• Beasessan

kallmarinerad fläskfile recept?

Hej

Vi ska ha gäster på Lördag och har köpt hem fläskfile. Jag skulle vilja förbereda den någon dag innan och äta den kall. Har ni något gott recept? Och vad kan man ha till? Tips TACK ! : D

• Svar på tråden kallmarinerad fläskfile recept?
  • Zenobia
    annikapannika1 skrev 2009-07-11 20:53:00 följande:
    Jag ska äta saltreducerat så jag tar nog som det står så blir det säkert bra med det. :) Låter perfekt och om han den där jag delar hus och hem med går med på det så blir det nog detta.
    Gör så
  • Nalle Puh73
    Zenobia skrev 2009-07-11 21:00:52 följande:
    Om det är den ytterfilén som säljs vakuum pakiterat, så är det salt i den.
    Oj det visste inte jag. Men är det salt i allt vacuumpakat eller bara den? Nu har jag lärt mig nåt nytt.
    ♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Zenobia
    Nalle Puh73 skrev 2009-07-11 21:02:33 följande:
    Oj det visste inte jag. Men är det salt i allt vacuumpakat eller bara den? Nu har jag lärt mig nåt nytt.
    Jag vet inte hur det ligger till. Men vad jag vet om ytterfilén är att dom har som med skinka och kassler sprutat in salt i den.
    Egentligen ska inte ytterfilé heta ytterfilé, det är fel namn igentligen för det är en benfri kotlettrad
  • annikapannika1
    Zenobia skrev 2009-07-11 21:06:40 följande:
    Nalle Puh73 skrev 2009-07-11 21:02:33 följande: Jag vet inte hur det ligger till. Men vad jag vet om ytterfilén är att dom har som med skinka och kassler sprutat in salt i den. Egentligen ska inte ytterfilé heta ytterfilé, det är fel namn igentligen för det är en benfri kotlettrad
    Jag tror du har fel där faktiskt. Jag har aldrig märkt att det skulle vara saltat kött som jag köpt.
    Inte som kassler och skinka iaf.
  • Zenobia
    annikapannika1 skrev 2009-07-11 21:10:14 följande:
    Jag tror du har fel där faktiskt. Jag har aldrig märkt att det skulle vara saltat kött som jag köpt. Inte som kassler och skinka iaf.
    Inte att det är mer saltat, men det innehåller salt och andra ämnen.
  • annikapannika1

Har du nått belägg för det du säger? Nån länk eller så?

Om jag inte missuppfattar dig så menar du att all ytterfilé är saltad som kassler och skinka är.

• Zenobia
    annikapannika1 skrev 2009-07-11 21:13:30 följande:
    Har du nått belägg för det du säger? Nån länk eller så? Om jag inte missuppfattar dig så menar du att all ytterfilé är saltad som kassler och skinka är.
    Nej men det är salt i den, det är bara läsa innerhålls förteckningen på ytterfilen i affären. Den ligger i en vacumpaketeringen.
  • Nalle Puh73
    annikapannika1 skrev 2009-07-11 21:10:14 följande:
    Jag tror du har fel där faktiskt. Jag har aldrig märkt att det skulle vara saltat kött som jag köpt.Inte som kassler och skinka iaf.
    Tycker också det låter underligt.
  • Nalle Puh73

Kollade min benfria vaccumpakade kotlettrad (som ska vara samma som ytterfile bara mindre bitar) och inte är den då saltad.

Svar på tråden kallmarinerad fläskfile recept?