Vad använder ni när ni torkar golvet?
Jag skulle vilja ha något nytt att torka golvet med. Just nu använder jag trasa och borste tillsammans men jag tycker att det är så äckligt att behöva vrida ur trasan för hand.
Jag skulle vilja ha något nytt att torka golvet med. Just nu använder jag trasa och borste tillsammans men jag tycker att det är så äckligt att behöva vrida ur trasan för hand.
Vi har en microfibermopp...tycker verkligen den är jättesmidig!
www.clasohlson.se/ext.asp
Viledas mopp använder jag med. Apropå bakerier kan jag tipsa alla att vid ursköljning avsluta med iskallt vatten - funkar bra på disktrasor också. Bakterier och svamp växer bäst i lite värme... Sedan kan man ju tvätta moppen i maskin då och då också...
Önskar jag kunde ligga på golvet och skura men det känns inte som att jag vill det
Blir mopp med hink och urvridare då det inträffar . Vill inte tänka på hur mycket mitt golv behöver skuras . . .
Jag använder en torr engångsmicrofiberduk som är lite inoljad, från Maria. Oranga är de. Torkar bara fläckar med vatten och trasa. Kör aldrig vatten på golven i övrigt. Funkar kanon - behöver aldrig dammsuga (jo mattorna). Är allergisk, och jag är helt frälst!
Frau BH behöver du aldrig skura över dina golv med vatten?!?!? hmmm hade jag inte gjort det en gång i veckan hade det sett ut som bara den *fniss*
Använder samma som 90% av delen ovanför mig gör
Frau BH: Torrmoppning är suveränt! En metod som rekommenderas mer och mer. Även prof. städare använder den.
Själv har jag samma som nästan alla andra ovan. Men moppar golven torrt emellanåt. Svabbar med våt mopp varannan vecka. Har hundar och dessa engångsmicrofiberdukar suger åt sig allt hundhår, de blir magnetiska.
hm, använder hink, mopp och urvridare. Skurar max 1 gång i veckan, ibland mindre, tyvärr. Använder grumme grönsåpa och vatten.
Dammsugar dock en gång i veckan, och hinner jag inte blötmoppa torrmoppar jag med en sån där dammuppsamlande mopp.
ca 1-2 gånger i månaden knäskurar jag speciellt smutsiga partier förhand eftersom vi har en idiotiskt dålig, ljus plastmatta.
Jag gick nyligen en proffsstädkurs som del i en annan utbildning. Vi fick lära oss att så långt som möjligt använda torra metoder. Och när det inte fungerar ska man använda så lite vätska som möjligt.
Mopp och hink varannan dag! Skurar golven med skurborste två ggr om året, men huset är så stort (200kvm) så jag skulle aldrig orka att göra det varannan dag...
Primrose
200kvm varannan dag!
Jobbar du heltid också? Hur hinner du ha ett liv vid sidan om? Ingen kritik, jag hara bara svårt att tänka mig att jag skulle orka med det själv och hinna med arbete och allt annat.
Jo, jag jobbar heltid. Men, alltså, det går ganska bra om man bara håller det i ständig ordning, för då går det fort. Om jag däremot lägger mig sjuk i en vecka eller två och inte har trimmat sambon på moppen, ja då har jag ett skitgöra i flera timmar!
Eftersom det är så stort så behöver vi inte packa ihop möblerna utan har mycket fria öppna golvytor. Det brukar ta ca en timme att dammsuga och moppa, men så är det också den enda motion jag skaffar mig utanför jobbet!