• vadskajaghetadå

Taggar/lägger du in bilder på folk hejvilt på facebook?

Jag sitter och kollar på foton på facebook, ofta är folk taggade.
    Ni som befinner er på fb vet troligen vad jag menar

Men varje person har minst 1-3 helkonstiga och fula bilder.
    Ibland är det nakenbilder på deras barn med, är det snällt att göra så?
    (Jag lovar att ni skulle hålla med)

Personerna ser konstiga ut (iaf de jag vet inte ser ut så i verkligheten)
    Extra tjocka, extremt konstiga miner etc

Jag är jättenoga när det gäller sånt, jag skulle aldrig kunna göra så,och är det en helkroppsbild så frågar jag.
    Däremot har jag lagt upp bilder på en hand, ben osv från nån och sen "taggat".

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Taggar/lägger du in bilder på folk hejvilt på facebook?
  • anna klara

Jag vet inte hur man gör, jag bara kollar hur mina kids lever sina liv

• vadskajaghetadå
    anna klara skrev 2009-07-09 03:09:56 följande:
    Jag vet inte hur man gör, jag bara kollar hur mina kids lever sina liv
    He he.  
  • Lena

Jag lägger inte upp några bilder alls förutom presentationsbilder men jag taggar.

• Fidelis ad urnam

Jag lägger aldrig in bilder på andra än mig själv eller taggar någon utan att fråga om lov först, skulle aldrig falla mig in.

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • susannemalmö

Nä, verkligen inte. Jag hatar när folk gör så, det är respektlöst.
    Och ja, jag är lite förbannad nu för att en bekant taggade mig på en bild från förra helgen där jag såg asfull och asful ut. Dessutom såg jag ut att väga typ 15 kg mer än jag gör. Kompisen tog massor av bilder under kvällen men satte bara ut den på mig när jag var riktigt ful, varför gör man så?

• Surtanten1

Jag håller med. Varför lägga ut bilder på människor som är "fula"? Eller andra helt meningslösa bilder typ man sitter och tittar på tv eller nått annat.
    Det värsta är att folk inte verkar fatta att de exponerar andra människors liv inför personer som de inte känner, bekanta eller människor som de inte vill ska ha en insyn i sitt privatliv!

• logg81

Barn skulle jag aldrig lägga ut.... iaf inte någon annans barn. Jag är extremt noga med vad jag har för bilder på min tös där...
    Nu är min sida väldigt "skyddad". Det är bara de jag har i min kontaktlista som kan titta.... Jag finns bara i deras listor och jag kan inte hittas i någon sökning. Självklart kan man ta sig in ändå... men men

Däremot skulle jag lätt... LÄTT... tagga någon av mina vänner när de ser överjävliga ut. Ha ha ha... rätt åt dom
    Men det är vår mentalitet och humor. Att fjanta och vara lite smådryga emot varandra. Självklart skulle jag plocka bort ett foto om det var någon som blev sårad....

Om jag blir taggad så stör det mej inte.... jag bjuder på det

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • susannemalmö

Jag kan också tycka att det är skitkul med fula fotn när det gälelr kompisar. Men när det är bekanta som man inte känner så väl (och som dessutom inte har någon humor) så är det en annan sak. Jag blir inte arg, jag tycker bara att personen i fråga är väldigt, väldigt konstig.

logg81 skrev 2009-07-09 08:58:21 följande:
    Barn skulle jag aldrig lägga ut.... iaf inte någon annans barn. Jag är extremt noga med vad jag har för bilder på min tös där... Nu är min sida väldigt "skyddad". Det är bara de jag har i min kontaktlista som kan titta.... Jag finns bara i deras listor och jag kan inte hittas i någon sökning. Självklart kan man ta sig in ändå... men men Däremot skulle jag lätt... LÄTT... tagga någon av mina vänner när de ser överjävliga ut. Ha ha ha... rätt åt dom Men det är vår mentalitet och humor. Att fjanta och vara lite smådryga emot varandra. Självklart skulle jag plocka bort ett foto om det var någon som blev sårad.... Om jag blir taggad så stör det mej inte.... jag bjuder på det
  • anna klara
    Surtanten1 skrev 2009-07-09 08:54:36 följande:
    Jag håller med. Varför lägga ut bilder på människor som är "fula"? Eller andra helt meningslösa bilder typ man sitter och tittar på tv eller nått annat. Det värsta är att folk inte verkar fatta att de exponerar andra människors liv inför personer som de inte känner, bekanta eller människor som de inte vill ska ha en insyn i sitt privatliv!
    ungarna o deras kompisar tar både bilder o filmar och lägger opp på FB, jag fattar inte att man kan göra så.

Alltså riktigt taskiga filmer när dom är fulla o ramlar och så, men alla gör så, säger dom, alla tycker det är kul.

Jag fattar inte hur kul det jan vara om man inte vill göra bort nån....
Svar på tråden Taggar/lägger du in bilder på folk hejvilt på facebook?