Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Morty skrev 2009-07-11 17:40:42 följande:
    Hej hopp! Jag & dottern har varit på shopping i stan. Mysigt!   Var inne på ajabaja och kikade på Molo men jag shoppade inget. Inga storlekar till Moisen och hon gillar varken retroblomman, blanket eller pippisarna. Var inom på Harmoni Barn och de hade också mest smått. Kikade på regnsbågströjan som till Mattis. Började jämföra 98 och 104 och det visade sig vara exakt lika stora!!! 110 var en muddlängd längre i ärmen. Men ingen shoppad för det. Kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar den eller inte. Blir kanske linnet istället - det gillar jag däremot! Lillronya: Coola kidsen i bt!! Ser oxå fram emot när lurvisarna kommer. Nu kallar familjen att det är teatime!
    Tack!!

Mysigt med shoppingdag
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-11 17:42:52 följande:
    Äh.. Jag kör baby en sista säsong!! Växer hon ur dem så får jag väl sälja bort dem då Då kanske man kan slå till på 4 stycken ändå  Va sjutton kostade baby fleecen? Va de 499?
    JA det gör du rätt i!!

HAhahaha vad ska hon med fyra lurvar till?
    Försök att klara tre, så har du varit jätteduktig!
    Innan kostade de 399 iaf. Lite dyrare i våras väl? Köpte inte då.
    SmillaMilla skrev 2009-07-11 17:45:53 följande:
    Helt sjukt Jag har lääääääänge klagat på att mina kompisar o släktingar inte får bebisar, utan att det bara är vi I dag föddes det två bebisar (inte tiviilingar), förra veckan en och innom den närmsta månaden 3 till. Så himla kul. Så var hittar jag mest bebis molosar på rea. Vill gärna ha lite äldre suitar.
    Å vad mysigt med bebisar!!
    Idag får vi besök av min lillasyster med familj. Hon har en liten tjej som är född i februari. Myyys!
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-07-11 19:42:04 följande:
    OK pyttigt liten då. Jag tror nog jag är rätt unik här som inte har några växalådor alls
    Inga växalådor här heller.
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-07-11 19:53:21 följande:
    Då är vi två!! Ska vi skapa en egen tråd på FL ?? Nej vi kör så det ryker på det vi har, men när jag köper kläder gör jag det i åtanke att de ska ha dem hela säsongen när jag väljer storlek. Jag köper inte kläder som sitter precis och exakt.
    Så gör jag med. Men det är väl du och jag som sitter på några års erfarenhet också.
  • lillronya
    LJ2 skrev 2009-07-11 19:56:42 följande:
    förresten.. vet ni vad.. jag ska ju på GUDARNA Metallica den 20:e.. i Danmark,., o kom påden briljanta ideen att vi ska åka tiidigt.. så jag hinner kolla molosar i danmark lite.. de har ju rea där med nu föreslog det lite fint för gubben här.. o sa att jag har en bra ide .. bla bla.. o berättade.. o avslutade med att, va jag inte smart nu ?? *blink blink* o vet ni?? har tyckte det var en jättebra ide??? o frågade om jag inte hade varit i "den där butiken sist" *menade salgen* ??? för att vi "hade ju kunnat åka till den affären isf"..haha.. så jag får gå o kolla rea/nytt i danmark först, sen se mina gudar spela.. o gubben är med på alltihop!! så.. nån bra affär jag mååste kolla in??
    Ååååååååååååååååååå jag vill också se metallica!!! Skulle kunna skippa molosarna för det!!
    mortillsju skrev 2009-07-11 19:57:08 följande:
    Jo det kanske är så. Jag handlar inför säsongerna och sen använder vi dessa kläder. Sen blir det lite emellan men inte de där stora mängderna. Sen handlar jag sällan på rea, det jag inte köpt till nu när rean är behövs egentligen inte. Och det är sällan mitt öga gillar samma plagg ett år senare, då är jag någon annanstans så att säga.
    Jag handlar gärna på rea. Halva sommarsäsongen är ju kvar när de rear sommarkläderna. Har man då en del kvar sen föregående år så klarar man sej till rean.
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-11 20:03:04 följande:
    Spacerosen e JÄTTE Fin!! Köpte en på lilla helsingborg igår. Men man måste se den irl innan man handlar, de skiljer JÄTTE mycke i printen och en del bodys är rent ut sagt skit fula. inga rosor alls, så försvinner ju de fina..
    Bild kanske?
  • lillronya
    LJ2 skrev 2009-07-11 20:05:28 följande:
    Jag lääängtar kan jag lova !! har inte kunnat se pga ammande barn innan när de varit här.. sen sist så fick vi inte tag i biljetter.. o för ett tag sen på tradera.. vips, nyligen utlagda, o bra pris.. =)) så vi tog 2 på köp nu direkt 1600 bara.!! (kostar ca 1000/st ord) o vi har ju lika långt att åka till köpenhamn som till sthlm.. så, nästa mån är jag i himlen!! förresten finns det några biljetter på tradera kvar har spanat lite på några.. är eg vääldigt sugen på hultsfred/metallia med.. hade varit kul o tältat, se metallica o andra hårdrocksband o allt utan barn.. =)) men men.. är glad att jag kommer få se dom alls..hoppas verkligen inget händer nu så konserten blir inställd!! vi är bara 2 som åker i egen bil
    Å det förstår jag!
    Har inte kunnat se de heller. Antingen höggravid eller ammande.
    Har banne mej lyckats med det varje gång sen typ 1992.

Bra pris!!
    Har tyvärr inte råd med det nu mitt i renoveringen. Hade varit kul annars ju!
    Visste inte att de är i Hulsfred också. Vilken dålig koll jag har nuförtiden....
  • lillronya
    LJ2 skrev 2009-07-11 20:16:26 följande:
    den 18:e är de i hultsfred o massa band som spelar hela dagen.. =)) va på väg o köpa biljetter dit innan vi hade dessa.. ibland ångrar jag att vi inte tog dom ist.. men glad att jag lyckats nu iaf.. ja, förra gången de var här så ammade jag sonen, o denna gången va det slut på biljetter, o sen blev det inställt.. men men.. den som väntar på något gott du får gå nästa gång de kommer *jag ska det med*eller så struntar du i ett av köksskåpen o går på metallica ist haha...
    Å vad kul!
    Skulle vilja dit. Har aldrig varit där.

Tänkte att jag gör saker i omvänd ordning. När andra i min ålder var på sånt, födde jag barn. När andra i min ålder inte pallar mer, DÅ ska jag göra sånt roligt!
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-11 20:17:04 följande:
    Ungen sover ju å jag glömde kameran innan Vadå första veckan i aug?? Dom finns ju i butik nu... vilken strl söker du?
    Aha! Himla unge!!
  • lillronya
    LJ2 skrev 2009-07-11 20:21:24 följande:
    haha.. =)) ja så kommer det ju bli för mig med jag va ganska ung första gången jag blev mamma, då va mina kompisar ute o roade sig..nu e jag klar med mitt barnafödande, o mina kompisar har knappt börjat.. =)) så när de har småbarnår framför sig så e mina stora o jag kan åka på konsert, mässor, utomlands o allt.. medan de är hemma med små små barn.. =))
    Smarta vi var!
    Bara det att jag har ju fortsatt att föda barn.
    Fick första januari 93 och yngsta juni 07.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14