Inlägg från: Lundby87 |Visa alla inlägg
  • Lundby87

Undran

JAg tycker dem har rätten att bestämma då du som 18 åring går i skolan och detta är deras arbetsplats, kanske kan säga att dem är en chef och ni arbetar och skall uppnå vissa krav och helst få bra resultat. För det är inget tvång att fortsätta studier efter 9an.

• Lundby87

Har du denna inställningen tror jag ganska kort efter att du ev fått jobb att du kommer få sluta. För ingen som tvingar dig att sitta i skolbänken. Och man förstör dem andras studier genom att man kommer sent till lektioner, man skiter i sina hemuppgifter osv

• Lundby87
    arton skrev 2009-07-08 12:39:45 följande:
    Menar att lärarna säger att vi inte ska komma försent, men så gör dom själv det och då är det ingen fara. Självklart vet jag att de inte är ok och de är INTE ofta jag kommer försent, jag har bara försovit mig EN gång under alla år jag gått i skola. Andra gånger jag har kommit sent har varit andra orsaker som jag inte tar upp här. Menar att vi inte får komma försent, men då lärarna gör det är det helt okej..Hur gammal är din son då?
    Nej detta är inte okej och inget bra möster om läran inte klarar att hålla tider får man ju först säga till läraren och sen fortsätter det så rektorn nästa.
    Ja tycker man kna ha metoden som vi haft innan i skolan att har läran redovisning sätts en lapp upp på dörren vänta tills jag öppnar så får man som straff sitta utanför och vänta tala med sina klasskamrater eller läraren vad man missat.
  • Lundby87

Sena kan dem ju med vara men oftast så är vi elever oftare sena och när vi är det så kommer vi in vi stör i undervisningen genom att tissla och tassla med kompisar om vad som händer eller om något som inte rör skolan eller så frågar vi om dagens lektion och flera elever tappar fokus. kommer läran sent så blir det inte på samam sött att undervisning under pågående sabbas utan mindre tid för ev studier. men har man en kursplan så kan man ju kolla igenom det som skall komma upp på denna.sen så kan det vara en lektion som dragit ut eller ngot i skolan som gjort läraren försenad. självklart inte bra men ibland händer det. Vi kommer oftast försent då vi fastnat hemma då vi måste fixa oss. hittar inte skolböcker, missa bussen då vi tog för lång tid hemma på oss, fastnar med en polare i korridoren osv våra känns mer som slarv. Har man en bra ursäkt tar man denna med läraren i slutet av lektionen så är det nog inga problem

• Lundby87

eran närvaro blir ju hög och då kan era studiebidrag bli indraget. Sen så är det inget tvång och ni är vuxna nog att ta ansvar för era handlingar över era studier tycker synd om dem som kämpar för att lyckas då dem blir påvärkade av klassen då undervisningen blir dålig. kanske duistället för att se på får lite ordning genom att se till att rektorn får veta att er klass är så pass kass i att hålla tider osv att det kommer ge nån form av straff

Svar på tråden Undran