Inlägg från: Anna Sui |Visa alla inlägg
  • Anna Sui

pappor/semester

PerG skrev 2009-07-09 10:46:58 följande:
    Det bästa sättet är nog att han får vara föräldraledig en (lång) period så att han få känna av hur det är... Nu har jag iofs hamnat i den omvända situationen att det är jag som drar hela lasset själv (varit hemma i 9 månader och har 3 månader kvar) och tar ALL disk, tvätt, städning, matlagning, alla nätter, osv.... Och när vi båda är hemma (helger) så känns det ändå jag som att jag har huvudansvaret själv..
    Hur stört det nu än låter så glädjer det mig att det kan se tvärt om ut i samhället. Men bäst är ju såklart ett mellanting.

TS, jag tycker att det är helt oacceptabelt. Sonens far ser fram emot sin semester och älskar att leka med sonen när han är hemma. Jag får till och med begränsa honom så sonen inte blir så uppspelt vid läggdags. (Blir då lätt övertrött och grinig och vill inte sova.) Han tar också mycket av hushållsarbetet även om jag är hemma hela dagarna. Jag "jobbar" ju på nätterna också så att säga. Men oftast blir det så att jag fixar med hemmet när pappan är hemma, medan de leker. Och det tycker jag är helt ok, ganska skönt att stänga in sig i tvättstugan eller köket en stund.

Det låter som om de skulle behöva mer tid tillsammans tycker jag. Och så tror jag att det är först när man lägger sina egna behov åt sidan och ser det positiva med sitt lilla barn som man faktiskt gläds åt att umgås med det.
Svar på tråden pappor/semester