• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Stormis skrev 2009-10-05 21:36:00 följande:
    Hmm, ja då tycker jag att du ska invänta en 86'a. 92 blir fööör stort! Är det rea nånstans? Annars måste det väl finnas massa 86'or där ute i shopparna? Min är ganska nyköpt.
    jo.-. BOR kollade jag på
    t3b2 ju =)
    o har hittat 2 tröjor åt max som jag vill ha, men e kräsen till lillan,,
    *nu får jag väl skäll* gillar inte puzzel eller babuska =((
    inte mycket fint faktiskt tycker jag till småflickor nu i höst =( 
    en del fint..
    klänningen gillade jag =))
    o nån body jag hittat.. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-10-05 21:37:01 följande:
    maxen har suiten å har 80 i den.. men den börjar bli precis nu.. men tycker nog de e som de bruakr i stl....=)
    men du =))
    jag har nog ångrat mig ang brun ida t-suit.. med apa..
    har provat den igen, o tycker den e precis i armar.. inte lönt då, dock suuupersöt..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-10-05 21:44:23 följande:
    hoppar nog den med..får lägga ut 2/3 sutar på T =(... för små i armarna.. har aldrig haft ej sikke lej innan å ingen ida suit å de derkar vara mindre än molo... så de vatt typ förså... midapple katvig var med precis men den får stanna et tag iaf :)... så synd....den med skeppet va så fin men so msagt för kort både i armar å ben..=(..
    oj.. men den va väl 80 ??? den va ju såå fin =((
    den bruna e 86 iaf..
    men den får flytta till t då ist.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-10-05 21:55:37 följande:
    jo det va stl 80.. det va det som va så mysko.. men tycker de påminner om småfolk i stl.. de e med lite små enligt mej ... iaf på maxen...
    o på julia e småfolk stora =))
    den 86 e fortfarande stoor på henne
    kan inte ens sova i den!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-10-05 22:11:59 följande:
    KAn tillägga att MÅNGA har påpekat att Anjelin är född 9 månader efter Gudrunstormen.
    hahaha-...
    jag har en bror som kom 9 mån efter ett sjuhelsikes oväder för typ 25 år sen..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-10-05 22:16:19 följande:
    Ja... MAn eldar i sin vedspis och lagar mat på all mat som finns i frysen som är töad och slabbig. Sen äter man tills man inte orkar mer. Sen bär man vatten och eldar så att vattnet blir varmt så att man kan diska all förbaskad disk det blir när man lagat all mat. Sen blir man aptrött på alltihopa och lever på chips och pizza. Emellanåt ringer man till eon och skriker fula ord. (den biten står mannen för)
    *ASG*
    kan säga att sambon garvade med
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LJ2 skrev 2009-10-05 22:19:04 följande:
    hahaha-... jag har en bror som kom 9 mån efter ett sjuhelsikes oväder för typ 25 år sen..
    Minne som en guldfisk.. =))
    o så har jag ju ett exempel däruppe med förresten.. han ligger o sover nu..
    vi köpte ju hus.. o flyttade in 18 nov.. 20 aug va tiden satt för han
    *sen att ungen vägrade komma ut, utan fick tvingas ut 15 dagar senare e ju en annan sak*
    så kan ju gissa hur vi firade att vi köpt hus?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-10-05 22:23:42 följande:
    Ja nu kan man skratta åt eländet men då var man inte så lycklig.
    nä.. det kan jag ju kanske förstå..
    men ditt sätt o tala om hur man överlever en sån sak
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Incommunicado skrev 2009-10-06 14:51:53 följande:
    Hejsan! Spännande med salg. Jag gillar vissa Katvigplagg, förut köpte jag massor bas, sockar och matchade bodies t ex, men numera köper jag väldigt få plagg - dels tycker jag att ränderna är tråkigare färgmässigt, dels tycker jag att de är för dyra. Och plaggen var snyggare föut, gamla miniapple t ex. Var hos MVC idag, bebis ligger på tvären i v 35, ska dit på extrabesök nästa v för att se om han fått för sig att vända sig. Annars skickar de mig till antenatal för koll och ev vändning. Suck...
    oj.. bråkig bebis
    min sista låg med rumpan o fötter neråt, in under rumpan på nåt sätt....
    va på vändning o lyckades inte.. så planerat snitt kom hon med..

varit på vändning innan ??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-10-06 11:58:12 följande:
    Tror jag ska fixa en liten omröstning här på FL om vilken outfit Ella ska ha Mycket skit får man väl ta för att man bryr sig, men det kan vara kul med diskussioner
    jag tyckte de ljuslila byxorna o winterblossom va såå fint =))

hmm.. den finns väl knappast o få tag på längre va??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Incommunicado skrev 2009-10-06 15:19:05 följande:
    nej, fick akutsnitt sist. Har hört att vändning är pest?
    mmm...
    inte för o skrämmas, men jag skulle inte göra om en sån sak!!
    alla upplever olika dock, tänk på det!!
    Jag tyckte inte alls det va skönt..
    fick nåt hmm.. bricanyl? eller nåt *minns inte* först, sen ligga med huvudet lite neråt på britsen, sen gele på magen o så ultraljudsdosan.. o sen jä**ar tryckte hon hela knytnäven i magen uppe vid revbenen för o försöka trycka runt huvudet..! o samtidigt knuffa på rumpan..
    men min moderkaka va så stor o fin o satt precis i vägen för att få runt henne..
    provade 2 ggr, o det känns!!
    sen va hon 3910 gr med, så de sa att de kanske inte lyckas..

har dock hört andra som bara, typ.. knuffat lite o så e bebis vänd??
    dock säger de flesta att de va obehagligt..
    *min mamma har gjort det med syster, inte lyckat.. hon sa oxå aldrig mer!*

ge det ett försök iaf, säg ifrån om du inte gillar det..
    har man snittats innan så kan de va värt o ev prova för o ev föda vanligt med.. =)
    har man barn sen innan blir man ju lite mer låst efter snitt..  min va bara 1 år o 8 mån när lillan kom..
    så blöjor o allt, bilstol, spjälsäng.. ja, du vet ju  =))
    Lycka till iaf!! hoppas den vänder på sig =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    FlowerPowerMama skrev 2009-10-06 16:04:50 följande:
    Och jag upplevde vändningsförsöket som helt okej, en massa bökande men ingenting som var obehagligt eller smärtsamt. Men så ville inte min busunge vända sig heller och det blev snitt ändå...Men just själva försöket var okej.
    ja, som jag sa.. =))
    alla upplever det så olika =)
    jag tyckte det gjorde ont? hade tom röda märken på magen efter hennes händer?
    verkar som om gelen typ försvann, så hon tryckte o vred på magen utan smörja?
    typ tusen nålar, fast på magen.. ? =((
    o ett sånt tryck.. men som sagt..
    har med hört andra säga att de inte tyckte de va farligt =)
    precis som folk upplever värkar olika.. =) olika smärtgränser kanske?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

ni som haft didrikssons overall.. visst va den stor i stl ?
    om hon har 86 på kläder nu så klarar hon sig med en 80 ?
    hon va 82 cm o 10500 för lite över en mån sen..

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LJ2 skrev 2009-10-06 18:51:27 följande:
    ni som haft didrikssons overall.. visst va den stor i stl ? om hon har 86 på kläder nu så klarar hon sig med en 80 ? hon va 82 cm o 10500 för lite över en mån sen..
    ingen som haft den??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

jahapp.. liite fattigare nu då..
    ot didrikssons overall , st 80 ? hoppas den inte e jääättestor..
    vantar, Louie Louis klänning o hollys tröja.. =))
    bra med rea

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Incommunicado skrev 2009-10-06 21:32:50 följande:
    Tack, jag ahr förstått at det kan vara obehagligt, vi vill nästan ha planerat snitt nu, orkar inte med allt runt omrking, fast orsaken till att vi valde att försöka föda naturligt denna gång är ju det att man ska orka med båda barnen efteråt.
    huvudsaken är att du känner dig trygg med ditt val =))
    sen spelar det eg ingen roll.. visst är det en speciell känsla av att ha haft värkar o krystat när man äntligen får upp den lille på magen..
    jag ville eg föda med nr 3 med, men finns inte en chans att jag testade när läkaren rekommenderade snitt.. efter de plockat ut henne sa de att jag aldrig kunnat föda henne pga hur hon låg.. fast med ena foten under rumpan, så hade fått ett ben först.. så hade slutat i akut ist.. de var vad de sa iaf.. plus att hon va en liten tjockis o jag hade strul med första som va mindre..!
    så inget alternativ..
    känner du dig osäker så prata en gång extra med dom..
    om du e nervös så påverkar det ju bebis med..
    hellre en bebis som mår bra, än att man ska försöka va duktig bara för de säger att man ska det..
    prata med dom =))
    eller så får du hoppas att bråkstaken vänder sig innan ni ska dit så e saken med vändning iaf löst =))

du får snurra runt på alla de sätt o försöka få han o vända sig rätt själv
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-10-06 21:36:44 följande:
    HUr är det nu igen med T... HAr en köpare som inte är nöjd och jag kan säkert ha missat. Erbjöd att låta köpet gå tillbaka. Men ska jag betala in pengar när jag fått tillbaka varan eller hur är det?
    du betalar först tror jag? o sen skickar hon/han tillbaka`?
    tror de va så?? *letar* inte helt hundra, men tror..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

fel av mig!!!!
    hittade lite info efter letande..

Vanligtvis returnerar köparen först objektet till säljaren som därefter betalar tillbaka köpeskillingen. Om det handlar om en "felaktig vara" återbetalas även kostnaden för frakt och returfrakt. Tänk på att ni även vid återköp kan använda er av Paysons leveransgaranti för ökad trygghet.

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Incommunicado skrev 2009-10-06 21:49:08 följande:
    haha, ja jag hoppas det löser sig av sig självt. Jag ville verkligen föda normalt nu för Damiens skull, så man är alert efteråt och kna börja träna med. Vill jobba efter 3 mån iaf typ 40% el så, är ingen "hemmamamma". Samtidigt säger BM att planerade snitt är enklare än akuta även för kroppen - man mår bättre snabbare - sist var jag halvkass i en vecka efteråt, kunde inget göra själv på 3 dgr. En del är pigga som tusan, men det är tydligen planerade snitt. Jag ska tala med dem, det som är bäst för bebis och mig får det bli, beslutet får förstås vänta. Nu ska jag se krabbfiske med maken på tv, sen är det nanadax!
    jag ska med titta krabbor när som nu

jag va inte jättepigg.. eller.. pigg, men lite stramt o så ju.. lite svidande.. =) inte konstigt ju..
    hoppas bebis förstår o vänder på sig.. =))
    godnatt =)
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14