Inlägg från: Fotavtryck |Visa alla inlägg
  • Fotavtryck

Bygglov??

Hej

Tror det kostar runt 5 000 kr beroende på vart man bor. och det kan ta mellan 3-6 veckor.

Vad säger detaljplanen för ert område. Finns det utrymma i byggarian? om så är fallet och det inte stör grannar eller detaljplanen så ser jag inget hinder i att ni ska kunna få bygglov.

Man kan ta tjansen att söka i efterhand.

Lycka till

• Fotavtryck

som sagt så är jag inte säker på hur mycket det kommer att kosta exakt. hör med handläggaren i em.

Lycka til

• Fotavtryck

det blir ju som en inglasad balkong. så det ser jag inga problem med att ni täpper igen.

Men vänta med att ta bort ytterdörren och väggen, gör ni det så räknas inte inglasningen att ny utökar byggarean. Men låt det vara öppet där trappan är så länge oxå. Bå är det ingen som kan klaga.
    Lycka til

• Fotavtryck

Jag ska kanske tillägga att jag är byggingenjör och håller på mycket med bygglov osv. Men för det betyder inte det att jag kan detaljplanen där ni bor så alla förändringar ni gör ansvarar ni själva för.

Men min farfar gjorde precis så i dalarna. Och som jag skrev så är det ju bara inglasning och väderskydd.

Men så fort ni värmer upp ytan och flyttar ytterdörren och ställer upp garderober osv räknas ytan in i boarean.

• Fotavtryck

Igentlige krävs det bygglov på det flesta förändringar man gör på sitt hus. Till och med om du ska måla om det i en annan färg. Men hur många söker lov för det?

Jag kan ju bara säga vad JAG skulle ha gjort. JAG skulle ha satt i fönster och göra om väggarna och sedan ta konsikvensen om det är någon som skulle säga nått.

Jag vet ju inte hur hårt det är där ni bor, och hur griniga grannar ni har. För det är ju igentligen bara dom som skulle se det och isf ringa till komunen och klaga.

Små förändringar kan man sköta snyggt utan att blanda in andra.

Svar på tråden Bygglov??