• vadskajaghetadå

Taggar/lägger du in bilder på folk hejvilt på facebook?

Jag sitter och kollar på foton på facebook, ofta är folk taggade.
    Ni som befinner er på fb vet troligen vad jag menar

Men varje person har minst 1-3 helkonstiga och fula bilder.
    Ibland är det nakenbilder på deras barn med, är det snällt att göra så?
    (Jag lovar att ni skulle hålla med)

Personerna ser konstiga ut (iaf de jag vet inte ser ut så i verkligheten)
    Extra tjocka, extremt konstiga miner etc

Jag är jättenoga när det gäller sånt, jag skulle aldrig kunna göra så,och är det en helkroppsbild så frågar jag.
    Däremot har jag lagt upp bilder på en hand, ben osv från nån och sen "taggat".

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Taggar/lägger du in bilder på folk hejvilt på facebook?
  • logg81
    susannemalmö skrev 2009-07-09 09:06:49 följande:
    Jag kan också tycka att det är skitkul med fula fotn när det gälelr kompisar. Men när det är bekanta som man inte känner så väl (och som dessutom inte har någon humor) så är det en annan sak. Jag blir inte arg, jag tycker bara att personen i fråga är väldigt, väldigt konstig.
    Ja men några bekanta har jag inte intresse av att ha foton av på FB.
    FB är officiellt min lekstuga ihop med mina vänner... inget annat
    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • lanfear

om det är väldigt nära vänner så taggar jag de så är det upp till se sen och av tagga sig själv (jag lägger så klart inte in fula bilder på nån) och tar de bort en tagg så kan man inte om tagga den bilden. (enda sättet är att ta bort bilden sen ladda in den igen och sen tagga om på nytt, men då är man bara dum i huvudet!)

men är det lite längre i vänkretsen så skriver jag i deras sida att jag har lagt in bilder och de får tagga sig själva om de vill.
    om nån ber mig att ta bort ett foto så gör jag det utan att diskutera.

• viseversa

Jag fick be en fb vän att ta bort en extremt ful bild på mig flera gånger innan hon gjorde det. Blev faktiskt lite sur och ledsebn att hon är så jävla noga med att hon ska se bra ut på alla bilder och så sätter hon in en månsterbild på mig för hela världen att beskåda. Och detta utan att fråga mig alls.

• brud i juli

beror på, oftast frågar jag redan när jag tagit kortet om jag får sätta in det på fb eller min blogg... beror ju på lite...

• Crazy Baby

Jag har knappt några bilder på FB och tills ganska nyligen har jag inte haft några på våra barn.

Däremot lägger min svägerska upp bilder på våra barn utan att fråga och det är bara respektlöst i  mina ögon!

Skulle aldrig få för mig att lägga upp bilder på andra utan att fråga!

• chickie

Nej jag lägger inte in bilder på andra och skulle jag göra det skulle jag fråga om det är ok innan.

• Mandragora

Jag lägger aldrig upp några bilder på facebook - bara egna profilbilder och det är mycket sällan.

Jag blir väldigt irriterad på vänner som lägger upp bilder på mig utan att fråga och då brukar jag kräva att de skall ta bort bilden. Integritet är himla viktigt för mig.

• Lady S 83

Är det vänner till mig eller min familj så taggar jag och lägger upp bilder utan att fråga. Alla tycker det är roligt när det dyker upp bilder.
    Jag blir heller inte arg om någon lägger upp en bild på mig utan att fråga och om den råkar vara ful så skrattar jag åt det.

Nakenbilder skulle jag aldrig lägga upp, varken på mig själv eller andra och speciell INTE på mitt barn.

• rosyposy

Nej, skulle aldrig lägga upp en bild på någon annan, skulle alltså inte heller tagga någon.
    Själv skulle jag bli jättearg om någon la upp bilder på mig på nätet oavsett om de är bra eller ej. Jag lägger inte upp bilder på mig själv (förutom min oigenkänneliga presentationsbild) och vill inte att andra gör det heller. Skulle faktiskt tvinga personen att ta bort bilder på mig som de lagt upp.

• Garderobshylla

Jag lägegr upp bilder och taggar folk(taggen går ju att ta bort), men jag lägger bara upp bilder där folk ser fina ut på, inga bilder där de ser konstiga ut, är bilder som de skulle kunna vara pinsamma och så.

• 010306

Jag taggar dem jag vet går med på det. De kan ju som sagt ta bort taggen oxå om de vill.

• Soffiloffan

Jag lägger bara upp bilder på folk som jag tror att dom gillar...

• Elsans

Lägger inte in bilder och taggar inte men är en väldigt aktiv medlem ändå.

• papercut

De enda bilder jag någonsin lagt in på facebook är på mig. Och en på min katt :)

• Meria

Ja tar bilder jag tror folk är ok med, men det har oftast varit bilder på den närmsta familjen så.

En vän till mig har lagt upp festbilder på oss där jag inte ser klok ut. Men den bjuder jag på, så det är inget jag stör mig på om andra gör mot mig direkt.

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
Svar på tråden Taggar/lägger du in bilder på folk hejvilt på facebook?