Inlägg från: annikapannika1 |Visa alla inlägg
  • annikapannika1

kallmarinerad fläskfile recept?

Det lät ju riktigt riktigt gott.

Tror ni man kan använda fläskytterfile istället? Vi har nämligen köpt det till sambons födelsedag.
    Och kan man göra potatissalladen dagen innan också?

• annikapannika1

Jag ska äta saltreducerat så jag tar nog som det står så blir det säkert bra med det. :)

Låter perfekt och om han den där jag delar hus och hem med går med på det så blir det nog detta.

• annikapannika1
    Zenobia skrev 2009-07-11 21:06:40 följande:
    Nalle Puh73 skrev 2009-07-11 21:02:33 följande: Jag vet inte hur det ligger till. Men vad jag vet om ytterfilén är att dom har som med skinka och kassler sprutat in salt i den. Egentligen ska inte ytterfilé heta ytterfilé, det är fel namn igentligen för det är en benfri kotlettrad
    Jag tror du har fel där faktiskt. Jag har aldrig märkt att det skulle vara saltat kött som jag köpt.
    Inte som kassler och skinka iaf.
  • annikapannika1

Har du nått belägg för det du säger? Nån länk eller så?

Om jag inte missuppfattar dig så menar du att all ytterfilé är saltad som kassler och skinka är.

• annikapannika1

Nu ligger den i frysen i källaren så jag orkar inte gå och kolla, gör det imorgon.

Antar att de du menar är att de gör samma sak som med all fryst kyckling. Vissa heter tom marinerade. :D

För övrigt skrev du att "Men vad jag vet om ytterfilén är att dom har som med skinka och kassler sprutat in salt i den."
    Det var det jag reagerade mest på.

• annikapannika1

Äsch, gick ner och kollade ändå.

Men på vår står det endast ytterfile, inget annat. Så jag antar att det är olika tillverkade eller vad det nu heter när det gäller kött.

• annikapannika1
    Zenobia skrev 2009-07-11 21:41:43 följande:
    Här fann ja en rubrik, det är det här köttet jag menar och det står att det innerhåller 10% saltlake. www.aftonbladet.se/matvin/karinahlborg/articl...
    Den har vi köpt nån gång innan. Den känns lite för perfekt i storlek på nått vis.

De vi hade nu såg faktiskt ut som vanliga fileer och var inte lika tjocka heller som de på bilden i din länk.

Ska iaf tänka på att kolla det nästa gång vi ska handla ytterfile. Vatten behöver jag inte betala för.
Svar på tråden kallmarinerad fläskfile recept?