle nog två P kunnat få plats i
  • jompa
    JuliaochNelly skrev 2009-10-03 09:28:43 följande:
    Helt OT men villka webbisar nova star
    Du har SmåVi, Minpluddevutt, Melike, Litencorrelin, Mybaby, Babyshop och säkert många många fler
  • jompa
    jompa skrev 2009-10-03 09:32:30 följande:
    Du har SmåVi, Minpluddevutt, Melike, Litencorrelin, Mybaby, Babyshop och säkert många många fler
    Glömde ju Busloppan, undrbara Busloppan.
  • jompa
    Smultronhjärta skrev 2009-10-03 09:48:39 följande:
    Butte: Nu ligger de i Bt- det kan ju hända att du nu får dubbletter av dina plagg men isf kan du säkert hitta spekulanter här
    Gahhhh den lila tröjan med lejon är såååå fin.

Snart får vi se dina fynd oxå eller hur?
  • jompa
    Buttelina skrev 2009-10-03 09:55:06 följande:
    kommer snart ett par st på t
    ohhhhh då ska jag vara beredd
  • jompa

Hello girls.

Har varit och shoppat OT. Strumpor, kalsonger, trorsor och vantar. Och sen var jag på jakt efter byxor till mina båda. Men fasiken vad svårt att hitta till sonen, alla är för stora till min smalis. Även de som går att reglera i midjan rasar ner.
    Köpte två par som han fick prova nu men icke de får åka tillbaka. Och de NS jag köpte i veckan oxå för stora.

• jompa
    Fiffa5 skrev 2009-10-06 07:12:07 följande:
    God morgon!Idag ska jag in till en symaskinsaffär vid medborgarplatsen på söder så jag tänkte passa på att smita in i en barnklädesaffär också.Men vilka är det nu igen som ligger där i närheten??
    På söder har du Smallkids och Babyshop och Matador.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14