• Pimm

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

RååSa BuBBlan skrev 2009-08-10 16:40:54 följande:
    Å jag o gubben har haft ett rejält snack ang jobb, boende, dagis o allt idag.. Fick världens huvudvärk av alltihop Men nu har vi nog fattat beslutet!!Till jul ska denna bostad vara såld, vi ska ha flyttat från Stockholm och jag ska vara hemma med Bubblan ett tag till. Jag ska öppna eget när Bubblan är några år äldre vilket är betydligt enklare i en mindre stad.. Gubben ska ha kvar sitt företag..Känner mig helt snurrig av alltihop!!
    Men kändes det ändå inte skönt att få lite klarhet i det hela och slippa pressen på jobbsök? Lycka till med allt:) Det blir säkert jättebra alltsamman än om det känns tufft innan man tagit tag i allt.
    Vardagen är viktig och måste bevaras med omsorg:)
  • Pimm
    Fiffa5 skrev 2009-08-10 19:07:05 följande:
    OK, du kanske har rätt. Tack för att du stoppade mig! Får leta vidare, kanske kan jag hitta den i 74 någonstans.
    Kolla hos Funky baby för dom har en hel del Katvig sommersuit.
  • Pimm
    Fiffa5 skrev 2009-08-10 19:07:05 följande:
    OK, du kanske har rätt. Tack för att du stoppade mig! Får leta vidare, kanske kan jag hitta den i 74 någonstans.
    Glömde skriva om strl. Jag har en kompis som fick min i strl 80, hennes tös är precis (född nov)9 månader och den var helt lagom på henne så du kan nog t o m ta 80 om det inte finns 74. Funky baby hade nog 60% på dem.
  • Pimm
    jompa skrev 2009-08-10 20:10:34 följande:
    Det kommer väl en bild sen Såg du min fina fina Småfolks lurv jag lyckades få tag på Den är helt underbar.
    Får jag fråga om det är en sådan brun med turkosa muddar du har köpt? Jag köpte en sådan för en stund sedan:) och blev så glad för dom är så fina.
  • Pimm
    jompa skrev 2009-08-10 20:16:01 följande:
    Nä min är lila och finns i BT.
    Ahh nu såg jag den, jag den är också jättefin!
  • Pimm

varför har jag köpt 4 vinteroveraller? Måste vara crazy *fniss* Jag kan inte heller sälja någon av dem för alla är ju fina. Har ni också för mycket vinterkläder eller är det bara jag som är en toka?

• Pimm
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-10 21:07:42 följande:
    Du e helknasig   *skoja*Overallerna e uuuuunderbara!!
    :) Tack söta du:) Hoppas jag får in lite på T så jag kan balansera upp lite. Jag vill ju ha en leaf lurvoverall också, den kan vara bra under katvig vind/regn overall....se jag hittar bra ursäkter till ALLT :)
  • Pimm

Sitter och funderar på om jag ska köpa en softshell overall istället för en lurvoverall. Vi bor ju i ett blåsigt Skåne så det hade kanske varit bättre. Har ni haft någon sådan? Kan någon berätta hur dom är? Min son är 79 cm lång och beräknas vara 86 cm i januari om han följer sin kurva. Bör jag ta en 86 isf? Vad tror ni?

• Pimm
    1 och 1 är 3 skrev 2009-08-11 09:23:33 följande:
    God morgon tjejer!!MANNEN har lämnat och här sitter FRUN Vi har haft en underbar helg och de känns sååå härligt att ha dubbla ringar på fingret Allt bra med er alla!?
    Vill gärna säja grattis till det äkta paret! All lycka framöver:)
  • Pimm
    Stormis skrev 2009-08-11 09:47:01 följande:
    MIn dotter är ca 82 cm tror jag och jag har köpt 86 i softshellen till henne. Fanns att växa i i stl 80 också, men jag ville inte chansa. Dock tror jag att denna 86 kommer att räcka hela våren med. Kanske till och med inte vara urväxt (långsamväxare).Här har hon dock inga kläder/blöjer under :Långa i benen och gott om plats i grenen.PS Hon beräknas också vara 86 i jan. Jag hade tagit 86 också om jag var du.
    Ohh vad bra med en bild, du är guld värd:) Ja det var svårt det men jag får nog gå på din linje och ta en 86.a. Så fin din tös är! Har precis fått min i säng igen så nu kan mamsen sitta och leta kläder på webben..kul:)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14